Nemesis90 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hei Har nå bestilt pc deler osv fra netshop.no og hadde håpet og få alt før jul, men det ser mørkt ut.. Fikk vite idag at de nok ikke kommer til og få in EVGA nforce 680i SLI hovedkortene før den 18-22 desember. men de opplyser med 12-14 desember på netshop.no, var nødt til og sende mail for og få det bekreftet. Vel, og vente til 18-22 desember + all the julekøen med pakker osv, frister meg ikke.. det jeg lurer på er om det finnes en God erstatter til EVGA kortet, alltså XFX/asus? har hørt EVGA er et særdeles godt kort på ytelse, overklokking av q6600 quad prossesoren osv. Så ja, jeg har jo bestilt quad og alt, men jeg har ikke lyst og vente helt til jul, eller lenger.. isåfall havne i en postkø osv, vurdere og bare be dem sende entet et asus/XFX, men før jeg gjør det.. vil jeg bare høre hva dere syns om saken:) Takker for raske svar=) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Skal du ha SLI så må du ha 680i, og alle 680i kortene er kjennt for å være quirky på quadcore. De er ikek direkte dårlige på overklokkingen, men det er mange FSB hull, merkelig oppførsel osv. som gjør at mange instillinger som logisk sett burde fungere ikke gjør det, mens noen fungerer fint. Feks. kan du kjøre 1800 bus utne problemer, men om du setter den til 1480 så starter ikke systemet selv om det er mye mindre krevende (tallene er eksempler). EVGA sin nyeste revisjon (A1) er det eneste kortet som visstnok skal ha rettet dette (ihvertfall til en stor grad), så enten må du vente på det, eller gå inn for et kjøp av et annet 680i kort som blir mye vanskeligere å sette opp (men om du bruker nok tid på det kan du sansynligvis få noelunde tilsvarende ytelse på det). Jeg har selv en Asus Striker extreme som alt i alt må sies å være et bra kort, men det har altså den kjennte quirky oppførselen på quadcore. Jeg har dog klart å kjøre 3,8ghz på det med litt heftig kjøling, og jeg føler at 4Ghz ikke skal være utenfor rekkevidde (gitt at du bruker rimelig heftig kjøing pga. ekstrem varmeproduksjon). Så... det kan ikke sies å være "dårlig" fordi om det har disse problemene med quadcore. Jeg vurderer dog å bytte til EVGA selv sidne jeg uansett må ha et nytt hobedkort til en annen maskin. Ved mindre det er helt kritisk viktig å ha det før jul så tror jeg at det kan være en god idè å vente, og dermed spare seg en god del hodebry senere når du skal overklokke. Det er ihvertfall min plan. Det er kun i forbindelse med rimelig høynivå overklokking at 680i oppfører seg merkelig, så hvis du ikke skal overklokke har du ingenting å frykte. -Stigma Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) ok, hadde tenkt og da den opp til 3ghz+, men jeg får se Endret 12. desember 2007 av lunnr Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 3Ghz er no problem. Det er ved rundt 1350-1380'ish (340-345) FSB at det som regel begynner å tulle seg først for quadcores (altså ca3Ghz merket for en Q6600 med 9x multiplier). Opp til det punktet så overklokker den i de fleste tilfeller som du skulle forvente. Etter det begynner "minesveipingen" -Stigma Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 ok, har egentlig 0 peiling.. men tror det skal gå bra, har kjøpt en feit thermaltake 120 ultra exstreme, + en bra mist vifte. så burde gå greit: ) men, ingen som har peiling på en dansk/svensk side som muligens selger EVGA kortene, eller har de på lager nå? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg tenker også på å kjøpe EVGA-kortet til min nye PC. Den skal vannkjøles, dog med litt luftgjennomstrømning i kabinettet (Antec P182 med 120mm SilenX-vifter fremme og bak). Kan jeg da kjøre kortet uten den medfølgende valgfrie viften, eller vil det gå for varmt? Jeg tenker å klokke Q6600 opp til ca. 3 GHz. Jeg kan jo vannkjøle nordbroen, bør jeg kanskje bruke en nordbro-kjøler på sørbroen også? (Det er vel samme fester, er det ikke?) Lenke til kommentar
Delish Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 EVGA nForce 680i SLI,Vers-A1, DDR2, ATX, Socket-775, 2xGbLAN, 1333FSB, 2xPCI-Ex16 41stk på lager Er det ikke det kortet da? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 EVGA nForce 680i SLI,Vers-A1, DDR2, ATX, Socket-775, 2xGbLAN, 1333FSB, 2xPCI-Ex16 41stk på lagerEr det ikke det kortet da? Det er det kortet vi snakker om, ja. Hva da? Lenke til kommentar
Delish Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Det er det kortet vi snakker om, ja. Hva da? Det virket på trådstarter som om han ikke fant det på lager her til lands. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå