akschille Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg skal endelig ta steget over fra PC til Mac etter at min inspiron 9300 avgikk med døden Jeg vurderer følgende macbook pro: MacBook Pro, 15-inch, Intel Core 2 Duo 2 GB 667 DDR2 SDRAM - 2x1 GB 065-7020 SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW) 065-7025 200 GB Serial ATA-harddisk (7200 rpm) 2,4 GHz Intel Core 2 Duo MacBook Pro 15-tommers blank widescreenskjerm Skal oppgradere til 4GB ram og lurer på om systemet vil utnytte det fullt ut? Leste en plass på apples sider at det kun vil utnytte 3GB. Er dette tillfelle eller siden utdatert? Jeg bor for tiden i Australia (er hjemme på sommerferie nå ) og vurderer å kjøpe maskinen der. Er det noen som vet hvor mye det koster å bytte til norsk tastatur? Er også usikker på om jeg skal gå for blank eller vanlig skjerm. Noen som har noen erfaringer å dele? Ellers tar jeg gjerne imot tips og anbefalinger Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg bor for tiden i Australia (er hjemme på sommerferie nå ) og vurderer å kjøpe maskinen der. Er det noen som vet hvor mye det koster å bytte til norsk tastatur? er det ikke mulig å få bestillt den fra apple sine sider med det man vil ha av tastatur på de da? i likhet med tastaturene til apple ? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Leopard er 64 bits så du får vertfall utnyttet akkurat så mye ram som du vil (hadde d vært 32 bit system ville du bare kunne utnytte ca 3,2 GB) Hvor mye d koster for å bytte til norsk tastatur for du nok ta deg en telefon til nærmeste apple store å finne ut. Når d kommer til valg av skjerm så har du valget mellom matt skjerm og glossy skjerm . Hvilken skjerm du skal velge kommer helt and på bruken din , men glossy skjermen vil bildene og filmene se bedre ut , men minus delen er da at d blir en del lys refleksjon, og det at du ikke alltid vil få se fargene akkurat san de egentlig er . Den matts skjermen viser fargene akkurat san de skal være , noe som kan være en fordel vist du driver en del med redigering av film/bilder . Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg har en Macbook Pro fra USA kjøpt i juni med US tastatur. Var innom Eplehuset for noen uker siden og de sa at de måtte fjerne hele overflaten siden tastaturet sitter fast i det. Prisanslaget deres var ca. 1700NOK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå