Gå til innhold

Feil på flatskjerm. Noen teknisk kyndige ?

GeirHH

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt en brukt BenQ 17" FP71G. Dette skjedde privat, bildekvaliteten ble sjekket før kjøp. Da jeg kom hjem oppdaget jeg en feil som kommer til syne når skjermen har lyst bilde fks i WordPad. Da ser man tydelig en mørkere parti på skjermen størrelse ca 15 x 10 cm.

Er det noen som vet hva som kan ha skjedd, hva dette er, og er det mest sannsynlig at sånt blir reparert? Det gjenstår garanti på skjermen og er interessert i om det er sjangs for ny skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, har ikke bilde. Kunne vel prøvd å legge inn, får se. Hvis det kommer av trykkskade, ligger jeg kanskje tynt an med garantien. Krangler med selger som mener dette kan ha skjedd etter at jeg har kjøpt den. Problemet er at feilen ikke syns ved vanlig bilde, kun på hvite partier som jeg altså oppdaget etterpå. Grrr !

Lenke til kommentar

Jeg behandlet skjermen som om den var et egg, men her kan ingenting bevises når feilen oppsto. Tipper han kanskje vet. Innboforsikringen har en egenandel på 3000 kr.

Tips: Ikke ta den ekstraforsikringen som butikkene tilbyr, sjekk heller en verdisaksforsikring hos If e.l.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Det kan enten være trykkskade som det nevnes, eller et backlight som er røket. Det høres dog ut som det er litt lite område for å være et backlight.... I uansett tilfelel er det lite å gjøre med det, siden det i praksis er ingen som reparerer flatskjermer, og uansett ville det sikkert kostet like mye som skjermen.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...