ssdrive Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Da har jeg endelig bestilt pc min på komplett ! HANDLEVOGNA Men så klarte jeg selvfølgelig å glemme å legge til Zalman9700 cpuvifta så jeg lurte på om det bare er å kjøpe den ved siden av? Blir det ekstra kostnader mht postoppkravet som jeg valgte da jeg bestilte pcen eller er det bare å endre på bestillinga? Takk for hjelpen deres! Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Du kan ringe komplett i morgon og sei at du gløymte å leggje til vifta. Godt mogeleg dei ikkje har fått sendt varene før då, og du får lagt til vifta Gratulerer med ny pc! Eg misunnar deg... Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Du kan ringe komplett i morgon og sei at du gløymte å leggje til vifta. Godt mogeleg dei ikkje har fått sendt varene før då, og du får lagt til vifta Gratulerer med ny pc! Eg misunnar deg... Tusen takk det var betryggende å høre. Funker det kanskje isteden å sende en email ikveld? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Tusen takk det var betryggende å høre. Funker det kanskje isteden å sende en email ikveld? Eg føler alltid at email ikkje bli lagt merke til på same måte som ein telefon (kor du då er i direkte kontakt med personen). Komplett Kundesenter: Telefon: 33 47 14 00 Telefaks: 33 47 14 02 Åpent 08-17 (lørdag/søndag stengt) Dvs. ring klokka 8 i morgon. Om du ringer midt på dagen er det stor sjanse for at du må sitje lenge i kø. Endret 12. desember 2007 av aspic Lenke til kommentar
norifra Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 AeroCool FP01 Black, Fan/temp controller ,LCD Flip panel, All in one Card Reader Dato ny: 2007-12-07 Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 14 dager) denne varen har dem ikke, antatt leverintstidd: 14 dager :/ Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 AeroCool FP01 Black, Fan/temp controller ,LCD Flip panel, All in one Card ReaderDato ny: 2007-12-07 Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 14 dager) denne varen har dem ikke, antatt leverintstidd: 14 dager :/ jeg krysset av på komplett slik at den varen kommer i en annen pakke senere Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Tusen takk det var betryggende å høre. Funker det kanskje isteden å sende en email ikveld? Eg føler alltid at email ikkje bli lagt merke til på same måte som ein telefon (kor du då er i direkte kontakt med personen). Komplett Kundesenter: Telefon: 33 47 14 00 Telefaks: 33 47 14 02 Åpent 08-17 (lørdag/søndag stengt) Dvs. ring klokka 8 i morgon. Om du ringer midt på dagen er det stor sjanse for at du må sitje lenge i kø. Takk for info skal gjøre det! Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Fikk ringt idag - de sa det var greit. Men ser ikke at handlelista på komplett.no er oppdatert med Zalman9700 som jeg sa til dem. Vel vel regner med at den ankommer den også? Hva er det første jeg må foreta når jeg har montert alt av komponentene? Har dere tips til hva jeg burde/ikke burde gjøre når jeg starter opp maskina, feks sette inn 4gb ram med en gang eller oppdatering av bios etc. Eventuelt kjente feller og problemer som jeg bør unngå. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hva er det første jeg må foreta når jeg har montert alt av komponentene? Har dere tips til hva jeg burde/ikke burde gjøre når jeg starter opp maskina, feks sette inn 4gb ram med en gang eller oppdatering av bios etc. Eventuelt kjente feller og problemer som jeg bør unngå. Planlegg litt i forveien så du får plassert kabler osv ryddig og taktisk. Gi eigen straumledning til skjermkort (ikkje del straumen til skjermkortet ut til harddisker osv). Du har jo kjøpt ram-kit så rambrikkene må fordelast på dei riktige plassane i hovudkortet. Det vil seia dei skal setjast i dei to ulike slottane (ikkje plasser kvar brikke i begge dei to blå/kvite). Det er som regel to straumkontaktar som skal koplast på hovudkortet, ein 24 pins og ein 4pins. Å gløyme 4pins'en er ganske lett, noko som resulterer i at dataen starter opp i 1 sekund, for så å slå seg av Ellers er det vel berre å smekke i komponentane. Å oppdatere bios ville eg ikkje ha gjort med mindre det er naudsynt (dvs. du slit med hovudkortproblemer osv). Det første du gjer er å partisjonere. Eg ville ha brukt den 500gb harddisken til fildisk og ein eigen til systemdisk. Men om du "berre" har den 500gb'n til rådighet bør du partisjonere disken, dvs. gi 30gb dedikert til systemdisk (som då berre skal inneholde windowspartisjonen), slik at når du formaterer slepp du å leggje alle filmane/spela/musikken din inn på nytt... Alltid last ned siste drivere (skjermkort, hovudkort, lydkort m.m.) frå internett, sidan dei på cd som regel er utdatert. Jaja.. Eller er det berre å bruke sunt bondevett Lykke til.. Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Hva er det første jeg må foreta når jeg har montert alt av komponentene? Har dere tips til hva jeg burde/ikke burde gjøre når jeg starter opp maskina, feks sette inn 4gb ram med en gang eller oppdatering av bios etc. Eventuelt kjente feller og problemer som jeg bør unngå. Planlegg litt i forveien så du får plassert kabler osv ryddig og taktisk. Gi eigen straumledning til skjermkort (ikkje del straumen til skjermkortet ut til harddisker osv). Du har jo kjøpt ram-kit så rambrikkene må fordelast på dei riktige plassane i hovudkortet. Det vil seia dei skal setjast i dei to ulike slottane (ikkje plasser kvar brikke i begge dei to blå/kvite). Det er som regel to straumkontaktar som skal koplast på hovudkortet, ein 24 pins og ein 4pins. Å gløyme 4pins'en er ganske lett, noko som resulterer i at dataen starter opp i 1 sekund, for så å slå seg av Ellers er det vel berre å smekke i komponentane. Å oppdatere bios ville eg ikkje ha gjort med mindre det er naudsynt (dvs. du slit med hovudkortproblemer osv). Det første du gjer er å partisjonere. Eg ville ha brukt den 500gb harddisken til fildisk og ein eigen til systemdisk. Men om du "berre" har den 500gb'n til rådighet bør du partisjonere disken, dvs. gi 30gb dedikert til systemdisk (som då berre skal inneholde windowspartisjonen), slik at når du formaterer slepp du å leggje alle filmane/spela/musikken din inn på nytt... Alltid last ned siste drivere (skjermkort, hovudkort, lydkort m.m.) frå internett, sidan dei på cd som regel er utdatert. Jaja.. Eller er det berre å bruke sunt bondevett Lykke til.. Tusen takk for utfyllende svar Aspic skal huske på å gjøre alt det du sa. Lenke til kommentar
Asdt Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Herregud. Du vet at du kunne fått de komponentene der billigere andre steder right? Men du sverger vel til komplett som alle andre? Lenke til kommentar
Zetec Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Alltid kan man få billigere komponenter andre plasser. Jeg kjøper feks aldri ting fra de store webshoppene, men fra de litt mindre som har mye bedre kompetanse, service og kundebehandling. Syntes det er opp til hver å finne ut hvor man føler man gjør et godt kjøp og ikke bare tenke på pris. Jeg liker å la andre som har greie på det (og som faktisk har testet konfigurasjonen) velge ut mine komponenter framfor å f.eks kjøpe en "gaming" PC på komplett som virker som om den som velger delene sitter og sier "oi, her har vi 200stk HK vi fikk inn billig, her har vi en RAM type som sikkert passer og denne strømforsyningen hadde vi alt for mange av på lager, her får vi en bra PC". PC-en funker sikkert, men hvordan funkere delene sammen? Kunne ytelsen gått opp ved å f.eks bruke et annet HK? Raskere minne? Tror neppe de ytelsestester maskinene før de selger de og bare velger på måfå det som ser bra ut og etter lagerbeholding. Men det er da min mening, det jeg tror... Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Herregud. Du vet at du kunne fått de komponentene der billigere andre steder right? Men du sverger vel til komplett som alle andre? Jeg valgte faktisk komplett fordi leveringstiden er to dager (de sendte pcn allerede idag) og at man får nylanserte 8800gts i løpet av så kort tid synes jeg er imponerende, ringte dem idag og dem svarte øyeblikkelig. Gidder ikke å bestille fra feks Amentio som nå for tiden kun er ca 1000kr billigere og ikke en gang har alle varene på lager. Bare tull å vente flere uker for å spare noen hundrelapper synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå