mX mann Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 hvem av disse har best lyd kvalitet, Optical SPDIF IN eller Coaxial SPDIF-IN. Sound Blaster Extigy har disse men jeg vet ikke hvem av de som er best. Extigy skal kobles til DvD for DD 5,1 decoding. Så hvem av de borde jeg velge. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Har ikke veldig greie på dette.. Men optisk bude gi best vil jeg tro.. Rett på meg hvis jeg tar feil.. Lenke til kommentar
adyton Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Det er hipp som happ, hører ikke forskell uansett Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Kvaliteten er selvsagt avhengig av hvilken kabel (produsent) du bruker, men i utgangspunktet så skal den optiske utgangen være best. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Husk å koble kabelen riktig vei Så på en eller annen lyd butikk at enkelte kabler sendte signaler bedre i en rettning, en den andre. Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Husk å koble kabelen riktig vei Så på en eller annen lyd butikk at enkelte kabler sendte signaler bedre i en rettning, en den andre. :o :o :o :o Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Jeg har tengt litt på denne kabelen. http://www.monstercable.com/productPage.asp?pin=150 for 500kr på elkjøp, men på Expert koster det ca 200kr for en ProfiQ koaxkabel. Tror dere jeg merker no stor forskel på disse to, det er jo bare en DvD spiller for 2800kr og SB Extigy som er koblet til Logitech Z-640 høytalere. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Optisk er normalt best hvis vi snakker om skikkelig HiFi. Men til dette bruket er det bare tull å kjøpe kabel til kr 500,-. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Så du mener jeg ikke vil høre no forskel på de to kablene, så jeg da kan velge ProfiQ koaxkabel for ca 200kr Expert, og da få optimal lyd kvalitet på dette utstyret. Er det noen som har prøvd ProfiQ kabler før og vet hvordan de er. Monster har også laget en koaxkabel for 400kr på Elkjøp Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Husk å koble kabelen riktig vei Så på en eller annen lyd butikk at enkelte kabler sendte signaler bedre i en rettning, en den andre. [...] :o[...] Asso, jeg kan ikke noe for at jeg har hørt en ekspert si det. Sto på en meget respektabel lyd/hjemmekino side. Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Husk å koble kabelen riktig vei Så på en eller annen lyd butikk at enkelte kabler sendte signaler bedre i en rettning, en den andre. [...] :o[...] Asso, jeg kan ikke noe for at jeg har hørt en ekspert si det. Sto på en meget respektabel lyd/hjemmekino side. Det er riktig at en del kabler er retningsbestemte, dette gjelder da ikke optiske kabler men kabler som sender strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå