hifiking Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hensikt Det er mye man kan gjøre utover det å sette opp mhz, og jeg vet mange av dere sitter på gode triks. Så nedenfor har jeg samlet egne og andres triks, samt en del rykter. Så om dere kommer med innspill på hva som fungerer og hva som er svada så kan vi alle lære noe :- ) RAM Ang de forskjellige 3DMark og Aq3, hva lønner seg av timing VS MHz? På AQ3 så fungerer mhz langt bedre enn timing, men i 3dm06 så er det ca det samme. Noen som har andre erfaringer? Hva med SP? FSB Har man noe å hente på høyere FSB men litt lavere CPU mhz? I noen bench, untatt rene minnetester? GPU Shadere vs core. Noe å tjene på å stille core lengre enn det shaderne vil være med på? Har hørt at man bare tjener på å kjøre shaderne lengre enn core. Andre? Det å stille opp timing og dermed klokke minne mer, tjener man poeng på det? BIOS Det jeg pleier å gjøre er å disable alt jeg ikke bruker eller vet hva er. Lyd, EIST, Sata, LPT, 1394, USB Legacy osv Bruke IDE disk for å kunne stille PCIe frekvensen opp til 140, fungerer bra i alle tester for meg. Volt, så lite som mulig på alt? Annet Overtro? Har hørt at USB enheter vil sinke systemet, så kun PS2 mus og ditto knappefjøl. Ved rene CPU/minne tester har jeg også hørt at PCI skjermkort er god stemning. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Når man benytter en 45nm cpu på hovedkortet Maximus Formula SE så kan man tjene opptil 0,3s i SPI 1M ved å bruke BIOS-versjon 0401 som egentlig ikke støtter 45nm. Denne tweaken funker bare i 1M Kilde Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Noen som har noe info rundt dram static timer på Asus-hovedkort? Når den er enablet så kommer jeg ikke over 450FSB, men med den enablet contra disablet så tjener jeg ca 3 sekunder i SPI 32M. Er det noen som har erfart noe av det samme? Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hva mener du med å disable Sata? skal du koble fra Sata hard diskene du har tilkoblet? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Nei, hvis du ikke har SATA-disker tilkoblet så skal du velge disable på de i BIOS. Du burde forresten heller ikke bruke SATA-disker i 3d-bencher for de kan bli ødelagt når man benytter høy PCI-Express-hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå