Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

kan stengest fikk help av eXerIc0n matsoftedal :love:

Anbefalte innlegg

da eg trykker på start knappen til dataen så starter den så kommer logoen til asus fram og så kommer det noe info om datan så skrur den seg av, startet den 1 gang til og da komm eg meg til xp logoen og så stoppet den

trenger help

Endret av wats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rOwOH6vg
da eg trykker på start knappen til dataen så starter den så kommer logoen til asus fram og så kommer det noe info om datan så skrur den seg av, startet den 1 gang til og da komm eg meg til xp logoen og så stoppet den

trenger help

Kan du poste spesifikasjonene til datamaskinen? Er det en bærbar? Stasjonær?

Hører ut som det kan være RAM feil, eller strømforsyning som ikke gir nok strøm (defekt)

Gi meg det du kan av spesifikasjoner

Lenke til kommentar

trenger help

Kan du poste spesifikasjonene til datamaskinen? Er det en bærbar? Stasjonær?

Hører ut som det kan være RAM feil, eller strømforsyning som ikke gir nok strøm (defekt)

Gi meg det du kan av spesifikasjoner

det er starsjonær.

Prosessor/CPU:

Intel Core2Duo E6600, 2.4GHz, 4MB Cache, 1066MHz FSB, S775.

Skjermkort/GPU:

Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3

Hovedkort:

Asus P5N32-E SLI nForce 680i SLI S775

Minne/RAM:

Crucial DDR2 Tenth Anniversary PC5300 2gb

(Disse RAM brikkene var Limited Edition, i forbindelse med 10 års jubeleumet til Crucial, derfor får man ikke lenger kjøpt disse RAM brikkene. Disse ble solgt veldig billig i forhold til ytelsen. De kostet 2500 kr, og kunne sammenlignes med andre RAM brikker til 5000 kr, i ytelse.) Jeg har snakket med noen som har overklokket disse til 1300MHz, som er dobbling av ytelse! Jeg selv hadde planlagt å overklokke disse, men jeg hadde ikke noe behov for det.

Strømforsyning:

Thermaltake Toughpower 750W

Harddisk/HDD:

Seagate Barracuda 250GB SATA2 16MB 7200RPM

DVD-Brenner:

Samsung DVD-brenner SH-S202J/BEBN

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg

Denne var litt vrien. Prøv å starte pc`en med bare èn av RAM-brikkene i. Har du satt dem i rett porter? (de bør stå i dual-mode, les hovedkort manualen)

Strømforsyninga di bør være mer enn kraftig nok til oppsettet. Men den kan være defekt. Har maskinen din fungert før? eller har du nettop satt den sammen? Sjekk om alle kablene fra strømforsyninga til hovedkortet sitter fint i.

Lenke til kommentar
Denne var litt vrien. Prøv å starte pc`en med bare èn av RAM-brikkene i. Har du satt dem i rett porter? (de bør stå i dual-mode, les hovedkort manualen)

Strømforsyninga di bør være mer enn kraftig nok til oppsettet. Men den kan være defekt. Har maskinen din fungert før? eller har du nettop satt den sammen? Sjekk om alle kablene fra strømforsyninga til hovedkortet sitter fint i.

Sitter CPU kjøleren ordentlig fast?

elsker dere :love: :love:

den funker!

Lenke til kommentar

hehe, hørte nok ut som stabilitetsproblem ja. Dette er akkurat det samme som folk som overklokker ser når de overklokker over det utstyret takler.

Fint du orden på det.

Korrekt omntering av CPU (og alle andre) kjølere er ALLTID viktig. føllg alltid instuksjonene til punkt og prikke, og ikke glem å bruke termisk pasta dersom kjøleren din ikke kommer ferdig-påført med dette.

-Stigma

Lenke til kommentar
hehe, hørte nok ut som stabilitetsproblem ja. Dette er akkurat det samme som folk som overklokker ser når de overklokker over det utstyret takler.

Fint du orden på det.

Korrekt omntering av CPU (og alle andre) kjølere er ALLTID viktig. føllg alltid instuksjonene til punkt og prikke, og ikke glem å bruke termisk pasta dersom kjøleren din ikke kommer ferdig-påført med dette.

-Stigma

termisk pasta det er på men ikke mye så skal kjøpe meg ein tube, fjerne det som er der og ha på litt mere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...