simon29 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hei, skal til å kjøpe meg ny bærbar. Har sett på to maskiner som ligger i 8000-10000 kroners klassen: HP: https://prisguiden.no/product.php?productId=83544 MAC: https://prisguiden.no/product.php?productId=85143 Denne maskinen skal brukes til surfing, kabal, et og annet dokument og sikkert litt film/serie. (skole/fritid) Jeg mener at maskinen bør ha godt med minne og rask harddisk, snakket med en på expert(som har peiling) og har sa at nesten ingen maskiner blir levert med 7200rpm lenger, pga strømbruk etc.. Maskinen skal være ultraportable, med maks 14" skjerm, også viktig at den ser bra ut(no sharp edges!). Hvilken av de to maskinene som jeg linket til mener dere er best? Finnes der andre alternativer? -Simon- Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Om du skal spille litt, så er vell HP valget, siden mac ikke er noe bra å spille med. Lenke til kommentar
simon29 Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Om du skal spille litt, så er vell HP valget, siden mac ikke er noe bra å spille med. Takk for kjapt svar! Det blir lite/ingen spilling, har annen maskin til det.. -Simon- Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Ellers er jo kanskje også Dell XPS 13.3" ett alternativ. Dem har "kampanje" nå, tror jeg. Og der får man mye PC for pengene. "Den store Dell XPS tråden" https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&start=2560 Der står det mye Den starter på ca 9000 kr. Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Macbook er en fin maskin med god batteritid og god byggekvalitet, så ser ikke noen grunn til at du ikke skal bli fornøyd med den Lenke til kommentar
anund Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hvis du kan akseptere opptil 14" skjerm, ville jeg tatt en titt på HP dv2625 til kr 7.350,- hos xd.no. Mer maskin for pengene, imho, enn den HPen du linker til. Lenke til kommentar
simon29 Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Ellers er jo kanskje også Dell XPS 13.3" ett alternativ.Dem har "kampanje" nå, tror jeg. Og der får man mye PC for pengene. "Den store Dell XPS tråden" https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&start=2560 Der står det mye Den starter på ca 9000 kr. Likte denne Hvis du kan akseptere opptil 14" skjerm, ville jeg tatt en titt på HP dv2625 til kr 7.350,- hos xd.no. Mer maskin for pengene, imho, enn den HPen du linker til. De var jo ganske like da, bortsett fra at 14" har bare to usb.. men godt forslag! Lenke til kommentar
anund Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hvis du kan akseptere opptil 14" skjerm, ville jeg tatt en titt på HP dv2625 til kr 7.350,- hos xd.no. Mer maskin for pengene, imho, enn den HPen du linker til. De var jo ganske like da, bortsett fra at 14" har bare to usb.. men godt forslag! De har ganske ulike grafikkløsning. Geforce Go8400 er vesentlig bedre enn Go6150, som i 12"-eren. Men om du ikke skal spille noe på den, betyr det ikke så mye. Personlig er jeg for tiden litt skeptisk til AMD-laptoper. Sitter med inntrykk av at C2D-baserte bl.a. har bedre batteritid. Men det kan ha forandret seg. Lenke til kommentar
simon29 Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Hvis du kan akseptere opptil 14" skjerm, ville jeg tatt en titt på HP dv2625 til kr 7.350,- hos xd.no. Mer maskin for pengene, imho, enn den HPen du linker til. De var jo ganske like da, bortsett fra at 14" har bare to usb.. men godt forslag! De har ganske ulike grafikkløsning. Geforce Go8400 er vesentlig bedre enn Go6150, som i 12"-eren. Men om du ikke skal spille noe på den, betyr det ikke så mye. Personlig er jeg for tiden litt skeptisk til AMD-laptoper. Sitter med inntrykk av at C2D-baserte bl.a. har bedre batteritid. Men det kan ha forandret seg. Ser at HP har sluppet en ny versjon av 12" som har bedre oppløsning: 12,1" WXGA High-Definition HP BrightView widescreen-skjerm. Oppløsning: 1280 x 800 14,1" WXGA High Definition Brightview Widescreen 1280x800 Var selv litt skeptisk til AMD i bærbare før, men har inntrykk av at de har skjerpet seg og har laget mer strømgjerrige prosessorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå