erikstein Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Da jeg fikk disken, så var den orginalt fat32 på ca. 240GB (er en 250GB Maxtor disk). Jeg laget den om til ntfs, men vil ha den tilbake til Fat32 pågrunn av OSX. Men nå nekter pm8 å gjøre dette. Stopper på 196GB. Den var fat32 før, men nå vil den ikke mer Noen ideer? Får heller ikke til 2 partisjoner i Mac OS X, fordi den ikke skjønner extended partisjoner (ser den som en Ms-dos sak). Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 hvilket program bruker du for å formatere? Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Hva m å lage to partisjoner,formatere begge og så merge dem ? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 hmm...har jeg ikke tenkt på..jeg bruker bare Partition Magic 8. Det funka ikke heller...stoppet seg selv på 196GB. Er jo rart at den har vært fat32 før...men ikke vil nå? Er det en begrensning i str på fat32? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 lag en oppstartsdiskett og prøv å lage det i FDISK Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Det funka å merge de sammen. Da ble det på en måte 240GB. Men da en disk inni den andre. hehe..ser jo litt dumt ut? Det som er rart er at det ikke har vært sånn før. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 FDISK?? Støtter den så store partisjoner?? Jeg kan jo alltids prøve... eller nei...det er en ekstern firewiredisk så det ække mulig Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 formatere i windows xp? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 hvis jeg prøver det, så vil den bare kjøre NTFS, noe Mac ikke liker hehe...er jo et utrolig dumt problem. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 fat32 er maksimum 2TB. Men i winXp kan man maks formatere opp til 32gb. Hva for surr er dette? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 EN disk i fat32 format??? er du klar over hvor mange dager det kommer til å ta å defragmentere en slik disk?? har en 32gb partisjon og det tar en del timer, sist jeg gadd å starte avbrøt jeg etter 6 sammenhengende time!!!! Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 jeg gidder ikke å defragementere Den skal brukes på en Mac, og de støtter ikke NTFS. Ergo, den må kjøre Fat32. Problemet er at WinXP nekter å lage større partisjoner enn 32GB Og Partition Magic 8 nekter å lage større enn 196GB. Mac OS X skjønner seg ikke på extended logical harddrives, så den vil ikke bli åpnet. Å lage 2 primære partisjoner er vel ikke noe bedre? siden kun den 1 kan være aktivert av gangen. Ergo, jeg trenger hjelp til å lage en 233+ GB partisjon som er Fat32, på en ekstern FIREWIRE harddisk Lenke til kommentar
rodmixture Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Kan di ikke slette hele partisjonen og opprette en ny for så og formatere. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Har ikkje mac osx støtte for ext2/3 då,, meinte å ha lest noko slikt, skal prøve å finne linken... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå