Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows XP problemer - Blåskjerm etter å ha klusset med harddisken

Anbefalte innlegg

Hei hopp!

Jeg får feilmeldingen STOP: 0x00000024 (0x00190203, 0x82B70420, 0xC0000102, 0x00000000)

Rett før feilmeldingen hadde jeg jo selvfølgelig klart å klusse med harddisken, så det er nok den som er problemet, men jeg er ikke noe datageni, så den feilmeldingen sier meg fint lite... Hehe!

Jeg prøver å komme inn på "sikkerhetsmodus" osv, men blåskjermen kommer uansett... :(

Har noen av dere forslag til hva jeg kan gjøre?? *desperat*

Endret av MiniMe89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for svaret! Men...

Eheee... Det forutsetter nesten at en har XP CD-en?? Noe jeg ikke har...

sant det ja.. det er jo noe man bør ha hvis man kjører windows på maskina ;)

Ikke det at det følger med maskina... ;)

Jaja, maskina er gammal uansett så...

Lenke til kommentar
kan jo prøve linux på den da hvis du ikke har mulighet til å låne en plate eller gidder å betale for en windows utgave.

Jaha... Høres fornuftig ut!

Bare en ting... Jeg tok harddisken ut og så inn igjen, hvorfor blir det så store problemer av det egentlig?!

Lenke til kommentar
en harddisk tåler veldig lite. et støvkorn på platene inni disken kan være fatalt.

hvis du har tatt strømmen fra den mens den har hvert aktiv kan det jo ha skjedd noe der.

skjer mye rart med disker

Okaay... da kan det nok ha noe med det første å gjøre! *ler høyt*

Tok ikke strømmen fra den serru.... ;)

Trooooooor jeg kjøper meg en ny harddisk! ;) Men tusen takk for hjelpen...! ;)

Lenke til kommentar
når du legger et OS får du valget om du vil formattere disken. hvis du prøver det kan det hende at den klarer å sette opp filsystemet igjen. ser for meg at dette skal gå bra

Men Linux...? Hvordan får jeg det på en måte? Sorry altså, men jeg kan ingenting!

Du trenger ikke å hjelpe meg altså, det er nesten som å snakke til døve ører! Hehehe! ;)

Lenke til kommentar
når du legger et OS får du valget om du vil formattere disken. hvis du prøver det kan det hende at den klarer å sette opp filsystemet igjen. ser for meg at dette skal gå bra

Men Linux...? Hvordan får jeg det på en måte? Sorry altså, men jeg kan ingenting!

Du trenger ikke å hjelpe meg altså, det er nesten som å snakke til døve ører! Hehehe! ;)

godt å høre.. får vel rope litt høyere da ;)

linux kan lastes ned her

brenn iso filen på en plate når lastet ned. putt cd i maskinen, start opp.

Lenke til kommentar

Tror jeg fant det ut...

linux kan lastes ned her

Var det jeg fant ut også...! Hehe! Hjelper å lese litt, si! ;)

Da skal vi se...

Endret av MiniMe89
Lenke til kommentar
Tror jeg fant det ut...

linux kan lastes ned her

Var det jeg fant ut også...! Hehe! Hjelper å lese litt, si! ;)

Da skal vi se...

Men er det "image" greia, eller "server" greia...?

Lenke til kommentar

Tja en XP-CD er nok essensielt - uten den sitter du i morket!

Den ma du bare skaffe deg! Da har du muligheten a reparere XP om du booter fra CDen.

Hva slags PC er det snakk om? Hvor rask CPU og ram?

Tror disken bare har blitt korrupt (lesefeil/WIndowsfeil).

Du kan jo skjekke om det er liv i harddisken, den er montert?

FInnes en del live-CD ....

Om du far tak i en BART-XP (live-cd som startet XP rett far CD, trenger ikke harddisk) er det vel lettest for deg.

Linux ... UBUNTU som er mest popular er ogsa en live-cd ... men den skal du vel ogsa kunne SE haddisken.

Men om du du vil bruke LINUX pa din gamle maskin tviler jeg pa! Vel, det er en vanesak, men har en del fordeler!

Jeg er faktisk INNE na med en LIVE-CD ... PUPPYLINUX.ORG .... fungerer bra .... men har ikke norske bokstaver derfor

}=ao |=oe {=ae

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...