Gjest Trenger SERIØST hjelp Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg er i en meget vanskelig situasjon. Jeg går i VG1 sammen med en jente som jeg liker veldig godt. (Altfor godt). Før vi startet på skolen ringte hun meg flere ganger på nettene for å spør om hvilken skole jeg hadde komt inn på. Jeg pinet hene helt til siste uken for jeg ville se vor langt hun ville gå for å vite det. Etter skolen hadde startet snakket hun mer og mer med meg. Hun spørte meg mange rare spørsmål for å prøve å lure ut om jeg likte henne (sånt følte jeg vertfall spørsmålene hennes va) Hun tok også noen ganger visst vi satt atme kverandre å plustelig tok et ark og teinte et hjerte med navne sitt inni å gidde til meg. Seriøst desperate jenta følte jeg. Men siden jeg har hatt negativ opplevelse med forelskelse før tok jeg ikke hintene alvorlig og aviste egentligt det mesteå gjorde ikke noe med det. Nå har hun begynt på en annen måte. Hun prøver nå stadig å tolke alt jeg gjør nesten som om det skulle vært for henne. Feks. vi skal ha ball idag. Jeg kjøpte biletten for 400 kroner av en venn (dette var bare fordi jeg ville gå der fordi hun var der men det vet hun ingenting om) så sa hun, jeg tror du betalte så mye for biletten bare for jeg ska gå der. Å hun vet garantert INGENTING. Nå viste det seg for tre uker siden at hun planleger en studietur i utlande i andre klasse. Altså gå et år av vidergående der. (Hun har to i engelsk). Hvordan vil dette gå? Jeg klarer ikke tanken på at hun skal forsvinne fra livet mitt i et år. Pluss jeg hørte idag at hun skulle gå med en på balle. Ikke noe seriøst noe men bare for å ikkke stå der å henge. Hun likte han ikke sa hun. Hvordan skal jeg tolke dette? Hvordan skal dette gå med meg generelt? Så var det selvmorde. Jeg lurte på om noen av dere her inne kunne si meg noe jeg kan drikke av gift som gjør at jeg bare sovner inn smertefritt? Trenger seriøst hjelp nå!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Selvmord er ikke noen løsning på problemene. Tenk på de rundt deg Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Så var det selvmorde. Jeg lurte på om noen av dere her inne kunne si meg noe jeg kan drikke av gift som gjør at jeg bare sovner inn smertefritt? Drikk sukker og vann. Bland det med cola og en halv seigmann. Drikkes av eggeglass mens man holder seg for ørene. Spøk til side. At jenta skal reise ett år til utlandet er da ikke verdens undergang og har antagelig lite med deg å gjøre. Det kan være ett sterkt ønske fra foreldrenes side - det kan være planlagt lenge før du kom inn i bildet. Tenk deg at det var du som fikk muligheten til å reise ett år utenlands? Ville du blitt hjemme pga en sommerforelskelse? Tro meg, forelskelser kommer og går. Det gjør ikke studieturer til utlandet. Lenke til kommentar
8===D Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hvis du er så keen på henne, kan kanskje en begynnelse være å slutte med å avise henne og holde alt så hemmelig. Fortell henne, eller gjør det klart for henne, at du liker henne. Du har jo tydeligvis sjangs. Og kutt ut selfpittyen. Du er 16(?) år, du har et helt liv foran deg. Lenke til kommentar
Charlotte90 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Ikke ta alle sorger på forskudd da! Det jo ikke sikkert at hun kommer til å reise på den språkreisen. For de fleste blir det bare med snakket. Siden du har avvist alt hun har gjort for å vise at hun likte deg, er hun sikkert såret. Så det kan jo være at hun vil gå med han andre bare for å prøve å overbevise deg om at hun ikke liker deg lenger. Du kan jo prøve å fortelle henne hvordan du føler. Ballet må jo være den perfekte anledning til det. Selvmord løser i allefall ingen problemer. Lykke til Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Du kan jo prøve å fortelle henne hvordan du føler. Ballet må jo være den perfekte anledning til det. helt enig. Lenke til kommentar
andiss Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Har du tenkt pA siden du prOver og leke pimp med henne, at hun tror kanskje du ikke liker henne lenger, at du kanskje burde si HVA DU virkelig fOler for henne. KANSKJE dere stiller det samme spOrsmAlet til dere selv Akkurat nA, kanskje hun tror du ikke liker henne fordi du ikke sier en dritt til henne ? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Si hva du føler. Selvmord kan du vente noen år med, i hvert fall til har en skikkelig grunn. Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Må si meg enig med de andre her. Viss du liker jenta så godt og hun liker deg så godt så hvorfor i alle dager sier du det bare ikke? Du betalte masse penger for billetten fordi hun skulle være der, så "fersker" hun deg, selv om det sikkert var ment mer som en spøk fra hennes side, men du tar jo det selvsagt som at hun har lest tankene dine fordi det faktisk var sånn. Det er jo bare en morsom situasjon og viser hvor paranoide vi mennesker kan være til tider. Det er aldri noe som hjelper mer enn å sette seg ned å prate om følelser og tanker rundt det som foregår. Det å gå som dere gjør blir det bare masse smerte og usikkerhet. Hvor du mener hun har snudd sånn plutselig skjønner ikke jeg helt. At hun skal på studietur til utlandet er jo ikke å snu totalt. Hadde du forventa at hun skulle henge etter deg og styre livet sitt etter deg når hun ikke engang får en bekreftelse fra deg at du muligens liker henne? Slutt med avvisninga og det tullete spillet du driver med nå. Hun har jo tydelig sagt hun liker deg, da er det på tide å gi noe tilbake viss du først liker henne. For å være litt i trynet på deg med en påstand så har du faktisk lagt opp til denne smerten du føler helt på egenhånd slik jeg ser det. Så viss du vurderer selvmord så har du en veldig dårlig grunn. "Jeg tar livet av meg fordi jeg ville ikke tape maske overfor ei jente som jeg var stupforelska i og si at jeg likte henne." Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Av det du skriver virker det for meg som du har spilt "hard to get", og kanskje var littegranne for hard.. Det er jo du som har vært dum og ikke spurt henne på ballet tidligere, så da kan du ikke sitte å sippe fordi hun spurte en annen. Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Kan dele en erfaring her. Jeg har opplevd omtrent det samme som deg med en litt annen vri. Jeg prøvde å få ei jente som var sammen med en type. Hun virket interresert i meg og jeg har vært stormforelska i henne i godt over to år. For noen måneder siden snudde allt seg fra at jeg stod på sidelinja til at jeg var midtpunktet. Det var stas og tjo og hei, men det varte dessverre ikke. Plutselig fikk hun det for seg at hun ikke likte meg alikavel, bare som en venn, noe som førte meg inn i en dyp depresjonsfase. Jeg ville ha henne for allt i verden og jeg fikk henne i nøyaktig EN dag. og den ene dagen tror jeg at var nok. Nå vet jeg nemlig hva jeg IKKE skal gjøre når jeg skal se meg om etter ei ny blomst. Jenter er vanskelige og kompliserte vesener. Jeg spillte kortene mine mer eller mindre riktig, noe som førte til at jeg ble glad. Når det derimot snudde seg så kom jeg, som sagt inn i en depresjonsfase. Jeg har vært inne på tanken på mye rart. Selvmord, kriminalitet, dop osv. Alt for å ikke tenke på denne jenta. Heldigvis kom jeg meg igjennom dette uten større skader og det er jeg glad for. Jeg ser på dette som en erfaring og ikke ett tap. Det er kanskje vondt å tenke på, men selvom jeg har en utrolig stikkende følelse i meg så blir jeg også glad for at noe faktisk kan få meg til å føle meg så elendig. Det gjør så jeg føler meg i live. Jeg tror jeg kanskje nå har utviklet en form for ataraksi. Ikke en veldig bra egenskap dessverre. Huff. Dette ble en rotete post, men jeg håper du forstår den. Til slutt kan jeg si følgende: Selvmord er ikke svaret på en damn shit. Jeg mista en av mine beste venner pga ei jente og det er en smerte jeg ikke vil at mine venner skal gå igjennom. Friends before hoes er det ett ordtak som sier og jeg tror jeg kan si med hånden på hjertet at jeg følger den tankegangen. I suggest you do the same. Heng med venner i stedet for å tenke så mye. Tenking gjør deg bare gal. Endret 16. desember 2007 av Kiwi-Kun Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Kiwi-Kun, er du meg eller? :O Jeg har kommet halvveis gjennom innlegget ditt. Håper ikke mitt eventyr ender som ditt Tips til OP: Fortell henne hvordan du føler Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hvorfor i all verden tenker du på selvmord? Fortell henne følelsene dine til henne og så finner dere ut av det. Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Kiwi-Kun, er du meg eller? :O Jeg har kommet halvveis gjennom innlegget ditt. Håper ikke mitt eventyr ender som ditt Tips til OP: Fortell henne hvordan du føler Hehe. Kanskje? Kanskje jeg er din parallelle tilsvarelse? Nei. Kvinner er vanskelige. End of discussion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå