newman221 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Bare lurer på en liten ting: er det nødvendig med mer enn 40gb diskplass på ps3? har bestilt meg en sånn sak, men er usikker på om jeg skal kjøpe en ny harddisk til den. er det nødvendig? veit ikke hva slags krav spill har med tanke på lagring, både nå og i fremtiden. det er vel mulighet for nedlasting av spill istedet for å måtte kjøpe dem fysisk på BR? eller? har vurdert å legge inn Ubuntu eller annen linux på den, men filmer vil bli streamet fra pc. noen innspill på saken? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 På PS store kan du kjøpe små spill og ps1 spill, noen stor spill ligger også der da. Tror ikke du kommer til å trenge så mye større harddisk med det første i hvertfall, du kan jo også koble til en ekstern harddisk. Jeg har 60 gb og har ikke greid og fylle mer en 30 gb på den, og da hadde jeg 2 sesonger av "friends" på den. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 oki, kjekt å vite. da slipper jeg å kjøpe ny disk til den. men det er vel ikke anbefalt å installere spill og programmer på ekstern disk? måtte prøve det på vanlig pc, og windows ble ikke særlig gla da jeg koblet fra disken, eller hvis den fikk ny stasjonsbokstav Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Kommer vell litt ann på hva som kommer i fremtiden. F,eks har Xbox 360 fått muligheten for å laste ned xbox originals som tar 3gb eller mer etter hvilket spill det er. Hvis noe lignendes kommer på PS3 kan det bli lite med 40 gb, da min 20 gb på xbox 360 er alt for liten, og en dobling ville vel ikke mer en en liten forbedring. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 oki, kjekt å vite. da slipper jeg å kjøpe ny disk til den. men det er vel ikke anbefalt å installere spill og programmer på ekstern disk? måtte prøve det på vanlig pc, og windows ble ikke særlig gla da jeg koblet fra disken, eller hvis den fikk ny stasjonsbokstav Mente at spill kan instaleres på ps3, filmer, bilder og musikk kan du ha på ekstern harddisk og over føre dem når du skal bruke filene og slette de når du er ferdig. Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hvis man har litt demoer, musikk samt en og annen film så går det fort litt plass. Har selv en 250gig. Har vel ca 160gig ledig nå. Men ser man at man får dårlig plass er det jo bare å ta recovery, bytte til større disk også overføre recoveryen til den nye disken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Kommer vell litt ann på hva som kommer i fremtiden. F,eks har Xbox 360 fått muligheten for å laste ned xbox originals som tar 3gb eller mer etter hvilket spill det er. Hvis noe lignendes kommer på PS3 kan det bli lite med 40 gb, da min 20 gb på xbox 360 er alt for liten, og en dobling ville vel ikke mer en en liten forbedring. Du trenger ikke være redd ps2-spill om du kun sitter på 40GB-versjonen, da den ikke kjører ps2-spill... Lenke til kommentar
Sunndal1 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Bare lurer på en liten ting: er det nødvendig med mer enn 40gb diskplass på ps3? Har 60gb og den er full. Har måtte startet å slette diverse for å få lastet ned nye demoer og filmer. Blir nok 250gb her så snart jeg får tid til å bytte. Lenke til kommentar
virulence Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Kommer veldig ann på. Har selv 40gb-utgaven og har aldri følt at plassen ikke strekker til. Men er flink til å slette demoer etc + så å si samtlige mediafiler kjører jeg fra PC-en. Lenke til kommentar
Ironbeast Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Kommer ann på hvor stor bruker du er Lenke til kommentar
Sunndal1 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Kommer ann på hvor stor bruker du er Helt klart. Jeg er av samler typen. Hater å slette eller kaste noe, da bir 40/60gb fort alt for lite. Har en stor samling PS og PS2 spill (originaler selvsagt), de blir aldri å finne på QXL eller eBay. Planen er å kose meg med de på aldershjemmet En stapp full PS3 passer også godt inn i den planen. Lenke til kommentar
aspire86 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) JA trenger absolutt all plass su kan få, ihvertfall vis du bruker den som media center Endret 13. desember 2007 av aspire86 Lenke til kommentar
neowulf Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 jeg har alle mine filmer og min musikk på hver sin externe hd pluss noe som er lagret på ps3'en totalt har jeg brukt i overkant av 200gb å hadde vært supergla om ps3'en kom med en terra om det var mulig , all plass blir brukt etterhvert uansett hvor stor du kjøper, slik jeg ser det er 40 kontra 60 gig uvesentlig da begge uansett er for småe............. hadde den hatt en skjikkelig nettleser med støtte for de vanligste standardene på nett hadde det vært en fullgod mediasenter men det er den dessverre ikke enda . Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Kommer vell litt ann på hva som kommer i fremtiden. F,eks har Xbox 360 fått muligheten for å laste ned xbox originals som tar 3gb eller mer etter hvilket spill det er. Hvis noe lignendes kommer på PS3 kan det bli lite med 40 gb, da min 20 gb på xbox 360 er alt for liten, og en dobling ville vel ikke mer en en liten forbedring. Vell man kan jo kjøpe større hd til 360, 120 gb tror jeg det er, men man kan også gjøre dette for PS3. Koster litt men det er vell prisen man må betale for å ha mere rom på konsolene Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Jeg har bare 11GB igjen, men nå skal det sies at jeg har alle demoene som er å finne på us og eu store, selvom jeg har spilllet så har jeg ikke sletta de Endret 13. desember 2007 av Eivicious Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Legge filmer inn på den er vel egentlig ikke nødvendig når man kan lage en medie server med Tversity? Edit: Det heter mediE nå ja Endret 13. desember 2007 av Aleksmyy Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 går det ikke an å bare sette en mappe i Windows som "shared on local network"? klarer ikke ps3 å finne video-filene da? og hva slags video-filer finner den? hvis jeg legger inn ubuntu på ps3 da, finner ubuntu filene i windows? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Tror nok ikke den vil finne det. Og om den mot formodning skulle finne den, vil du ikke kunne spille av annet enn MPEG-filmer, fordi den ikke har støtte for annet. Bruker du derimot TVersity vil denne transkode filmene "on-the-fly" når du ser på den. Jeg har i løpet av de siste månedene pløyd meg gjennom 10 sesonger av Friends! Lenke til kommentar
Phanteon Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Er det ikke like greit å bare kjøre signalet rett fra PC-en og bak i tv'en istedenfor å ha ps3 som mellomledd? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Men det er jo ikke alltid like lett... Dessuten når man streamer, kan noen andre bruke datamaskinen mens du titter på TV'en... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå