Athlon Power Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Skal i morgen begynne på siste halvår i 10. klasse. Det er snart tid for og søke på vgs og jeg er veldig interrisert og drive med data. Derfor spørr jeg om noen vet hva man kan gjøre og hva man burde velge hvis man skal dreive med data? BobboZ Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Vil råde deg til å ta allmennfag først. Da ligger veien åpen til å ta en høyere data-utdannelse. Der ligger både gode jobber, og ikke minst pengene. Lykke til. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Quote: On 2002-01-07 11:38, engen skrev:Vil råde deg til å ta allmennfag først. Da ligger veien åpen til å ta en høyere data-utdannelse. Der ligger både gode jobber, og ikke minst pengene.Lykke til. Må si meg enig med engen - allmennfag er nok det beste stedet å begynne. Lenke til kommentar
iNas Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 ..ta først vgs du, allmenn eller elektronikk! Deretter kan du kanskje gå på NITH (Norges Informasjonstekniske høgskole). Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 tenker på det samme. Vil nok begynne på allmenn og høgare utdanning inne data etter det. Men sliter me matta. 3^ar t jul ekje bra nok. Hadde et snitt på 4.67 ... En kan jo alltids hoppe av ette første året på allmenn og da he en grunnkurset. Da kan begynne på ikt der du utdanner deg som drifts opratør. Det er jo egentlig en ganske dårlig utdanning. Men vis eg gjer d like dårlig matte som før blir d nok ikt på meg. Noken andre her som har tatt almenn og har anna utdannelse no innen data? hadde vore intresant og høyrt ka karakterer andre har hatt i matte Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Hvis du kunne tenke deg å bli dataingeniør, så kan du ta et forkurs på 1 år for å få studiekompetanse. Deretter 3 år på ingeniørlinja.Det vil si at du kan være ingeniør om 4 og et halvt år. Dette har jeg gjort på NITH(tidligere DPH), og er ferdig til sommeren :smile: _________________ Epox EP-8KTA3+ AMD Athlon 1200/266 512 MB RAM 2X GXP75 30GB RAID0 2 år og feilfri :smile: SBLive 5.1 ATI Rage Fury Pro 32MB [ Denne Melding var redigert av: Xizor på 2002-01-07 20:52 ] [ Denne Melding var redigert av: Xizor på 2002-01-07 20:53 ] Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Ikke stress med å bli utdanna fortest mulig. Du rekker allikevel å bli utbrent lenge før du er 30 år :smile: Skal man få kremjobber er dette mye enklere når man kan banke i bordet med kvalitetsutdanning. Vil du tjene penger fortest mulig - finn en jobb ved siden av skolen(helst relatert mot hva du har lyst til å jobbe med). Hører at HW.no trenger frivillige ...mao få erfaring under studietiden så kan du gå fremtiden lyst i møte. Lykke til Terje Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Spørs hva du mener med drive med data.. Snakker vi høyere IT-stuff, programmering, mekking og slikt, kan det nok lønne seg med allmennfag først. Eller data som verktøy (det jeg driver med) f.eks. reklame, Internett, film og/eller 3d, anbefaler jeg deg begynne en yrkesrettet linje så fort som mulig (kan anbefales) :smile: _________________ ABIT TH7-Raid P4 1,8GHz @ 1,944GHz 512MB RDRAM G-Force3 SB Live [ Denne Melding var redigert av: snesoey på 2002-01-07 21:45 ] Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 det er jo noe som heiter og gå skule lei også da. So dt er ikkje alltid det er idelt og gå på skule i 8 etter 10ande for og få ei utdanning:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå