alho Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Noen som har en formening om når etterfølgeren til D80 vil komme? D80 kom jo 2 år etter D70 som kom i 2004. "D90" er da kanskje å vente en gang til neste år? Har lyst på nytt kamerahus, men kjedelig å kjøpe D80 hvis ny modell kommer snart. D70'en får kanskje duge en stund til... Er også spennt på om Nikon kommer med nye normalobjektiver beregnet på dslr snart. 28 eller 35 mm f/1.8 eller noe sånnt hadde vært noe. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg mistenker at D80's etterfølger blir lansert i forbindelse med PMA messen i månedskiftet januar/februar. Kan være noe så enkelt som en D80s, eller en mer omfattende modell som D90. I så henseende er det interessant å se hva som blir nytt: * Fortsatt fokusmotor i huset ? * 10 eller 12MP ? * 3" skjerm som på D3/D300 ? * Live view * Annet ? Tom Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det er begrenset hvor mye de kan gjøre uten at kameraet ligner for mye på D200 eller D300. Men en oppfølger kommer garantert til å ha fokusmotor i huset og mest sannsynlig 12 MP, 3 tommers skjerm og live view. Ellers tviler jeg på de gjør så mye. Proff autofokus og 5+ bilder i sekundet er nok reservert de halvproffe kameraene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det er begrenset hvor mye de kan gjøre uten at kameraet ligner for mye på D200 eller D300. Men en oppfølger kommer garantert til å ha fokusmotor i huset og mest sannsynlig 12 MP, 3 tommers skjerm og live view. Ellers tviler jeg på de gjør så mye. Proff autofokus og 5+ bilder i sekundet er nok reservert de halvproffe kameraene. Det som jeg savner i D70/D80 er bedre støtte for de manuelle objektivene som f.eks AI/S. Men det kommer neppe. Tom Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det som jeg savner i D70/D80 er bedre støtte for de manuelle objektivene som f.eks AI/S. Men det kommer neppe. Jeg regner med det er lysmåling du tenker på? Det er i alle fall en veldig kjekk ting ved D200 og jeg er enig i at de godt kunne lagt det til i de billigere kameraene også. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg savner muligheten for å velge flere enn 3 eksponeringer ved bruk av bracketing til HDR eksponeringer. Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå