sverika Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hei! Jeg er spinnigsinstruktør på et helsestudio, har vært det i 2 år. Det største problemet er å finne musikk som passer, samt å forandre timene slik at de ikke blir kjedelige. Er det noen som har noen tips? Kanskje det er noen andre som er, eller har vært instruktører som kunne tenke seg å dele erfaringer, tips og timer. Jeg sender gjerne mine timer slik at andre kan bruke dem, eller kanskje vurdere og komme med tips om endringer. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hei, jeg er ikke noe instruktør men har tatt spinning timer i 4 - 5 år. Håper du ikke har noe imot at jeg deler med deg hva jeg som mottaker av timene har følt funker. La den første toppen være lengst. Det er litt demotiverende å se på tavla at topp 2 er 3 - 4 min lengre. Det er motiverende å vite at når man er over topp 1, så er det "down hill" fra der. Engang var det en instruktør som hadde en smart greie med siste sangen. Han sa at vi skulle yte max og så skulle vi eventuelt sette oss når vi nærmet oss slutten. Det pleier å være motsatt, i andre timer, at man blir bedt om å yte mer og mer mot slutten av sangen når man har minst energi. Kanskje det er smartes?? Men den andre metoden var utrolig motiverende for man ga alt når man hadde det å gi. Sangen var også litt sånn at den trappet ned mot slutten så man var motivert til å gi mest i starten av sangen. Varier mellom å stå opp og å "henge" bak så man trener rumpa. Noen instruktører dropper den siste der veldig ofte. En instruktør byttet om mellom å la gutter og jenter stå. Meningsløst for treningen men varierte timen. Musikk er vanskelig å si noe om siden det er så personlig. Selv får jeg masse energi av house, trance og dance musikk...og hip hop. Rock, pop og metal får meg til å miste motivasjonen. Men det er meg... Men jeg tror det er viktig at siste låta før pausen og slutten har MASSE energi. House, dance låter har som regel mye av det. De er også laget for å heve pulsen og tempo på dansegulvet i "bølger". Ikke ulik måten man står og sitter på sykkelen. Håper det hjalp litt. AKIRA Lenke til kommentar
sverika Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Kjempebra, tar imot alt av tips, erfaringer og råd. Syntes spessielt det er vanskelig å finne "bra" raske sanger til å avslutte med. De bør ikke være for lange og med mye energi. Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hmm, hadde en spinning time engang hvor instruktøren sa at vi skulle reise oss opp vær gang refrenget kom og sette oss ned igjen når den slutta. Litt variasjon ivertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå