-=Svin=- Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Har støtt på et ganske irriterende problem med et prosjekt jeg deltar på. Holder på med ett prosjekt som innebærer å prøve og lage et strategispill som skal være ferdig på våren en gang. Akkurat nå holder jeg på å lage "kjøpe" funksjonen i spillet. Du kan skrive inn hvor mange av hver ting du vil ha, og kjøpe det hvis du har penger. Alle angrep og forsvarsfunksjoner (og penger) har jeg som en statusbar (labler) rett under overskriften. Denne er fast på MasterPagen, slik at alle andre sider også har denne statusbaren, også kjøp. FOrsvar og angrep og penger har jeg laget som objekter slik at det skal være mulig å bruke dem på alle sidene. Når jeg kjøper så kommer det opp at kjøpet er vellykket, men de kjøpte tingene (og "tapet" av penger) kommer ikke opp på statusbaren før jeg har loada siden en gang til. Jeg har prøvd å putte kodinga inn i prerender, både på kjøp og masterpage, men til ingen nytte. Jeg prøvde også å lage en egen funksjon som skulle oppdatere lablene når jeg trykket på kjøpknappen, men uten hell... Har dessverre ikke noe av kodingen her, men har den på skolen. Vil poste koding når jeg kommer på skolen i morgen hvis ingen skjønner problemet. Endret 13. desember 2007 av -=Svin=- Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Dette er jo vanskelig å svare på når du ikke har noe kode, men dette går på hva som kjøres når i koden. Hvilken Page_Load som kjører når, hvilken event som kjører når og om denne kommer før eller etter "tegningen" av siden... Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg har hatt lignende problem med å oppdatere labels etter en hendelse og fant ut at den funksjonen Page.Response.Redirect(Page.Request.Url.ToString(), true); løste problemet mitt :-) Det den gjør er å refreshe hele siden og dermed hente ny data :-) Lenke til kommentar
-=Svin=- Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Det funket helt utmerket, tusen takk evgeny Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Det funket helt utmerket, tusen takk evgeny Men... det er en veldig dårlig løsning. Særlig på et spill som dere lager vil dette kansje kreve ekstra ressurser. Post koden din så vi kan hjelpe deg å LØSE problemet, istedenfor å finne en dårlig workaround som i eksempelet over. Btw: Response.Redirect( side, false ); bør man etterstrebe å bruke. Ved true vil denne kaste en ThreadAbortException som både kan ødelegge for performance monitorering og bruker mye mer ressurser enn nødvendig. Response.Redirect(side); <-- bruker default "true", dessverre... Endret 13. desember 2007 av jorn79 Lenke til kommentar
-=Svin=- Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Spillet vil aldri komme opp på internett slik at det er mulig å spille det, men kunne jo vært greit å gjøre det ordentlig for det. Poster kodinga når jeg kommer hjem fra skolen på mandag, så kan du se på det. Hvis det ikke er til noen hjelp kan jeg sikkert sende deg det på .zip fil, skal levere inn (det som vi har klart) på onsdag, så mulig det blir litt kort tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå