Skalle Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Punkt og hovedproblem nummer 1 på ditt sosiale problem er hverken at du ikke drikker eller ikke røyker, men det er at du hver eneste ettermiddag setter deg ned foran skjermen og spiller WoW i mange timer. Det at du ikke har noe å prate om kommer jo også av at du ikke gjør mye annet på fritiden enn å spille ett enkelt spill, da har du jo ikke så mye mer å prate om. Huffa meg, WoW har ødelagt mange sosiale liv altså. Det ødela mitt også fullstendig. Jeg gjorde som ble nevnt ovenfor. Jeg solgt accounten min og angrer ikke på det i dag. Var litt tøft i begynnelsen for jeg såg jo at mine sosiale ferdigheter og bekjentskaper hadde sunket drastisk den tiden jeg hadde spilt WoW. Men etter jeg slutta med det gikk det bare oppover både med sosiale og livet mitt generelt. Men ikke bytt det ut med ett annet spill med en gang. ta deg en god spillepause. Gå ut med venner og se en film, gå på kino eller kafe. Gå på fest i helgene. Kos deg og gjør sosiale ting. Er du en kjekkas som du sier, så kommer det nok noen damer å henge fingrene i etter hvert også. da har du plutselig masse ting å gjøre i stedet for å spille og du vil stoppe opp og lure på hvor i all verden du fikk tid til å bruke så mye tid på et spill som til syvende og sist ikke gav deg en dritt allikevel. Men en ting!!! IKKE BEGYNN Å RØYK!!! Det kommer i så tilfelle til å være det dummeste valget du noen gang tar. Viss du tror at det er "bare" å slutte når det ikke er kult lengre så tar du skammelig feil. Det er det de fleste tenker når de begynner å røyke, inkludert meg selv. Det tok meg 13 år med fast røyking og lunger fyllt av grønn graut før jeg fikk motivasjon til å slutte. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Utfordringen, slik jeg har forstått den, er heller at trådstarter slutter å fantasere om hvor vanskelig, eller hvor begredelig han selv er. Det er kun et bilde som er selvskapt. Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Frigata, ting hjelper, det gjør de over alt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Frigata, ting hjelper, det gjør de over alt. Fryktelig informativt. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Dusj hver dag. Puss tennene minst 2 ganger til dagen. Kjøp deg litt merkeklær, se hvordan de kule kler seg. Kopier dem. Se hvordan de kule har håret. Kopier det. Se hvordan de oppfører seg. Kopier det. Folk som MÅ dusje hver dag = hysteriske individer som er kjemperedde for litt skitt. Tvangstanker, anyone? Pusse tennene 2 ganger daglig er helt unødig og sliter på emaljen. Merkeklær er teit, idiotisk, latterlig osv. Penis enlarger. Blærum style, disgusting. Og ikke minst: copycats er HAT. "Åh jeg har ikke evne til å tenke selv eller ha egen stil, jeg må kopiere alle de andre!" Patetisk. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Dusj hver dag. Puss tennene minst 2 ganger til dagen. Kjøp deg litt merkeklær, se hvordan de kule kler seg. Kopier dem. Se hvordan de kule har håret. Kopier det. Se hvordan de oppfører seg. Kopier det. Folk som MÅ dusje hver dag = hysteriske individer som er kjemperedde for litt skitt. Tvangstanker, anyone? Pusse tennene 2 ganger daglig er helt unødig og sliter på emaljen. Merkeklær er teit, idiotisk, latterlig osv. Penis enlarger. Blærum style, disgusting. Og ikke minst: copycats er HAT. "Åh jeg har ikke evne til å tenke selv eller ha egen stil, jeg må kopiere alle de andre!" Patetisk. Folk vil ikke lukte drit, nå vet ikke jeg , men jeg begynner å bli lei godlukta av gutta på Oslo toget. Merkeklær har du egentlig ganske så rett i, men da kommer du i alle fall inn i mengden. Fyren har ikke stil og vil inn i miljøet, kan ikke du bidra til noe da? Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Folk som MÅ dusje hver dag = hysteriske individer som er kjemperedde for litt skitt. Tvangstanker, anyone? Pusse tennene 2 ganger daglig er helt unødig og sliter på emaljen. Er ein ute blant folk kvar dag vil eg sei at det nesten er eit krav å ha dusja. Ein treng ikkje vera hysterisk for det, det blir ein fyrst når ein dusjar 3 gonger for dagen. Når det gjeld tannpuss er det vel heilt vanleg å pusse tennene etter frokost, kanskje ein gong på ettermiddagen/formiddagen og før ein legg seg. Det gjer i alle fall eg. Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Jeg var hos tannlegen på mandag, og da spurte hun om jeg pusset morgen og kveld, for det er faktisk the shit. Så da vet vi det. Hvordan går det ellers trådstarter? Endret 15. desember 2007 av LoCDoG Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Det er virkelig synd på de som tror de blir tøffe (mer viktig), bare fordi de drikker masse. Endret 14. desember 2007 av Neppe Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Det er virkelig synd på de som tror de blir tøffe (mer viktig), bare fordi de drikker masse. Dette er en helt vanlig effekt av stort alkoholinntak. Spøk til side, det er da ikke poenget. Poenget er at det kan være en krykke som hjelp til sosialisering, samt hjelp til å slippe seg løs. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg kommer nå meg gjennom hverdagen, og det er 2 ting som holder meg i gang, det ene er at jeg er ganske kjekk(har fått mye kommentarer på dette) Hvis du er kjekk i tillegg er det jo et stort pluss, hvis du skulle begynne å dra ut på fester og drikke deg bonski. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hei ! Kjenner meg litt igjen på det som har med å "vanskelig å finne på noe å si". For noen faller det å prate/småprate veldig lett, men for andre så er det rett og slett vanskelig. For min del har jeg funnet ut at mye av årsaken til at jeg er dårlig på dette er at jeg har dårlig hukommelse på opplevelser, navn og historier. Det gjør at jeg sjeldent klarer å gjengi/fortelle om noe uten at det blir mange huller. Man blir kjedelig å høre på. Får liten respons. Heller ikke lett å ta sporadisk kontakt med folk, når man ikke husker navnet, eller hva man pratet om sist man pratet. Og slik kommer jeg til å ha det resten av livet. Kjipt å vite at man ikke kan bli særlig kul pga hukommelsen. Lenke til kommentar
Gjest Omniscient Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Hei ! Kjenner meg litt igjen på det som har med å "vanskelig å finne på noe å si". For noen faller det å prate/småprate veldig lett, men for andre så er det rett og slett vanskelig. For min del har jeg funnet ut at mye av årsaken til at jeg er dårlig på dette er at jeg har dårlig hukommelse på opplevelser, navn og historier. ... Vel, hva kan jeg si, i steden for å kaste bort din og hennes tid på løsprat, hvorfor ikke bare si det som det er? "Hei, jeg husker ikke navnet ditt, en jeg synes du er utolig søt og vil gjerne gå ut med deg" osv... Si det som det er og ikke vær redd. Det med damer handler rett og slett mye om å tørre og ikke vase rundt grøten, siden ikke kommer over sin egen sjenanse. Ok, så får du et nei om du tør å spørre, men du har i det minste overvunnet deg selv - og det i seg selv er en seier. Kjør på, før eller siden får du et "ja" - noe man definitivt ikke får av å gå rundt og ikke tørre ta kontakt eller si noe... Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Ok, been there done that! Ja jeg har spilt jækla mye WoW, det var MC, BWL AQ og Naxxramas. Vi kjørte med mains og deretter alts gjennom hver jævla instance. Hver dag, 7 dager i uken 7-8 timer om dagen. I helgene ble det så jævlig mye mer, og nada søvn kun gaming. Før World of Warcraft var det CS som gjaldt. Det var online cuper, LAN, det var kun CS. Ohoy, spilte med mot HeatoN, Hyper, og resten av CPL Eliten... Dette var stort tenkte jeg på dette stadiet, gud hvor feil kan man ta. Slik drev jeg på fra 8 klasse ungdomskole nivå ut VGS og dreit meg ut bigtime noe jeg ikke så på dette tidspunktet. Hvordan kunne jeg ikke se det?!... Er det mulig. Det er håp, lett! Jeg jobber så med å ta igjen for denne perioden i livet hvor jeg dret meg ut at jeg har ikke ord for hvor motivert jeg er får å lykkes mer en alle andre på samme alder. Det er ikke noe annet valg en å lykkes nå. Her snakker jeg mest om å tjene mer penger da dette taes igjen for at man ikke var blandt de sterkeste på skolen, primært ungdomskolen. Dog skal det taes igjen mye sosialt også. Jeg skal opp og frem. Jeg dreit meg ut bigtime med skolegang også med fine 4 i snitt på ungdomskolen, jeg kunne så lett gjort det mye bedre. Kunne glatt vært blandt de sterkeste i klassen om jeg hadde hatt huet på rett plass. Hvilket jeg ikke hadde. Vintern 06-07: 1: Dette er det første jeg gjorde, meldte meg inn i SATS, og bestemte meg for å være der et par ganger i uken. Øker din selvtillit betraktelig, samt kroppsholding. Tren riktig, spis mat. Dette startet endringene, økte min selvtillit passe bra. Min kroppsholdning endret seg også bra når jeg hadde trent en stund å sett at kroppen endret seg sakte, men sikkert. Tok også sol et par ganger i månende om vintern da man ser bedre ut ved å gjøre dette. Uansett hvor homo naboen synes dette er. 2: Begynte gå ut, ble man invitert på noe ble man med basta. Dette gjaldt hovedsaklig i helgene. Jeg treffer f. eks mange jeg gikk på skole med som er både yngre og eldre på byen, jeg hilser og chatter med disse selvom jeg ikke kjenner alle eller egentlig iog kke har hilst om jeg har sett de i nærmiljøet. Kan fint bli kjent med folk får å bruke de som en stepping-stone til å bli invitert på fester og diverse. Dog trenger du ikke kvitte deg med "stenen" spar på vennene og bekjentskapene du gjør. 3: Fant andre hobby'er som var fornuftige slaget. I mitt tillfelle ble dette aksjehandel/investeringer/finans. Dette var brilliant da jeg har bekjenskaper som driver med det samme slik at vi alltid har noe prate om. ALLTID! 4: Bytt ut klesskapet! Koster flesk, men det er viktig ta seg bra ut utad, selvom det indre teller. Første inntrykk er viktig og klær er endel av dette. Før var jeg retared klesveien, men etter endringene i klesskapet så ble dette ordnet. Har for det meste Filippa K, Diesel, G-Star, Moods of Norway, Hilfiger, Nudie... Samt at jeg veit jeg er sexy bare jeg tar meg ut rett. (Damer tenner så på krøller at det ikke er sant, bra jeg gikk ut på byen med disse ved en tilfeldighet og jenter begynte ta meg i håret. Fra da av visste jeg at "damn" Disse kan man vinne med! Så for dere som ble mobbet for dette fra 0-20, pakk de opp fra kisten, å bruk de for det de er verdt. Nå i helgen var jeg ute med folk jeg ikke har festet med siden ungdomskolen, det var så mange som påpekte at jeg så bra ut, og rett og slett digget stilen. Jeg hørte ikke de si liknende til andre så dette var fint å høre. Det gir god selvtillit og hever din verdi (verdi er viktig, selvom dette har mest å gjøre i PUA tråden så er dette viktig her også.) 5: Denne er viktig! Jeg kan ikke få beskrevet med ord hvor viktig akuratt dette punktet er, men desidert det viktigste av alle! Ring dine bestevenner fra barneskole / ungdomskole eller barnehage for den sakensskyld. Ja, jeg synes dette var så passe MEGA Kleint, men sist nyttårsaften satt man alene hjemme. Da gikk varsellampene i mega rødt! Tok telefonen fatt og dette var kanskje den viktigste telefonen jeg noensinne har snakket i. Denne samtalen endret ikke alt, men er roten til mye godt. 6: Les pickup tråden, selvom dette går på hvordan du skal plukke opp jenter er dette et felt som også startet endel av forvandligene da jeg skummet gjennom et par DVD'r av Mystery for en god tid tilbake. Dette har hjulpet meg mye, bruker noen få rutiner, men prøver være meg selv for det meste med min vri. Dog er jeg ikke opptatt av å hooke damer 24/7. Det er håp for alle, til og med de som er mest "borte-vekk" etter fylte 30. Før vintern 06-07 hadde jeg omtrent ikke vært i en 18 års dag, hadde ikke vært realè fylle kalas. Kun et få talls. Bare for å gjøre det klart for noen av dere, jeg røyker ikke. Snuser heller ikke. Dette trenger du ikke. (DHV ikke røyke & snuse) Dog kan man ha lighter i lomma selvom man ikke røyker og vil ha igang en samtale om man f. eks er på byen. Derfor, no need for å røyke. Det gir ikke høyere sosial verdi ved å røyke/drikke/snuse, dog er det jo ikke dumt å drikke alkohol bare man ikke drikker for mye noe mange kan gjøre. Drikker det gjør jeg, men unngår å drikke meg sanseløst dritings. Jeg drikker så jeg merker det litt selv, men kun for at jeg skal bli i god stemning Jeg sluttet forøvrig med World of Warcraft i Januar/Februar 2007. Jeg har fortsatt kontoen, men jeg klarer meg fint uten den. Spiller særdeles lite, kun litt xbox 360 nå og da når det faktisk ikke er noe gjøre. Det er ikke forbudt spille, dog er det for meg forbudt ikke si ja til å bli med ut for så spille spill. God Jul Endret 24. desember 2007 av Cape Lenke til kommentar
Gjest Har fortsatt håp Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Hei trådstarter her. Cape innlegget ditt var utrolig bra, takk skal du ha for det. Sånn ellers så har jeg kjøpt meg endel nye kule klær, og jeg har begynt å stelle håret hver dag( renati ftw), og jeg føler meg bedre. Jeg var på et kjøpesenter i Stavanger i dag og fikk faktisk et smil fra ei skikkelig pen jente, dette gav meg jævlig my selvtillit, men jeg turde ikke å gå bort til hun. Men å bli bedt på no nyttårsfest, det har jeg ikke blitt. Men jeg har faen ikke tenkt å bli sittende hjemme for meg selv ved årsskiftet, om jeg så spør naboen hvor hun skal på fest. Men 2. juledag har jeg lurt meg med på en fest med søskenbarnet mitt. For være helt ærlig så har jeg aldri vært på en fest, jeg skjønner ikke helt hva folk gjør der, sitter alle i en ring og prater, eller er det mere løst? Hva foregår egentlig på en fest hos 17 åringer? Jeg vil takke for alle som har svart i tråden, det er skikkelig kos å vite at det fins folk som bryr seg så mye om sånne som meg. Jeg er på ingen måte deprimert eller lei meg, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort noe før. Jeg var så opphengt i data at jeg glemte alt om sosialt samvær osv. Jeg priser meg lykkelig for at jeg innser problemet mitt nå i en alder av 17, og ikke som 26 åring. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Nå har det seg slik at jeg faktisk går ut på byen uten å røre håret. Jenter begynner ta i det så no need gjøre noe. hehe. Kommer helt an på hvordan fester og hvor mange man er. Om man er 10, så kan man godt sitte rundt et bord. Er man derimot 20-30 så blir det vel heller til at man prater i grupper, eller 1on1. 2 Juledag er hellig i min bok, boxing day er den store fotball dagen så da skal jeg titte fotball. Ja godt du har funnet ut av problemene tidlig å er villig til å innse at du har noe du må ordne opp i. Jeg skulle gjerne sett mine litt før. Lenke til kommentar
Gjest been there Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 heisann... kan jo starte med barneskolen. jeg var en av "gjengen", og trengte aldri være nervøs for å bli ditscha, verden var mer eller mindre bekymringsløs. Ferden gikk så videre til ungdomsskolen. Gjengen ble mer eller mindre løst opp, og de andre fikk seg nye venner. Jeg for min del var alltid vant med å bli med, ikke ta intiativet til noe.. Dermed fikk jeg færre og færre venner. på denne tiden brukte jeg mye tid på idrett, og fikk meg selv til å innse at jeg derfor fikk liten tid til venner. Problemet ble egentlig bare større og større, men la det være sagt at jeg ble aldri på noen måte mobbet, eller holdt utenfor på skolen. Hadde jeg bare tatt intiativ til å få venner... På videregående bestemte jeg meg for å bli mer med i klassen, og trivdes/trives godt med min rolle i klasse. Men frem til begynnelsen av 3. klasse var jeg nesten aldri med dem på fritiden. I høst begynte ting å skje. Jeg hadde aldri klint med ei jente ( exstremt flaut, og har aldri sagt det til noen før!), men jeg ble med noen fra klasse ut på byen, og vips var det problemet ute av verden(seff etter noen øl ). har senere spilt litt poker med dem, og det har vært et par byturer til. Det jeg nå innser er at jeg kommer til å komme i samme situasjon som forrige gang hvis jeg ikke begynner å vise interesse... Kan jo ikke bare forvente at de vil bli mine venner uten en liten innsats fra meg selv. Det er her hele problemet ligger. det er sikkert mange som vil bli venner med deg/meg, men vi må også gjøre noe for dt. Jeg har nå min livs sjanse til å få gjort noe med min egen situasjon, og den eneste måten er selv å begynne å ta intiativ. Spør om de vil bli med på byen, kino eller whatever.. Bare ikke sitt og vent på å selv bli spurt hele tiden..!! Mitt nyttårsforsett blir hvertfall å slutte å synes selv på meg selv, og heller gjøre noe for å få venner/kjæreste osv. MUlighetene vet jeg ligger der, om jeg vil/tør/kommer til å ta sjansen får tiden vise... Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Dropp World of Warcraft og kom deg ut. Skjønner det er vanskelig, men det er faktisk lettere enn du tror. Du er bare dum hvis du begynner å røyke, det vil ikke gi deg noe status. Men alkohol er greit, der har du store sjanser i å få deg venner. Kan også legge til at hvis du spiller wow, så har du kanskje lagt på deg en smule også? Begynn å tren, kom deg ut å trekk mye frisk luft, spis sunt så vil du også få bedre motivasjon, humør og det du trenger til å få en bedre fremtid. EDIT: leste ikke innlegget ditt lenger nede. Men tren mer Endret 25. desember 2007 av Nrjey Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Dropp World of Warcraft og kom deg ut. Skjønner det er vanskelig, men det er faktisk lettere enn du tror. Du er bare dum hvis du begynner å røyke, det vil ikke gi deg noe status. Men alkohol er greit, der har du store sjanser i å få deg venner. Kan også legge til at hvis du spiller wow, så har du kanskje lagt på deg en smule også? Begynn å tren, kom deg ut å trekk mye frisk luft, spis sunt så vil du også få bedre motivasjon, humør og det du trenger til å få en bedre fremtid. EDIT: leste ikke innlegget ditt lenger nede. Men tren mer Han behøver nødvendigvis ikke ha lagt på seg nevneverdig selv etter noen år med WoW, jeg gjorde det ikke. Dog var jeg ikke fast i fisken når jeg hadde holdt på en stund Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Jeg skulle gjerne sett mine litt før. Kan hende du har rett, men kan like gjerne være slik at du ser ikke dine utfordringer før nettopp du er klar ...?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå