Gjest mafister Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hei! Jeg har nettop anskaffet meg et flott digitalkamera (Nikon coolpix 885). Har nå lekt meg en del med det og prøvd å lære meg å bruke de manuelle instillingene. I den anledningen åpenbaret digitalkameraets fortreffelighet seg for meg for første gang. Genialt at man kan se resultatet av eksprimentering umiddelbart. Fint å slippe turen til fotografen for fremkalling. Nok om det... Når jeg ikke bruker blits, og bruker lang lukketid kommer det av og til masse prikker (ser ut som støvfnugg av diverse farger) på bildene. Er dette ødelagte pixler? Kameraet er jo helt nytt; er det normalt at det er en del pixler ødelagt når kameraet er nytt? Det er kanskje egentlig logisk siden det er 3.3 millioner pixler. Statistisk sett vil det vel kanskje være naturlig at en del ikke virker. Det er bare et par ganger disse prikkene har oppstått, så det er ikke noe stort problem..... til slutt: kan noe gjøres med dette? Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Sjekk om ikke http://www.starzen.com/digicam/download.htm har akkurat det du trenger. Prog. som sjekker for døde/"hotte" pixler... Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Har kjørt prog. på en tif-fil med ISO 400 og lukketid 1 sekund: 0 hotte og 0 døde! Dette ser jo bra ut. Kontroll med zoom og pan viser 4 pixler! i ulike blåtoner. Disse går igjen i alle forsøk, men opptrer tilsynelatende ikke under "normal" fotografering ogt da spiller det jo ingen rolle :smile: Kamera: Olympus 2040Z. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Lastet nylig ned et pgm. som fjerner "korn" og urenheter på digitale bilder. Det fungerer meget bra http://absoft.hotbox.ru/ Prøv det! Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Du hadde ikke hatt mulighet til å lage en liten omtale av programmet vi kunne brukt til digitalkamera.no? MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå