Gå til innhold

Nokia N82, SE K850 eller LG Ku990 ?


Anbefalte innlegg

På tide med ny mobil iogmed min SE K610i streiker annenhver dag.

 

Men jeg klarer ikke bestemme meg, har til nå sett på (2) 3 mobiler i 1 måneds tid og kommer ingen vei.

SE k850 er en mobil jeg har vurdert

LG Ku990 har jeg lest masse om og trodde faktisk den hadde kommet for lenge siden:P

Også kom selvsagt Nokia N82 nå så den har jeg jo også sett på.

 

For meg er det viktigste at den har et greit kamera, mp3 spiller, en ålreit batteri tid, liker også et pent design.

 

Jeg har lest noen bruker erfaringer her og der men står bom fast.

Endret av Dellabernt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for Viewty.

 

K850 er tungvind å bruke. Unødvendig mye trykking for å gjøre de mest banale ting. I tillegg er den treg og lite responsiv.

N82 er Nokia. Enough said egentlig. Plastikk, knirking og dårlig build quality til den store gullmedalje, sats på at den har ørten bugs og "out of memory" når du browser eller har notes og kontakter oppe samtidig.

 

LGen virker relativt kjapp og responsiv etter youtube videoer å dømme. I tillegg har den den morsomme 120fps video funksjonen. Den vil nok også være litt sånn "OOh nææ hva slags mobil er det??" på fest o.l.

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for Viewty.

 

K850 er tungvind å bruke. Unødvendig mye trykking for å gjøre de mest banale ting. I tillegg er den treg og lite responsiv.

N82 er Nokia. Enough said egentlig. Plastikk, knirking og dårlig build quality til den store gullmedalje, sats på at den har ørten bugs og "out of memory" når du browser eller har notes og kontakter oppe samtidig.

 

LGen virker relativt kjapp og responsiv etter youtube videoer å dømme. I tillegg har den den morsomme 120fps video funksjonen. Den vil nok også være litt sånn "OOh nææ hva slags mobil er det??" på fest o.l.

 

Veldig så forutinntatt du var da. Har du noen gang holdt i en N82 ? Nei.. tenkte meg det. Har nå hatt min i 14 dager, ingen knirking, telefonen er solid bygd, ingen bugs. Så hvor du har det ifra at det er dårlig byggekvalitet på den lurer jeg sterkt på.

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for Viewty.

 

K850 er tungvind å bruke. Unødvendig mye trykking for å gjøre de mest banale ting. I tillegg er den treg og lite responsiv.

N82 er Nokia. Enough said egentlig. Plastikk, knirking og dårlig build quality til den store gullmedalje, sats på at den har ørten bugs og "out of memory" når du browser eller har notes og kontakter oppe samtidig.

 

LGen virker relativt kjapp og responsiv etter youtube videoer å dømme. I tillegg har den den morsomme 120fps video funksjonen. Den vil nok også være litt sånn "OOh nææ hva slags mobil er det??" på fest o.l.

 

Det er så herlig med folk som ikke aner hva de snakker om og åpenbart aldri har tatt i noe annet enn i sin egen 3210. N82 er en drøm av en telefon, AGPS er lynrask, nydelig kamera, bra video (30fps-holder plenty), bra batteri, er på fjerde dagen nå med middels bruk, og ikke minst WiFi. Knirk? Dårlig byggekvalitet? Hva f.. snakker du om? Telefonen er strøken, ikke noen systemfeil, men derimot det geniale S60 3.

 

Nei, lett valg dersom du skal ha en fantastisk arbeidsverktøy, velg LG dersom du vil ha en flashy telefon, men som du kommer til å oppleve er ufattelig tungvint i bruk og velg SE dersom du vil ha.. tja, si egentlig det, den taper på ett og alt mot N82. SE kommer med hundre nye telefoner i året, synd bare det er plastikken utenpå som ser marginalt annerledes ut hver gang.

Lenke til kommentar
Stig arne, så fortell meg istedet hvorfor jeg skal gå for N82 ?

 

Vel.. Jeg er nå storfornøyd med min N82, de andre telefonene har jeg ikke erfaring med, men K850 virker det som er ett hasteprodukt etter hva man leser her på forumet. Full av bugs.

N82 er en telefon spekket med teknologi, GPS, WIFI, markedets beste kamera med 5 mp med xenon blits, telefone er rask, ingen forsinkelser.

Les testen her på amobil.no, den fikk ikke en sekser uten grunn for å si det sånn.

Lenke til kommentar

hehe å diskutere med Nokia fanboys er håpløst. Det er ALDRI noe feil med NOE Nokia produkt, bare vær obs på det å ta input fra Nokia fans med en klype salt. Samme gjelder Nokia tester her på amobil. Se kommentarene til testen av N82 på amobil så ser du det blir påpekt litt.

 

Men generelt sett så er det ikke noen vel bevart hemmelighet av Nokia har telefoner som er veldig bra på papiret, men er dårlig laget, dvs. bugs og build quality. Paster et lite utklipp fra FBI:

Nokia er verdens desidert mest solgte mobiltelefon, men er den desidert minst pålitelige mobiltelefonen som selges i Norge. Det viser Expert-kjedens egen statistikk som Forbrukerinspektørene har fått tilgang til.
Det er tre ganger så mye feil på Nokia-telefonene som hos de viktigste konkurrentene Siemens, Motorola og Sony Ericsson.

 

I følge statistikken blir hver tredje Nokia-telefon levert til service i løpet av et halvt år.

Nokia er kraftig overrepresentert på feil i forhold til de andre merkene, sier informasjonsdirektør Trond Bentestuen i Expert-Bonus-gruppen.

 

Men, neida, for all del, kjøp Nokia. Ikkeno gærent med de. Nå skal det sies at den artikkelen fra FBI er ganske gammel, men jeg har selv hatt flere Nokia telefoner de siste årene (tre om jeg husker rett) og alle har de hatt for mange bugs og falt fra hverandre. Apropos, kollegaen ved siden av meg opplevde for noen uker siden at styrepinnen bare falt av i bukselomma...

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
hehe å diskutere med Nokia fanboys er håpløst. Det er ALDRI noe feil med NOE Nokia produkt, bare vær obs på det å ta input fra Nokia fans med en klype salt. Samme gjelder Nokia tester her på amobil. Se kommentarene til testen av N82 på amobil så ser du det blir påpekt litt.

 

Men generelt sett så er det ikke noen vel bevart hemmelighet av Nokia har telefoner som er veldig bra på papiret, men er dårlig laget, dvs. bugs og build quality. Paster et lite utklipp fra FBI:

Nokia er verdens desidert mest solgte mobiltelefon, men er den desidert minst pålitelige mobiltelefonen som selges i Norge. Det viser Expert-kjedens egen statistikk som Forbrukerinspektørene har fått tilgang til.
Det er tre ganger så mye feil på Nokia-telefonene som hos de viktigste konkurrentene Siemens, Motorola og Sony Ericsson.

 

I følge statistikken blir hver tredje Nokia-telefon levert til service i løpet av et halvt år.

Nokia er kraftig overrepresentert på feil i forhold til de andre merkene, sier informasjonsdirektør Trond Bentestuen i Expert-Bonus-gruppen.

 

Men, neida, for all del, kjøp Nokia. Ikkeno gærent med de. Nå skal det sies at den artikkelen fra FBI er ganske gammel, men jeg har selv hatt flere Nokia telefoner de siste årene (tre om jeg husker rett) og alle har de hatt for mange bugs og falt fra hverandre. Apropos, kollegaen ved siden av meg opplevde for noen uker siden at styrepinnen bare falt av i bukselomma...

 

Er like håpløst å prate med hvilken som helst fanboy.

Men å trekke frem en urgammel rapport, hva er vitsen? Nokia er pr. dags dato ikke noe mere representert på feilstatistikken enn hva SE er f.eks.

 

Du har tydeligvis ikke holdt i en N82, så på hvilket grunnlag du kan anbefale å holde seg unna skjønner ikke jeg.

Lenke til kommentar
Nokia er pr. dags dato ikke noe mere representert på feilstatistikken enn hva SE er f.eks.

Jeg skulle likt å se hva du legger til grunn for den uttalelsen der. Å stemmer det, det får du ikke fordi Nokia har avtale med de som reparerer telefoner om at de ikke får lov å opplyse om feilprosent nå. Artikkelen er å finne på amobil.

Lenke til kommentar

Ser på de samme telefonene jeg også, men tror jeg ender opp med en n82 gitt.

 

K850i droppet jeg med en gang etter å ha sett på den, var vanskelige knapper, var alt for lett i forhold til størrelsen og veldig "plastic fantastic". Har også lest om et par bugs.

 

De to siste er jeg fortsatt litt usikker på, her er ting jeg ser på som positive og negative med telefonene:

______________________________

Lg Ku990

 

Pluss: Touch-funksjon, 5mpx kamera, ganske enkel meny (ser i alle fall sånn ut på youtube?), optisk zoom, høy oppløsning på video, "slow motion" video, lavere pris enn n82.

 

Minus: Mangler WLAN, mangler linsedeksel, minnekort under batteriet, lett å få fingeren på linsa når man zoomer, ikke åpent OS (kan ikke installere annet enn JAVA-programmer)

______________________________

N82

 

Pluss: 5mpx kamera, raskt kamera, linsedeksel, høy oppløsning på video, åpent OS (mulighet for installasjon av programmer, WLAN, minnekort ikke under batteriet, GPS (ikke viktig for meg),

 

Negativ: Dyrest, kan ikke stå av seg selv (kan ikke stå stille på en plan overflate om man ønsker å filme seg selv etc.), ikke optisk zoom.

 

______________________________

 

Puhhh, det var det jeg kom på... Er ikke lett det her, har tenkt alt for lenge nå...

Endret av mks1001
Lenke til kommentar
Dellabernt
Hør her.

De som har en av disse modellene du har nevnt her vil selvsagt anbefale de, enten de er fornøyd eller ikke.

Jeg har selv K850 og har testet N82 ved en rekke anledninger.

Ingen av disse er byggekvaliteten noe å skryte av, N82 ikke bare ser Nille ut, den oppleves også slik, tastene er små og ja, rett og slett jævlig, hvis du vurderer denne, prøv den først!!!

Men jøssda, bra specs, og sett bort fra byggekvalitet og nille plast, og i mine øyne dårlig design (kamera ser ut som en badekleke fra 70 åra) er dette årets smartmobil i mine øyne.

K850, litt som N82, ikke allverdens kvalitet over denne heller, tungvindt med touchknapper, lite ergonomisk keypad og D-pad.

For de av dere som syns denne er treg, er det en update på vei, som gjør den langt raskere.

Begge disse modellene lider under av for tidlig komme på markedet.

Men, ta en kikk på G600 evt G800 hvis kamera er viktig.

Er du ute etter et ok kamera, kikk på T650 evt 6500 slide, et hav bedre byggekvalitet, og en mer stabil OS generelt!

Lykke til!

Lenke til kommentar

Satt med samme dilemmaet, men har bestemt meg for n82.

Valgte den fordi jeg liker å leke med mobilen og utnytte funksjoner. Er så sinnsykt mye mer du kan gjøre med en smart mobil.

Veiwty ble for enkel for meg. Vis du ser va som finnes av symbian programmer kommer du til å bli overasket, det finnes nesten ALT.

Negative ting med Viewtyen.

Lite av java ting som funker pga touchen

Et lukket OS.

Dårligere kamera untatt slowmo funksjonen.

Ingen WIFI

Ingen GPS

N82 har MYE bedre blits.

N82 har og autorotasjon.

Men som tacomodo sier se på videoer på youtube.

Endret av maxxi
Lenke til kommentar
Jeg ville gått for Viewty.

 

K850 er tungvind å bruke. Unødvendig mye trykking for å gjøre de mest banale ting. I tillegg er den treg og lite responsiv.

N82 er Nokia. Enough said egentlig. Plastikk, knirking og dårlig build quality til den store gullmedalje, sats på at den har ørten bugs og "out of memory" når du browser eller har notes og kontakter oppe samtidig.

 

LGen virker relativt kjapp og responsiv etter youtube videoer å dømme. I tillegg har den den morsomme 120fps video funksjonen. Den vil nok også være litt sånn "OOh nææ hva slags mobil er det??" på fest o.l.

 

Hmm... Tror nok Nokia fan-boysa vil være uenig med deg i at den knirker, er buggy og ellers dårlig byggekvalitet. Men spør du noen som er mer nøytrale, så sier samtlige at den er "plastic-fantstic". Skjønner egentlig ikke at amobil ikke trekker for slikt? Men akkurat det bygger vel på at vedkommende som tester Nokiatelefoner foretrekker disse, og behandler de deretter. Får han en annen telefon i hånden, er det vel mer hardhent behandling som gjelder. Husker da en eller annen journalist skulle lage en sak av at SE-telefoner ikke tålte magnet. Slik han håndterte telefonene, viste at han ikke akkurat favoriserte dette merket. Ser man samme mannen holde en Nokia, er det nesten med ærbødighet i bevegelsene. Barre en liten observasjon jeg har gjort meg, og regner nå med at alle Nokia fan-boysa flyr i strupen på meg atter en gang. :)

Når det gjelder kameramobil hadde jeg villet sjekke ut Samsung SGH-G800, foruten de som allerede er nevnt her. https://prisguiden.no/product.php?pro...=specifications

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...