Gå til innhold

8800gts 512 vs 3870 CF vs 8800gtx

grim

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal ha nytt/nye skjermkort, og har fryktelig vanskelig for å bestemme meg.

I klassen 2500-3500 finnes det altså 8800gts 512, 3870 x 2 og 8800gtx. Regner med de nye kortene som kommer i Januar/Februar vil ligge et ekstra hakk opp i pris?

Nå er det mange tester som er ute, men mange er motstridende, og ingen tester akkurat disse tre mot hverandre, spesielt ikke overklokket. Etter å ha lest denne testen virker 3870 utrolig forlokkende. Men ifølge andre tester er det ikke like vakkert.

Jeg kommer til å spille i 1920*1200 og er interessert i eyecandy, spillopplevelse teller mer enn resultat i 3dMark. Kortene skal overklokkes så langt det lar seg gjøre.

Hk er Asus P5W DH-Deluxe med en E6600 og Mist 600w.

Overklokket gts 512 gjør det omtrent like bra som gtx i tester, men da er jo ikke gtx'en overklokket. Hvor villige er de til det? Er det nok nyere spill som støtter crossfire til at det er verdt det? Er glitches et stort problem?

Hvilken løsning gir meg best resultat? :)

-grim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville ventet til februar, om det lar seg gjøre.... ;)

Tross stivere pris tipper jeg vi vil se 1Gb minne og 512mbit minnebus, noe som hjelper på i tunge spill og aa/af på den oppløsningen.

Men da er det altså snakk om en oppgradert 8800gt/gts?

Fryktelig lenge å vente det...

Lenke til kommentar

Satt akkuratt å funderte over dette selv nå og har kommet frem til følgende:

8800gts 512mb vil nok ikke være bedre en 2x3870 eller 1x 8800gtx i 1920x1200

2x3870 vil yte bedre en 1x 8800gtx og 2x3870 er billigere en 1x 8800gtx

Har sjekket litt ang 16x/4x(som mitt p5k kjører)og det skal vist ikke ha så mye å si. Så skulle jeg kjøpt nytt gfx idag, så hadde jeg nok gått for 2x3870.

Men å bytte fra 8800gtx som jeg allerede har er liten vits ettersom jeg har forstått.

Vanskelig valg ja :)

Endret av miracl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...