Gå til innhold

Core 2 Duo E6750 2.67GHz bra prosessor?

hansi705

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei, jeg tenkte meg at jeg skulle kjøpe denne Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz og kjøre den med 2 gb ram ddr 2 pc6400.

Er denne prosessoren bra til prisen eller er det andre intel prosessorer som burde velges istedet?

Takker for svar ;)

Dette er jo enn bra prossesor er jo litt spørst hva du skal bruke den till da men funker med di fleste spill

Lenke til kommentar
hei, jeg tenkte meg at jeg skulle kjøpe denne Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz og kjøre den med 2 gb ram ddr 2 pc6400.

Er denne prosessoren bra til prisen eller er det andre intel prosessorer som burde velges istedet?

Takker for svar ;)

Dette er jo enn bra prossesor er jo litt spørst hva du skal bruke den till da men funker med di fleste spill

Jeg tenkte å bruke den på spill og litt forskjellige oppgaver, hadde en p4 3,4 ghz før, så tenkt eå fornye pcen min med denne prosessoren og 2 gb ram istedet for 1.

Lenke til kommentar

E6750 er en god CPU ja, og mye for pengene, men kan vel ikke si noe annet. Det er ihvertfall uten tvil en stoooort steg opp fra en P4.

Mest får du ut av denne CPUen om du er villig til litt lett overklokking, for den klarer nesten garantert 3 til 3,3 Ghz og kanskje enda mer med litt flaks. #ghz kan sansynligvis kjøres på stock spenninger.

-Stigma

Lenke til kommentar
E6750 er en god CPU ja, og mye for pengene, men kan vel ikke si noe annet. Det er ihvertfall uten tvil en stoooort steg opp fra en P4.

Mest får du ut av denne CPUen om du er villig til litt lett overklokking, for den klarer nesten garantert 3 til 3,3 Ghz og kanskje enda mer med litt flaks. #ghz kan sansynligvis kjøres på stock spenninger.

-Stigma

Burde jeg i så fall klokke cpuen i biosen eller med er program i windows? er ikke så dreven når det gjelder klokking av cpu i bios :p

Lenke til kommentar

klokke i bios. du må ikke installere sånne tulleprogrammer..

jeg har samme cpu, kjører den på 3,36ghz på standard spenning.

det er faktisk så enkelt som å øke FSB bra 333 til 400mhz (og sette ram divider til 1:1). da har du 3,2ghz uten å ha behov for å øke spenning. rammen kjører på 800mhz som er standard.

etter det er det bare minnet som begrenser deg. for øyeblikket stoppet jeg på fsb 420mhz, da jeg ikke har tid i en travel hverdag til å leke med sånt

Lenke til kommentar

-Stigma

Burde jeg i så fall klokke cpuen i biosen eller med er program i windows? er ikke så dreven når det gjelder klokking av cpu i bios :p

Google "C2D overclocking guide" ... say no more :)

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...