Gå til innhold

MSN Virus - imageXX.zip, MSN worm variant


Anbefalte innlegg

Ja, jeg syns nå det er vansklig å finne frem til riktig forum, men syns dette ser greit ut ;)

 

Nå har det får en stund siden kommet en nytt virus til msn, dette: http://www.cisrt.org/enblog/read.php?170 (totalt harmløs link)

 

Jeg har da hvert så dum å godta dette, delvis pga. at det var en spanjol som sendte det, snakker jo engelsk med han, og siden det var meldingen: "Can i put this pic of you into my new myspace album?" så godtok jeg, i og med at fyren sitter med myspace, hvor jeg har tatt en titt før. Uansett, var fortsatt dum :x

 

Det jeg sliter med er å få fjernet det. Det står beskrevet der, og har prøvd det, men finner ingen filer med navn:

 

%System%\nvsvc64.exe

%temp%\imageXX.zip

%temp%\XX.exe

 

En idé om hva jeg kan gjøre, noen som har hatt det samme viruset, og hatt en vellykket fjerning?

 

Og en ting til, betyr "%temp%" C:\WINDOWS\Temp ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjøre følgende:

 

Hent Combofix, og legg det på skrivebordet

 

Kjør combofix.exe, og følg veiledningen.

Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører.

 

Post loggfilen fra combofix (c:\combofix.txt) sammen med en HJT-logg (Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet.

Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster.)

 

----------------------

 

%temp% vil mest sannsynlig peke til følgende tempmappe:

C:\Documents and Settings\Ditt brukernavn\Lokale innstillinger\Temp

 

Ps. Lokale innstillinger er normalt ei skjult mappe. Å finne denne mappa på PC-en din er enklest på følgende måte:

Klikk: Start->Kjør

Skriv: %temp%

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...