Dotten Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Bare for å si det først som sist, jeg syntes Kulturo har tatt endel steg i riktig retning og blir stadig en bedre og bedre side. Det jeg savner er litt mer variasjon og ikke minst "kreativ utfoldelse" i artiklene. Det er veldig mye fokus på å samle opp nyheter postet andre steder og litt for lite av egenprodusert materiale. Da tenker jeg på ting som intervju eller at skribente har en slags "blogg" som kan fyre løs med litt sterke meninger om film og musikk. Eller artikler som er litt mer drøftende og spørrende i form, som kan skape litt artig debatt. Skribentene må tørre (og få mulighet til) å komme med noen krative vrier i hva man skriver om, ta litt initiativ og presentere mer enn anmeldelse og videreformidling av nyheter. Her kan man se litt mot Gamer.no, som jeg syntes har veldig gode skribenter som byr på veldig mye variert. De er veldig flinke på nettopp dette og kan jo også prise seg lykkelig for å ha et par fantastiske skribenter. Selvfølgelig, man har jo sine begrensninger når det kommer til resurser og mye er vel opp til hva skribentene orker å bidra med på fritiden. Men jeg har et juleønske om at Kulturo fortsetter med stegene fremover og kommer med noen kreative og informative artikler litt utenom det vanlige til neste år. Tenke litt annerledes og la skribentspiren i magen få utfolde seg og leke seg litt (og la redaksjonen gi mulighet til dette). Kulturo er blitt et av mine daglige brød og dette er noe av det jeg savner i utvalget Utenom det, så keep up the good work. Men ikke vær redd for å kjøre igang med mer originale artikler og bruk muligheten til å prøve å utvikle seg som skribent utover det å presentere en nyhet på en formell måte. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 SIGNED. Hadde det ikke vært for at kulturo var en del av hw-nettverket, ville jeg ikke vært en leser. Nyhetene er som oftest seint ute, og prikk like andre saker hos en annen nettside. Er veldig enig med Dotten her. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Det gjør meg ikke noe om nyhetene kommer en dag eller to etter de som opprinnelig rapporterer nyheten, rent personlig så samler de veldig mange av nyhetene jeg er interessert i og det er ofte nyheter jeg ikke har fått med meg som kommer der. Så der er jeg egentlig veldig fornøyd Men det hadde vært litt artig med litt mer personlige vrier, eksempelvis blogger. Klikke meg inn på Kulturo og lese overskriften "Karsten begynner å miste troen på Tarantino!" og lese hvordan han tar et oppgjør med sin store helt (kommer aldri til å skje, men er nå et godt eksempel ). Eller lese en artikkel om hvordan kulturlivet i Kina er, nå som Henrik Salthe har vært der i noen måneder. Slike ting er artig å lese og er noe jeg hadde satt mye pris på. Eller kjør tester på kinoer eller skriv artikler om hvilken nettbutikker som er billigst på salg av film og musikk. For å komme med noen eksempler. Kulturo har jo kommet med et par flotte tjenester ila året med ting som kinoguiden. Slike tiltak er noe jeg liker og den retningen håper jeg det fortsetter i Lenke til kommentar
Alexander Schindler Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Takk for gode tilbakemeldinger. Vi er tenker bevisst og langsiktig på en utvikling fremover, og uten at jeg skal røpe mye nå vil jeg råde alle våre lesere til å følge med i romjulen, da skal vi avsløre to viktige grep vi innfører fra og med neste år. Når det gjelder mer egenprodusert stoff, meninger, blogger og lignende så ligger det på horisonten en plass. Dog er det helt vesentlig for Kulturo.no å først på plass rutiner som gjør oss konkurransedyktige på anmelderfronten og i nyhetshjulet. Men som sagt, alle saklige tilbakemeldinger setter vi stor pris på, og mye spennende skjer ganske så snart. Følg med Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Flott! En oppfordring til litt skarpe artikler. I'm all for it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg