cyclo Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Å ringe kundeservice fra et smarttalk abb. koster flesk hos Netcom. 5-kr minuttet faktisk. Jeg skjønner logikken bak det, da det skal være et "gjør det selv" abb. Men så kommer det rare. Man kan også nå Netcoms kundeservice via to ulike 8-siffret fasttelefonnummer med innvalg. Om man da ringer fra fasttelefon betaler man enten ingenting eller en svært lav pris. I verste fall kan man jo bare låne en annen mobil og ringe fastnummeret deres. Men så kommer det som er enda verre. Netcom kundeservice kan man også nå via to ulike 8-siffret mobilnummer (skal egentlig brukes når man ringer fra utlandet). Jeg har fått opplyst at dersom man ringer dette mobilnummeret i stedet for det 5-siffrede nummeret betaler man vanlig mobiltakst, selvom man ringer fra smarttalk abb. Så da er spørsmålet, hva i alle dager er poenget med denne overtakseringen, når det finnes så mange smutthull rundt den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Å ringe kundeservice fra et smarttalk abb. koster flesk hos Netcom. 5-kr minuttet faktisk. Jeg skjønner logikken bak det, da det skal være et "gjør det selv" abb. Men så kommer det rare. Man kan også nå Netcoms kundeservice via to ulike 8-siffret fasttelefonnummer med innvalg. Om man da ringer fra fasttelefon betaler man enten ingenting eller en svært lav pris. I verste fall kan man jo bare låne en annen mobil og ringe fastnummeret deres. Men så kommer det som er enda verre. Netcom kundeservice kan man også nå via to ulike 8-siffret mobilnummer (skal egentlig brukes når man ringer fra utlandet). Jeg har fått opplyst at dersom man ringer dette mobilnummeret i stedet for det 5-siffrede nummeret betaler man vanlig mobiltakst, selvom man ringer fra smarttalk abb. Så da er spørsmålet, hva i alle dager er poenget med denne overtakseringen, når det finnes så mange smutthull rundt den? Tja, mobilverden er full av smutthull. Hvis du skal ringe IF forsikring på 02400 koster det deg 2,49 i minuttet, men det finnes et smutthull der også. Og hvis du vil ringe gratis til ordinære nummer finnes det et smutthull for det. Men ikke tro at jeg røper dem. Da blir de fort stengt. Men er du sikker på at det er et smutthull? Telefonnummeret til NetCom forsikring er 92400000, men det blir så vidt jeg har kunnet regne meg frem til taksert ørlite grann over taksten for netcom-nummer, I hvert fall for meg som er NetCom-kunde. Endret 13. desember 2007 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 mobilverden er full av smutthull. Hvis du skal ringe IF forsikring på 02400 koster det deg 2,49 i minuttet, men det finnes et smutthull der også. Alle 5-siffrede nummer har vell smutthull tror jeg. Det gjelder bare å finne dem. Har selv en liste på et par 100 nummer liggende her. Og hvis du vil ringe gratis til ordinære nummer finnes det et smutthull for det. Ordinære fasttelefonnummer tenker du på? For de ringer jeg allerede gratis til. Og alle mobilnummer som bruker Netcoms nett er også mulig å ringe gratis om man vil. Men er du sikker på at det er et smutthull? Telefonnummeret til NetCom forsikring er 92400000, men det blir så vidt jeg har kunnet regne meg frem til taksert ørlite grann over taksten for netcom-nummer, I hvert fall for meg som er NetCom-kunde. Mobilnummrene vet jeg ikke om er det eller ikke. Andre har bekreftet det for meg, men om det stemmer vet jeg ikke. Fastnummeret har jeg selv bekreftet som smutthull. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Femsifrede nummer og 815-nummer opplyses ofte av eieren selv, for eksempel ved at de sier ring nummmer xxx fra utlandet. Det fungerer fint i Norge også. La meg teste om du har skjønt tegningen: finnes det andre mobilnummer enn netcomnummer som man kan ringe gratis til? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) For å være ærlig så vet jeg ikke hvordan det ligger an med Telenor om det er det du tenker på? Det kan jo godt tenkes at du tenker på noe helt annet enn hva jeg tenker på. Men i hvertfall, løsningen jeg tenker på lar en ringe til alle telefoner på Netcoms nett, uavhengig av hvilken operatør det er snakk om, så lenge operatøren kjøper nettilgang fra Netcom. Endret 13. desember 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 For å være ærlig så vet jeg ikke hvordan det ligger an med Telenor om det er det du tenker på? Det kan jo godt tenkes at du tenker på noe helt annet enn hva jeg tenker på. Men i hvertfall, løsningen jeg tenker på lar en ringe til alle telefoner på Netcoms nett, uavhengig av hvilken operatør det er snakk om, så lenge operatøren kjøper nettilgang fra Netcom. Du snakker selvsagt ikke om "Venner"? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Hehe. Nei gjør ikke det. Dessuten lar vell bare "venner" deg ringe "gratis" (du må tross alt betale oppstartsgebyr med venner) til Netcoms egne kunder, ikke til Chesskunder, Onecallkunder, Ipeakunder mv. Edit: Kanske vi skal gå over på mail, så slipper vi å være så hemmelighetsfulle? Endret 13. desember 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det jeg gjorde når jeg hadde smarttalk var å ringe sentralbordet og ba dem å sette meg over. Det fungerer hos de fleste Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Selv foretrekker jeg mail, om det ikke er en helt spesifik ting som gjør at man må ha personlig kontakt. Da slipper man å jatte med folk som egentlig ikke vet hva de holder på med, som spør deg om å gjøre 100 ting du allerede har gjort. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Litt OT, men her er en liste over alternative nummer som du kan ringe til lokaltakst http://www.tlfnr.com Endret 13. desember 2007 av Glenn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Litt OT, men her er en liste over alternative nummer som du kan ringe til lokaltakst http://www.tlfnr.com Elsker den hjemmesiden! Noen som vil være med å starte en protestaksjon? 815-nei-takk! Men, alvorlig talt: Overprising av disse nummerne er en av de siste melkekuene til mobiloperatørene. Det er ikke uvanlig at samtaler til disse nummerne koster 3 og 4 kroner i minuttet. Endret 13. desember 2007 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Litt OT, men her er en liste over alternative nummer som du kan ringe til lokaltakst http://www.tlfnr.com Har det siden bookmarket jeg også. Fin side å huske på. mia_tuk: Ikke bare operatørenes melkeku, men bedriftenes også. Jeg synes det er underlig at det er sånn. Se på USA. Enhver seriøs bedrift er "nødt" for å ha et "tollfree number". De har gjerne også en callback funksjon hvor man legger inn nummeret på en webside, og blir ringt opp av kundeservice. (Og ja, de fleste ringer til og med Norske nummer som legges inn der) Men her i Norge er det sånn at man må ærbødigst betale om man vil ha kontakt med det "o-store firmaet". Det blir rett og slett feil. En potensiell kunde skal da ikke måtte betale for å få informasjon. Og føler man seg særlig verdifull som kunde når man må betale for å få hjelp? Det gjør i hvertfall ikke jeg. Når man da i tillegg gjerne må vente en god stund på svar synes jeg det er direkte latterlig. Skal en kunde måtte betale flere 100 kr for å få hjelp? La oss ta bredbånd som et eksempel. Med prisene og ventetiden mange aktører har på kundeservice kan man risikere å betale svært mye for å få hjelp med et problem (det gjelder dog ikke alle). Faktisk vil det ofte være billigere å bare betale oppstartsgebyret hos et annet firma, og bytte, enn å få hjelp med problemet. Og så var vi inne på det med oppstartsgebyr. Hva i huleste er det? Man må betale for å bli kunde? Det er et prinsipp som i mine øyne ikke henger på greip. Nå er det jo sånn at mange etterhvert har fått IP-telefon. Og om man velger det rette abbonementet så ringer man gratis til store deler av Europa og gjerne USA og Canada i tillegg. Jeg synes det er absurd at jeg kan ringe gratis til min bestemor i USA, men må betale flere kr. minuttet for å ringe firmaet rett nedi gata her. *Sukk. Det var dagens lille utblåsing* Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Du kan ringe gratis til Netcom kundeservice!! har gjort det i flere år nå! Se link i signatur! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Du kan ringe gratis til Netcom kundeservice!! har gjort det i flere år nå! Kremt. Nå var det jo liksom det som var hele poenget da. Leste du førsteposten overhode? Dessuten er vell nummeret du oppgir til Netcoms sentralbord? Det er absolutt ikke nødvendig å gå omveien om sentralbordet, man kan ringe kundeservice direkte ved å bruke et annet fasttelefonnummer. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Du kan ringe gratis til Netcom kundeservice!! har gjort det i flere år nå! Kremt. Nå var det jo liksom det som var hele poenget da. Leste du førsteposten overhode? Dessuten er vell nummeret du oppgir til Netcoms sentralbord? Det er absolutt ikke nødvendig å gå omveien om sentralbordet, man kan ringe kundeservice direkte ved å bruke et annet fasttelefonnummer. Har du prøvd å ring? Du får valg alternativer til å taste deg vidre til KS. Det er bedre å taste et par ekstra taster så lenge det er gratis! EDIT: har lest første post! Er veldig enig med hva du sier. Har gjort dette før og har ringt til telenor, Netcom, chess og tele2 og spurt om dette. De har svart meg at det blir kun vanlig takst ved å bruke 8siffre nummeret. Har jobbet som telefonselger for Telenor, tok opp dette under et kurs vi hadde. Ingen kom med noe fornuftig svar, ingen som viste om dette heller. Virker som at ikk er så mange som vet om dette smuttehullet Endret 14. desember 2007 av Adda Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Du får valg alternativer til å taste deg vidre til KS.Det er bedre å taste et par ekstra taster så lenge det er gratis! Som allerede påpekt, man kan ringe helt gratis uten å måtte trykke noe som helst ekstravalg... Det gjelder bare å bruke rette nummeret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå