Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

nyomlagt dekk siger luft. LØST

РЦП-88

Anbefalte innlegg

Jeg fikk noen til å flytte over noen brukte dekk på noen brukte felger. Det ene dekket synker fra 2,5 bar til 1 bar på 24 timer.

Er det dekket som er fucked eller jobben de gjorde? Har ikke merket at det har vært slikt før (hadde samme dekk på en annen felg tidligere, og brukte det på bilen....)

Atså, kan jeg klage til verkstedet eller må jeg ta det på egen regning?

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan jo være kraftig kast i felgen.

hjulene ble også avbalansert og gjort quote "ordentlig"

Ikke ofte det lekker mellom dekket og felgen, det er nok enten dekket eller ventilen.

Litt merkelig da dekket aldri har lekket før.

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Er muligens ventilen ja. Ha på noe såpevann på/rundt ventilen og beveg den litt frem og tilbake. Da vil du se om den lekker.

Hvis ikke det er det nok monteringen. Dekk former seg etter felgen det sitter på, og bytter man så kan det resultere i at det blir lekkasje. Dette er dog sjelden, og forekommer vel egentlig kun på gamle dekk.

Jeg regner dette som en garantisak, du burde dra tilbake hvor de ble montert for å få svar/ordnet problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom man kommer med brukte dekk, og skal ha de over på brukte felger, men ikke ber om å få satt inn nye ventiler samtidig, er det vel ikke snakk om garantisak dersom lekkasjen er pga ventilen? Det er ingen selvfølge at den som legger om dekket sjekker ventilen med mindre kunden ber om det? Eller tar jeg feil nå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Finn ut hvor det lekker først, og ta det videre derfra. Dersom både dekk og felg var ok tidligere, er det sikkert en bagatell. Dersom det er ventilen, tar det ikke mange minuttene å bytte den (på et sted med dekkutstyr, seff).

Lenke til kommentar

Det hender at det siger ut luft ifrå dekk, selv om det er nye dekk og felger. Dette skjer som oftest når en slår på lodd, då vil det som regel komme litt luft men stopper som regel med en gang. Det gjelder og bruke en del fett, dermed legger dekket seg fint ut og tett skikkelig.

Det du kan gjøre er og bruke litt såpevann, og legge rundt kanten på fegen/dekket og la det ligge litt. Dette gjør du på begge sider, og viss ikke det gir resultat tar du litt rundt ventilen. Viss ventilen ikke er byttet, er det jo en mulighet der. Men kan også bare være selve ventilen inni som lekker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...