Superbit Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Er det noen som kan hjelpe meg med et kamerakjøp? Ønsker meg et kamera som skal være så lite som mulig, til en pris rundt 1000,- og ok bildekvalitet. Jeg er ingen fotograf, og skal kun bruke kamera til festlige anledninger og lignende, jeg trenger derfor ikke det beste av det beste. At kamera har liten størrelse betyr mer for meg, men det er jo tross alt et kamera, så bilde betyr jo noe ;o) Det er ikke så ofte jeg tar bilder, så rundt tusen-lappen er passende budsjett for meg. Da er det heller ikke like farlig om jeg mister det etter en fuktig kveld på byen, hehe.. Takker så mye på forhånd for alle svar!! Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Er det noen som kan hjelpe meg med et kamerakjøp? Ønsker meg et kamera som skal være så lite som mulig, til en pris rundt 1000,- og ok bildekvalitet. Jeg er ingen fotograf, og skal kun bruke kamera til festlige anledninger og lignende, jeg trenger derfor ikke det beste av det beste. At kamera har liten størrelse betyr mer for meg, men det er jo tross alt et kamera, så bilde betyr jo noe ;o) Det er ikke så ofte jeg tar bilder, så rundt tusen-lappen er passende budsjett for meg. Da er det heller ikke like farlig om jeg mister det etter en fuktig kveld på byen, hehe.. Takker så mye på forhånd for alle svar!! Denne linken er vel det du er ute etter....: http://www.akam.no/test/digitalkamera/bill...a_til_jul/45346 Lenke til kommentar
Superbit Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Denne linken er vel det du er ute etter....: http://www.akam.no/test/digitalkamera/bill...a_til_jul/45346 Takk for tips, men den testen har jeg allerede lest opp og ned. Det eneste kamera jeg syns er lite nok i den testen er Kodak'en som fikk dårligst karakter. Det er jo på en måte "naturlig" at et mindre kamera kan får dårligere batteri og dårligere bilde. Men når de har brukt en helt annen måte å teste disse kameraene på, enn .f.eks i testen av Sanyo VPC-E7, så blir det ikke lett å sammenligne resultatene. Flere tips? Kamera må minst ha volum på under 130. Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Da spanderer du noen hundrelapper ekstra og kjøper et Canon Ixus 70. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Tidlig neste uke kommer en test av 11 kameraer i prisklassen 1200-1700, deriblant Ixus 70. Lenke til kommentar
Superbit Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Da spanderer du noen hundrelapper ekstra og kjøper et Canon Ixus 70. Noen hundrelapper her og hundrelapper der, hehe.. 1000,- er jo 2/3 av 1500, så er en del forskjell. Takk for tips, det virket som et fint kamera, men skulle gjerne hatt noe billigere :o) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå