Gå til innhold

42" tv mot pc, hva ville du gjort?

Jo Are

Anbefalte innlegg

Hei min mor kom med et tilbud til meg i dag om å bytte bort tven min mot familiens pc, så ville du byttet en 42" plasma skjerm mot en gjennomsnittslig hjemme pc med vista home premium?

Tven er en Hyundai HPT-4280 den leverer ikke HD (maks 480p).

Jeg bruker tven mest til tv titting og litt ps3 spilling, hvis jeg går for byttet blir erstatningen en 21" crt tv (midlertidig til sommeren)

Takker for hjelp til det vanskelige valget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager glemte spesifikasjoner på pcen. Ja den har da en AMD Athlon 64 3500+ prossesor på 2,20 GHz, nVidia GeForce 7500 le skjermkort med video minne på 512 mb, 1 gb ram (skal oppgraderes til 2 eller 3 gb) og to harddisker på til sammen 250 gb. Mere vet jeg dessverre ikke.

Bør vel også nevne at det ikke blir sånn at jeg aldri ser tven noe mer, den skal bare flyttes fra romme mitt og ned til stua. Så får jo muligheten til å spille ps3 på 42" nesten når jeg vil.

Endret av Tom-i-hue
Lenke til kommentar

eldgammel pc :S

jeg ville definitivt ikke byttet!

fordelen med å ha tv'n på ditt eget rom er at du kan se film med hvem du vil når du vil og stille anlegget så høyt du vil(innenfor rimelighetenes grenser ofc)

setter du den i stua må du garantert slåss om når du kan få bruke tv'n, og det kan bli veldig irriterende til tider med foreldre som sitter sammen med deg i stua.

edit: hvor mange år er PC-en? 2? 3?

elendig cpu, elendig skjermkort, lite ram. nei huff.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Ja det der var jo veldig oppmuntrende, får vel spare til bedre pc selv da.

synes pc-en så helt grei ut, du kan jo alltids oppgradere pc-en istede for å kjøpe deg ny, mer ram og muligens et nytt skjermkort;)

Lenke til kommentar

Ja det der var jo veldig oppmuntrende, får vel spare til bedre pc selv da.

synes pc-en så helt grei ut, du kan jo alltids oppgradere pc-en istede for å kjøpe deg ny, mer ram og muligens et nytt skjermkort;)

Ja det var jo planen, først og fremst skulle ram-en oppgraderes.

Lenke til kommentar

den CPU'en koster 450 kr ny.

enkel kjerne på 2.2 GHz, beste som finnes i dag er jo 4xkjerner med 2.4GHz hver.(hvis jeg ikke tar helt feil)

skjermkortet holder til wow, bf2 og css, men ikke forvent mye mer.

Lenke til kommentar

den CPU'en koster 450 kr ny.

enkel kjerne på 2.2 GHz, beste som finnes i dag er jo 4xkjerner med 2.4GHz hver.(hvis jeg ikke tar helt feil)

skjermkortet holder til wow, bf2 og css, men ikke forvent mye mer.

Det er vel de spilla jeg tenker på og, untatt wow da.

Men da vil vell morrowind gå og da, det funker i hvertfall på min snart 2 år gammle bærbare pc.

Lenke til kommentar

Morrowind vil nok kjøre helt greit på den pc-en. Morrowind er jo ikke direkte maskinvare-krevende. Men kan være greit med 2GB ram til Battlefield 2. Spørsmålet er egentlig hva du tenker å bruke PC-en til. Den gjør seg jo absolutt ikke til multi-tasking. Det har den for treig prosessor til og for lite ram. Hadde du hatt en to-kjerneprosessor hadde multitasking gått bedre. Den fungerer til spill laget i 2004 og tidligere. Ellers er det ikke mye futt i den.

Hvis du har planer om å spille spill på pc i fremtiden ville jeg nok spart opp og kjøpt en egen PC. Du får mange billige PC-er som fungerer ypperlig til spill idag. Kan til og med kjøpe inn deler og bygge selv. Mange muligheter. TV-en din er ikke akkurat siste skrik innen TV-verdenen. Men den blir hvertfall ikke mindre brukandes på et par år. Det er enda noen år til HD-DVD, Blue Ray eller et helt annet format tar over for DVD. Riktignok har du jo en Playstation 3 som kjører i 1080P. Men hvis du har klart deg med nedskalert bilde til nå klarer du deg sikkert med det en stund til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Uansett så er vel tvn verdt mye mer enn pcn og jeg hadde aldri i verden ha byttet bort den tvn der mot en sånn rusten pc...

Men nå vet jeg ikke om du allerede har pc fra før av heller da.. Men uansett.. For din del håper jeg ikke at du lar deg lure av din kjære moder ;P

Lenke til kommentar
Uansett så er vel tvn verdt mye mer enn pcn og jeg hadde aldri i verden ha byttet bort den tvn der mot en sånn rusten pc...

Men nå vet jeg ikke om du allerede har pc fra før av heller da.. Men uansett.. For din del håper jeg ikke at du lar deg lure av din kjære moder ;P

Fra før av har jeg en 1,5 år gammel pc.

HP Pavilion dv 5500 ette eller annet.

Lenke til kommentar

Nei mora vet sikkert bare at PC koster 10 - 15.000 kr for 2 for siden, sa den er sa godt som ny! (Verditap? Vel sier vi 1/2 pris .... 7500 kr .. hahaha). Hun lese ikke digi.no at stajonar pc har blitt kjempebillig.

Tja, 42" plasma ... er jo digg. Du far selv avgjore HVA DU FORTREKKER! Hva du bruker mere tid pa: tv eller pc.

For meg virker det som om mora di vil ha den klumpete pc`n bort/ inn i rommet ditt (kanskje det er du som bruker den mest ogsa?). Hva slags tv har dere i stuen na? Sa en 42" Plasma passer da perfekt i stuen til a se pa dagsnytt ;)

Haper vel at du sitter i rommet ditt .... NEI, du skal ikke komme inn i stuen a spille PS3 +++ ... slik var ikke tanken til mora di :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...