K3nt Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hei lurer på hva som er grunnen til at bilem min ikke har strøm... har nytt batteri... skiftet dynamo... men da jeg kjørte hjem døde bilen 2 ganger... fikk igang bilen med startkabler , hadde en som kjørte etter meg hele veien. men mens jeg kjørte så jeg at batterimåleren sakte men sikkert sank... :/ noen som har en liten anelse på hva som er grunnen ? takk for all hjelp:) Lenke til kommentar
bamsemoms Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Hei lurer på hva som er grunnen til at bilem min ikke har strøm... har nytt batteri... skiftet dynamo... men da jeg kjørte hjem døde bilen 2 ganger... fikk igang bilen med startkabler , hadde en som kjørte etter meg hele veien. men mens jeg kjørte så jeg at batterimåleren sakte men sikkert sank... :/ noen som har en liten anelse på hva som er grunnen ? takk for all hjelp:) er dynamoreimen stram nokk....skjækk d først. har du koblet ledningene på dynamoen...du kan jo å måle om dynamoen lader..det gjør bla med å måle på polene på bateriet mens motoren går...dynamoen skal lade med ca 14 - 15 v. Endret 12. desember 2007 av bamsemoms Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Lyser ladelampa? Først ved når du slår på tenninga(pæretest) og når motoren har startet? Lenke til kommentar
Mangellapp Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 noen som har en liten anelse på hva som er grunnen ? takk for all hjelp:) Så vidt jeg kan huske har 929 separat spenningsregulator som er plassert på innerskjermen et sted og ser ut som dette: Hadde fått sjekket/byttet den hvis jeg hadde vært deg. Lønner seg ellers å sjekke at alle ledninger er tilkoblet, og sitter der de skal. Lenke til kommentar
K3nt Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Takker for alle forslag Arbeid pågår Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå