Gå til innhold

directx10.0 på win xp?

Happy25

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste det her akkurat nå '' Ifølge Microsoft skal ikke DirectX 10-programmer kunne kjøres under Windows XP, kun under Vista. Nå hevder et tredjepartsselskap at dette likevel skal være mulig med prosjektet Alky Project. '' Så det er vell beregnet for vista antageligvis! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Leste det her akkurat nå '' Ifølge Microsoft skal ikke DirectX 10-programmer kunne kjøres under Windows XP, kun under Vista. Nå hevder et tredjepartsselskap at dette likevel skal være mulig med prosjektet Alky Project. '' Så det er vell beregnet for vista antageligvis! :)

Er det kommet noen løsning får å kjøre dx10 til xp?

Lenke til kommentar
Er det kommet noen løsning får å kjøre dx10 til xp?

Ikke som er utgitt etter mitt bekjentskap. Men som nevnt er Alky Project under utvikling som fungerer som en wrapper eller emulator vil jeg tro. Microsoft har sagt DX10 ikke er mulig med den eksisterende drivermodellen i XP, så hvordan Alky-folka planlegger å gjøre dette vet jeg ikke. Men Microsoft vil mest sannsynligvis ikke støtte DX10 på XP da DX10 var litt av godbiten for å få folk til å kjøpe Vista.

Lenke til kommentar
så hvordan Alky-folka planlegger å gjøre dette vet jeg ikke. Men Microsoft vil mest sannsynligvis ikke støtte DX10 på XP da DX10 var litt av godbiten for å få folk til å kjøpe Vista.

Veldig enkelt, de emulerer tjenestene Vista tilbyr. Dette er en teknikk som kommer til å lage betydlig overhead.

Nå er også det Alky-prosjektet laaaaangt unna å være noe som kan brukes på annet enn enkel DX10 kode.

Det har de som holder på med det også innsett, og det er kanskje derfor de annonserte at de har lagt prosjektet dødt for noen uker siden.

Welcome to the Falling Leaf Systems website. Unfortunately, we have ceased business operations.

http://fallingleafsystems.com/

At M$ sier at det ikke er mulig betyr ikke at det faktisk er det. Det kan jo hende at det bare er noe de sier fordet de vil ha flest mulig over på Vista.

Det er mulig, men det vil koste mye mer penger og resurser enn hva det er verdt. Microsoft må kode om store deler av XP kernel og driver API. For ikke å snakke om hardware-produsenter som nVidia og ATi som må lage en helt ny driver til XP.

Lenke til kommentar
Har lest og hørt at XP SP3 nå har bestemt at dem skal ha med DX10 støtte...

Noen som kan bekrefte dette?

Det kan jeg avkrefte.

Det er ikke DirectX 10 i SP3 for XP

Faen å kjipt det var da, då må jeg inn med Vista igjenn da :thumbdown:

Får brukt 4gb med ram igjenn da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...