Gå til innhold

Nettopp avinstallert ZoneAlarm, får ikke til nettlesere, men msn osv.

Oyle

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp avinstallert Zone Alarm på min stasjonære pc, og gått tilbake til Windows XP SP2 brannmuren. Men nå får jeg ikke internett via nettlesere (verken IE, Opera eller FireFox, ) men jeg kommer inn på nettbaserte spill som WoW og jeg kommer inn på msn. Noen som vet hva dette kan skyldes, evt hvordan jeg kan reparere problemet? Har prøvd systemgjennoppretting, men da er Zone Alarm i en "tilstand" som foråsaker masse kluss osv.

På forhånd takk, og spør i vei dersom dere trenger noe mer info.

PS: Har også prøvd å få instillingene i IE > alternativer for internet som de samme som på den maskinen jeg har nå, uten resultat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fungerte heller ikke. Prøver nå å ta en ny systemgjennoppretting. Problemet med Zone Alarm var at jeg fikk opp masse meldinger om ting som jeg ville / (ikke) gi internetilgang, selv om jeg trykket at jeg ville "lagre" de valgene. Når jeg prøvde å avinstallere Zone Alarm så restartet PCen seg, og jeg fikk en melding om at "systemet har blitt gjennopprettet etter en alvorlig feil". Når jeg tilslutt hadde klart det, så fikk jeg dette problemet med at nettleserene ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Les dette:

Unclean Installations

ZoneAlarm has been criticised for not uninstalling cleanly using its own uninstaller.[citation needed] The only way to remove ZoneAlarm completely after uninstalling is to manually remove certain hidden files, folders and registry entries, requiring the user to enable hidden file and folder viewing (in Windows XP and Windows 2000, it is also necessary to enable the viewing of protected operating system files).

(Quoted fra wikipedia)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...