Gå til innhold

Hvor mye har dere overklokket XP2200+?

Zeph

Anbefalte innlegg

temaet sier vel det meste.

har xp2200+ på Asus A7N8X, og tenkte å skru den litt opp...

foreløpig kjører den bare på 1400Mhz med 55Grader....så eg tenkte eg skulle få tak i fleirenye vifter før eg satte i gang. På 10,5*133 er den 1625Mhz trur eg, men da er den jo såklart på 76grader, eg har jo tross alt berre èi vifte på 4200rpm, som eg hadde på min gamle 1,4ghz.

Hvor mange vifte trenger eg? Og hvor stor måbør den på CPUen vere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok..hadde tenkt å få meg ein kjøler som passer først, det eg lurte på va om orginalvifter egner seg til overklokking, eller om det krever fleire vifter i kabinettet....eg skal jo såklart få tak i ny vifta...eg ikkje so dum at eg kjøre på 1.4ghz...då kunne eg lat vere å skifte...

Quote from someone:

"Im no dumbass, although I may seem like one"

So eg har vel fått svaret mitt....for å overklokka e da nok best med vannkjøling eller større vifta enn orginal vifte til den CPUen

Lenke til kommentar
temaet sier vel det meste.

har xp2200+ på Asus A7N8X, og tenkte å skru den litt opp...

foreløpig kjører den bare på 1400Mhz med 55Grader....så eg tenkte eg skulle få tak i fleirenye vifter før eg satte i gang. På 10,5*133 er den 1625Mhz trur eg, men da er den jo såklart på 76grader, eg har jo tross alt berre èi vifte på 4200rpm, som eg hadde på min gamle 1,4ghz.

Hvor mange vifte trenger eg? Og hvor stor måbør den på CPUen vere?

XP2200 går på 1800Mhz som standard...gå inn i bios og juster...sjekk manualen til HK hvis du ikke vet hvordan.

Jeg var så uheldig å få en TBredA og stabilt orker den ikke mer enn 1,96Ghz med luft. Temp ligger på 51 idle og 56 load med TT Vulcano 9 på 2870rpm....kan self. kjøre vifta på max men da er det like før pc'n får vinger :D

Lenke til kommentar

Så lenge dette er en B-kjerne Thorougbred CPU så kan du lett overklokke den uten at det sliter ut resten av maskinen!

Kjør på på multipler og øk litt på corevolt. Men ny vifte må du nok ha! Skal du ha luftkjøling bør den være mest mulig av kobber, sølv eller gull, tror ikke det er noen som har laget en i massiv gull enda, det hadde jo blitt bra, men da er vannkjøling et bedre alternaltiv.

Stikk inn på Microplex, de har mye bra.

Av de kjølerene de har andre steder anbefaler jeg GlobalWin.

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

jeg har en 2100+ t-bred B highend (AIUHB) på et A7N8X deluxe (1002 bios) Men jeg klarer ikke mer en 2000 MHz. dette er absolutt max dersom jeg skal inn i windows... kjører nå på 181*11=1991. 182*11 går ikke...

DEtte er med 1.675 vcore.. men det blir ikke noen bedre med høyere spenning, bare varmere.

Noen som har noen tips? loadtemp ligger på ca 46 grader på cpu. (jeg har trykt en 120*120 papst vifte på en taisol cgk760 og en hjemmemekket pappfunnel :) fungerer perfekt uten en lyd :D)

Lenke til kommentar

Har sett litt rundt nå, Silent Twin vart anbefalt, men fleire på dette forumet sa at det var dårlig kjøling på den. Ifølge tester ol. på Microplex.no var Silent Twin ei kjempegod vifte, men dette viste seg å vere litt feil?

jaja, eg kjører fremdeles 1395Mhz med Xp2200....har funne ut at det tar tid å finne hardware...er altfor mye å velge mellom

Lenke til kommentar
Bender"]
Xp 2200 er ikke noe kanonoverklokker, satser på å bytte min ut snarest mulig. Kjører nå 185*11

Da er det nok en t-bred A kjerne du har. B Kjerna er en fantastisk overklokker

-------------------------------------------------------------------------------------

Hva er forskjellen på en A kjerne og en B kjerne? Hvordan finner man ut hvilken av de ovenfornevte kjernene man har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...