Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

skranglelyder fra pcen

Anbefalte innlegg

Jeg har noen måneder sliti litt med skranglelyder, dirring osv. fra pcen. Dette setter seg veldig godt i aluminiumskabinettet, og er mer eller mindre en plage. hver gang lydene kommer hjelper det å slå løst i sidedørene, riste på pcen el. ufattelig irriterende, og sikkert ikke bra for disker osv. merk at lydene er høye, omtrent som en sint vifte som slår på en stram ledning eller noe slikt, men det er det altså ikke, siden det er vibrasjoner i kabinettet som er problemet.

Jeg tror disse lydene kommer fra strømforsyningen da den, harddiskene og cd-romen er det eneste som er igjen fra den gamle pcen, hvor lydene var akkurat like ille. jeg har også skifta kabinett. Det høres ikke ut som disklyder (disse henger forøvrig kun i gummi), og cd-romen går ikke.

Det rare er at strømforsyningen er en Tagan 2force 580W, med stillegående vifter som er festet med gummifòringer. Jeg har derfor mistanke om at det er noe seriøst galt med et kulelager på en av viftene i strømforsyningen, spesielt siden lydene har en tendens til å bli borte når maskinen har stått på en stund. strømforsyningen er snart 2 år gammel.

noen som har noen andre ideèr?

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres absolutt ut som kulelager ja. Ta og forsøk og brems viftene i maskinen ved og forsiktig trykke på senteret av viftene, så finner du jo ut hvilken som er gåen.

Hadde akuratt samme greiene med min gamle pc. Hadde et MSI Hk med chipset vite som kuleageret gikk i. Det duret og skranglet og det ble stille når jeg slo i kabinettet

Lenke til kommentar
Høres absolutt ut som kulelager ja. Ta og forsøk og brems viftene i maskinen ved og forsiktig trykke på senteret av viftene, så finner du jo ut hvilken som er gåen.

Hadde akuratt samme greiene med min gamle pc. Hadde et MSI Hk med chipset vite som kuleageret gikk i. Det duret og skranglet og det ble stille når jeg slo i kabinettet

gjorde det, noe om forsterka mistanken om at det er PSU som er problemet, men det er allikevel vanskelig, fordi all slags trykking og holding demper vibrasjonene og fjerner lyden uansett hvor jeg trykker, holder el.

men takk for svar! :) da er det PSU`en, siden det er den eneste delen med vifter som har vært med på tvers av oppsettene mine. takker gud for at det går an å trekke ut PSU bak på kabinettet mitt, så jeg slipper å ta ut HK osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...