GeirHH Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Har nettop kjøpt en brukt BenQ 17" FP71G. Dette skjedde privat, bildekvaliteten ble sjekket før kjøp. Da jeg kom hjem oppdaget jeg en feil som kommer til syne når skjermen har lyst bilde fks i WordPad. Da ser man tydelig en mørkere parti på skjermen størrelse ca 15 x 10 cm. Er det noen som vet hva som kan ha skjedd, hva dette er, og er det mest sannsynlig at sånt blir reparert? Det gjenstår garanti på skjermen og er interessert i om det er sjangs for ny skjerm. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Det høres ut som om skjermen har en liten trykkskade (altså at den har blitt klemt) Du har ikke bilde av den da? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Nei, har ikke bilde. Kunne vel prøvd å legge inn, får se. Hvis det kommer av trykkskade, ligger jeg kanskje tynt an med garantien. Krangler med selger som mener dette kan ha skjedd etter at jeg har kjøpt den. Problemet er at feilen ikke syns ved vanlig bilde, kun på hvite partier som jeg altså oppdaget etterpå. Grrr ! Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Nei om det er en trykkskade så hjelper det nok ikke med garanti nei Hvis den var sånn før du kjøpte den, så har du vel rett til å heve kjøpet (Du kan jo evt ta en frekkis å prøve å få igjen for skjermen på innboforsikring, om du har det) Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Jeg behandlet skjermen som om den var et egg, men her kan ingenting bevises når feilen oppsto. Tipper han kanskje vet. Innboforsikringen har en egenandel på 3000 kr. Tips: Ikke ta den ekstraforsikringen som butikkene tilbyr, sjekk heller en verdisaksforsikring hos If e.l. Endret 12. desember 2007 av geirm Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Åja har du såpass i egenandel er det liten vits i å bruke innboforsikringa Ja det kan være vanskelig å få bevist noe da er jeg redd Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Det kan enten være trykkskade som det nevnes, eller et backlight som er røket. Det høres dog ut som det er litt lite område for å være et backlight.... I uansett tilfelel er det lite å gjøre med det, siden det i praksis er ingen som reparerer flatskjermer, og uansett ville det sikkert kostet like mye som skjermen. -Stigma Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Takker for alle innspill. Trykkskade høres veldig sannsynlig ut. Spørs om det er noen vits i det hele tatt å levere den inn til undersøkelse og betale 500.- ekstra for bare det. Trøsten er at den forsåvidt kan brukes. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Dette er jo en skjerm til ca 1200,- så det er nok ikke nødvendig å betale en masse for å konstatere feilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå