Gjest Har fortsatt håp Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg er en 17 år gammel gutt, som går 2. året på vgs. Jeg har nesten ingen venner. Jeg gjør aldri noe sosialt på fritiden, det meste av sosialt samvær er kun på skolen. Jeg spiller World of Warcraft, fordi det er så og si det eneste tidsfordriv på I de siste 5 åra har jeg utviklet meg til den taperen jeg er, jeg fester ikke, drikker ikke, røyker ikke osv. Men det som gjør meg til en taper er at jeg har få "venner". Jeg er ikke sjenert, rødmer ikke, har ingen problem med å snakke til folk. Men hovedproblemet er vel egentlig å få igang samtaler med folk, og ha NOE å snakke om. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si veldig ofte. Det er vel kanskje en par måneder siden jeg gjorde noe sosialt med folk jeg kjenner, og ja dette er ganske alvorlig. Jeg kommer nå meg gjennom hverdagen, og det er 2 ting som holder meg i gang, det ene er at jeg er ganske kjekk(har fått mye kommentarer på dette), det andre er skolearbeid/utdanning. Jeg har vurdert å begynne å røyke og drikke kun for å få høyere sosial status, selvom jeg kommer til å si til meg selv at det er skikkelig teit om noen år, så sier jeg til meg selv nå at jeg er i en sosial krise, og jeg må gjøre noe nå. Hva syns dere angående dette? Å begynne røyke kun for statusen, jeg kan jo envetuelt bare slutte seinere. Jeg har jævlig lyst til å feste, og finne på gøye ting med folk, men får aldri kommet igang, jeg sitter no bare her. Så hva gjør jeg? Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Folk ser ikke opp til deg om du begynner å røyke når du er 17, så stå over det. Men å feste er jo bare gøy, ser ingen grunn til at du ikke skal gjøre det =) Lenke til kommentar
minimee Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg er en 17 år gammel gutt, som går 2. året på vgs. Jeg har nesten ingen venner. Jeg gjør aldri noe sosialt på fritiden, det meste av sosialt samvær er kun på skolen. Jeg spiller World of Warcraft, fordi det er så og si det eneste tidsfordriv på I de siste 5 åra har jeg utviklet meg til den taperen jeg er, jeg fester ikke, drikker ikke, røyker ikke osv. Men det som gjør meg til en taper er at jeg har få "venner". Jeg er ikke sjenert, rødmer ikke, har ingen problem med å snakke til folk. Men hovedproblemet er vel egentlig å få igang samtaler med folk, og ha NOE å snakke om. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si veldig ofte. Det er vel kanskje en par måneder siden jeg gjorde noe sosialt med folk jeg kjenner, og ja dette er ganske alvorlig. Jeg kommer nå meg gjennom hverdagen, og det er 2 ting som holder meg i gang, det ene er at jeg er ganske kjekk(har fått mye kommentarer på dette), det andre er skolearbeid/utdanning. Jeg har vurdert å begynne å røyke og drikke kun for å få høyere sosial status, selvom jeg kommer til å si til meg selv at det er skikkelig teit om noen år, så sier jeg til meg selv nå at jeg er i en sosial krise, og jeg må gjøre noe nå. Hva syns dere angående dette? Å begynne røyke kun for statusen, jeg kan jo envetuelt bare slutte seinere. Jeg har jævlig lyst til å feste, og finne på gøye ting med folk, men får aldri kommet igang, jeg sitter no bare her. Så hva gjør jeg? Hei! er 17 år selv og jeg må si at det at du vurdere å drikke å røyke for å få en høyere sossial status høres ut som en dum løsning, dette fordi man lett havner i bråk pga. slike ting. Synes heller du skal prøve å bli med noen du kjenner ut og derfra starte med det å få venner. Samtidig så kanskje du burde vurdere å bare hoppe ut i det, ikke sitte å nøle med å dra ut. Blir litt som å hoppe fra 10'metern, du må bare ta det første steget så begynner ting å hende av seg selv Hvis du skjønner? Så mitt tips til deg er å snakke med noen du kjenner og dra en tur ut med dem for å gjøre noe, ikke mye som skal til før man har mange nye venner. Husk ingenting er så galt at det ikke kan fikses:D Folk ser ikke opp til deg om du begynner å røyke når du er 17, så stå over det. Men å feste er jo bare gøy, ser ingen grunn til at du ikke skal gjøre det =) Har du helt rett i, folk ser faktisk ned på de som røyker mange steder i Norge. Røyk begynner å bli en u-ting, noe som er bra! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Røyken kan du droppe, men i ganske mange tilfeller vil festing være behjelpelig til å få fleire bekjentskap. Lenke til kommentar
Gjest Gjest som ikke får dra på fest Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 trådstarter, jeg er på nesten eksakt samme sted som du er nå, når jeg begynte på ungdomskolen gikk alt til helvette, har også veldig lyst til å være med folk å feste men bli holdt hjemme av en veldig streng/overbeskyttende mor, gode venner av meg som har blomstret sosialt siden ungdomsskolen da vi var tapere og datanerder, har prøvd å få meg med ut i helgene. jeg syns det er vanskelig å si nei jag har så veldig lyst men har ikke mulighet. hær hvor jeg bor er det en del som røyker, jeg har også bynt mer eller mindre med det. jeg vet dette bare er dumskap men det gjør jo att jeg ihvertfall kommer meg ut av og til og har NOEN bekjente utenom dataverdenen. Ja for det er sånn at 90% av mitt kontaktnettverk er bare wow gamere som ikke har tenkt tanken på å gjøre no annet enn å sitte å spille, dette gjør meg litt deprimert. Snart nå kommer nyttårsaften og da skall alle utenom meg ut å feste å ha det gøy, jeg er dritt lei av å måtte lyge for mine klassekamerater, så tja? Planen var og begynne å drikke osv når jeg fyller 18, men vet ikke om festinga begynner å ta av da som folk begynner å bli myndige? eller hva tror dere? Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Ja, du kan jo droppe Wow som jeg nettop gjorde selv. Tidsfordrive blir kansje å henge på bensinstasjonen eller snakke på forumer/MSN som jeg gjør fortida. Slutt wow og prøv Call of duty 4 du Lenke til kommentar
Leif1990 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) d Endret 22. mai 2011 av sjefen_no1 Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Har ikke lest de andre svarene her, så om jeg gjentar noen beklager jeg. Slutt med WoW, I dag. Selg accounten, og se aldri tilbake. Den dagen jeg sluttet med WoW startet det sosiale livet mitt. Begynn å drikk, finn deg en fest, og drikk deg snydens. Mange vil sikkert mene mye om akuratt dette, men det funker. (Og om det ikke gjør det, var det uansett verdt et forsøk) Fylla er en ting det alltid går ann å snakke med folk om. Tilbakestående? Selvsagt, men det er hvertfall en start. Lykke til. Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Snus er vel ikke noe særlig poeng i heller.. Av alle mer eller mindre avhengighetsskapende ting er vel kaffe noe å satse på hvis du absolutt må ha noe i hånden for å være sosial.. "Poenget" med å røyke er vel å ta turen ut når du er på skolen, evt gjemme deg for rektor hvis du er i den alderen, mens du kan fint sitte og snuse alene inne både hjemme og på skolen.. Da er du like langt Lenke til kommentar
hylo Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Festing skaper bekjentskaper. Røyk og/eller snus skaper kreft og dårlig ånde. Jeg ville tatt steget og prate med noen du syntes er interessante. Og om du ikke tør, så er det som 10-meteren. Bare å sette føttene utenfor, så kommer vannflaten tilslutt. Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Ta deg en tur til en skikkelig frisør, begynn med voks i håret (skikkelig voks, Fudge/ID Hair/Renati). Dusj hver dag. Puss tennene minst 2 ganger til dagen. Kjøp deg litt merkeklær, se hvordan de kule kler seg. Kopier dem. Se hvordan de kule har håret. Kopier det. Se hvordan de oppfører seg. Kopier det. Det er ikke så mye som skal til. Festing skader ikke, bare begynn å snakke med folk eller noe. Ikke begynn å røyke. Btw, jeg VET hva jeg snakker om. Jeg var taper i noen år på barneskolen, og i 7. ble jeg omtalt som soss, var veldig populær. Nå er jeg ikke like opptatt av hvordan jeg ser ut osv. Har opp i mot perfekt kjæreste og mange venner. Før hadde jeg ingen, satt inne og lagde websider og spilte PS2-spill. Jeg vet hvordan det er, og jeg vet hvordan man kan bli rett og slett kul. Endret 12. desember 2007 av Fefas Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 begynn å trene, skaff deg en hobby eller skaff deg en jobb. da kommer du deg ut av huset, får ekstra energi og treffer nye mennesker. muligheter for nye vennskap. Lenke til kommentar
Gjest Har fortsatt håp Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Tja, jeg trener fotball, er slank og middels høy, og har muskler. Så energi har jeg masse av Takk for svar alle sammen, det er artig å se at folk bryr seg. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Drikking, OK. Men røyke vil du angre på når du evnt. vil slutte senere. Har snakka med så mange røykere og de sier hvor vanskelig det er å slutte. Husk å ikke prøv å kopiere andre for mye at du glemmer hvem du er selv. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Så hva gjør jeg? Du har begynt allerede, ved at du skrev dette innlegget. Jeg kan ikke gi deg noen fasit, men kan fortelle hva jeg selv har gjort. Jeg tok først en opptelling av venner. Gransket hver og en, og kuttet ut mesteparten av dem, fordi jeg hadde ingen nytte av dem. Så vurderte jeg hva jeg foretok meg på fritiden, og fant ut at et par aktiviteter som kunne være verdt å sjekke ut. Den jeg etter hvert fikk mest nytte av var å begynne å trene. Via denne positive aktiviteten kom jeg etter hvert i kontakt med mere nyttige "venner". Så kan du også før du snakker med noen, tenke over at du har to ører, og en munn. Det betyr at du må ikke skvaldre som en foss, men heller lytte, være tålmodig, og så stille de gode spørsmålene. De er da ikke hverken styrende, eller ledende på noen måte, altså "åpne" spørsmålsstillinger. Lykke til! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Finn kompiser med samme hobby og samme humor? Hvis ikke, endre humoren og endre hobby`n din. Slutt med drittspillet i alle fall, mer usosial kan man da ikke bli, får man venner innen spillet, som man treffer IRL, er de som oftest folk med sosiale avvik anyway Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Kjøp deg litt merkeklær, se hvordan de kule kler seg. Kopier dem. Se hvordan de kule har håret. Kopier det. Se hvordan de oppfører seg. Kopier det. Det høyrest vel og bra ut, men skapar falsk tryggleik. Det er mykje betre å finne sin eigen stil i staden for å kopiere andre ned til minste detalj. For all del dusj og ver hygienisk, men finn din eigen stil. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Røykinh er jo faktisk ganske sosialt da.. Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Kjøp deg litt merkeklær, se hvordan de kule kler seg. Kopier dem. Se hvordan de kule har håret. Kopier det. Se hvordan de oppfører seg. Kopier det. Det høyrest vel og bra ut, men skapar falsk tryggleik. Det er mykje betre å finne sin eigen stil i staden for å kopiere andre ned til minste detalj. For all del dusj og ver hygienisk, men finn din eigen stil. Om han først følger stegene jeg sa, vil han gradvis tilpasse seg slik at han fremdeles er ganske kul, selv om han ikke trenger å kopiere andre lenger. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Ta deg en tur til en skikkelig frisør, begynn med voks i håret (skikkelig voks, Fudge/ID Hair/Renati). Dusj hver dag. Ein hårklipp skadar ikkje, men ikkje sei at du skal ha samme sveis og style som Gamstn eller liknande, det ser berre gay ut (no offence gay guys out there). Hårsveis teller, men det er ingen som kan definere kva som er kult eller ei. Eg for min del kan ikkje fordra BI-sleik eller finans-sveis, men det er jo nokon som synest dette er kult. Smak og behag. Puss tennene minst 2 ganger til dagen. Viktig. Her bør ein ikkje sluntre unna. Forøvrig veit me ikkje om trådstartar sluntrar unna tannpussen. Just do it. Kjøp deg litt merkeklær, se hvordan de kule kler seg. Kopier dem. Se hvordan de kule har håret. Kopier det. Se hvordan de oppfører seg. Kopier det. Det er mange der ute som trur at dei som går i fancy/klede er dei kulaste yeah yeah! FEIL! Dei trur dei er dei kulaste, og det er ein stor forskjell. Eg har sett massevis av folk i lokalmiljøet som har crashed & burned på akkurat dette punktet. Dei trudde merkeklede var nøkkelen til fitte og suksess, men det har ingenting å seie dersom ein ikkje kan prate for seg, vera sosial etc. Som eg har nemnt tidlegare, det skapar falsk tryggleik. Personleg tykkjer det er dritkult med folk som trives i dei kleda dei går i, sjølv om dei skil seg litt ut- dvs ikkje går med det samme som alle andre / har like dyre klede som andre. Sjølvtillit er nøkkelen her. Det er ikke så mye som skal til. Festing skader ikke, bare begynn å snakke med folk eller noe. Ikke begynn å røyke. Her er eg einig med Fefas. Festar av ymse slag er ein ypperleg arena for å stifte bekjentskap til andre. Kanskje til og med damer? Og sigging bør du ikkje vurdere eingong. Det er for meg ei gåte korleis nokon kan tru at sigging medfører status. Nei og nei. Btw, jeg VET hva jeg snakker om. Jeg vet hvordan det er, og jeg vet hvordan man kan bli rett og slett kul. Nei, det gjer du ikkje. Kva som funka for deg, der du bur eller i din vennegjeng, treng ikkje nødvendigvis funke for trådstartar. Om merkeklær og renati-styla hår var nøkkelen til å bli kul der du bur Fefas, vil eg tru at dette er ein pretty fucked up plass (no offence). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå