Gå til innhold

Blueshift og CS

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Blueshift (ikke oppgraderingen) i dag, og gledet med til å spille CS. Men når jeg kommer hjem finner jeg ut at dette ikke er så lett som jeg hadde trodd. Når jeg laster ned updaten 1.1.1.0 fra www.csplanet.no får jeg meldingen at denne updaten er for den engelske utgaven av spillet. Det står ikke hvilken utgave jeg har. Men i min datamaskin står det Blueshift_UK så dette er jo litt tvetydig. Når jeg prøver å kjøre CS får jeg meldingen: Finner ikke filen hl.exe. Denne filen er en del av Opposing Force. Jeg installerer så dette. Trykker på snarveien til CS og kommer inn i OF. Jeg trykker på et eller annet der inne og så kommer jeg inn på det der CS greiene der man velger server og sånn, men jeg kommer ikke inn på noen av serverne. Får meldingen at de kjører en annen protocol enn meg!

Frustrert!

Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Stemmer nok at Blueshift er standalone heller enn ekspansjon for det originale Half-life. Dvs. det har sin egen .exe fil med CD-sjekk og slikt. Opposing Force er derimot en ren ekspansjon som kjøres med den originale hl.exe fila.

Blueshift og Opfor bør ideelt sett installeres i forskjellige mapper. Har selv "Generations" pakken (HL+Opfor+BS+CS) hvor det er gjort slik. Selv om jeg selv ikke har installert CS vil jeg anta at det ideelt sett skal i samme mappen som HL og Opfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...