googlerian Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Jeg er ute etter å lage en lignende .asp søkemotor som på gul.no, og den som brukes under fylker. Er det noen her som vet hvor jeg finner source codes til disse to forskjellige søkemotorene? Lenke til kommentar
googlerian Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 prøv hotscripts.com Har prøvd hotscripts og en del flere free open sources, men har fortsatt ikke funnet frem til begge søkemotorene. m.v.h Jonny Lenke til kommentar
Chiclins Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 hvis du skal ha en søkemottor som søker i andre sider på nettet trenger du en aplikasjon som går igjennom sider som finnes på nette og lagrer de siden den finner, dette er MEGET vannskleig å lage, men hvis du skal lage noe som søker på din egen webside så er det ganske mye lettere.. jeg vet bare hvordan du gjør det med php/mySQL men jeg tror det er ganske enkelt. Cluet er å ha alle felt i databasen din som fulltext nøkkel. da kan du bruke denne sql spøringen "SELECT head, MATCH (head,innhold) AGAINST ('$søkeord') AS relevance FROM tabell" når du matcher et felt mot et søkeord vil hvertfall mySQL oppgi ett tall som er et kommtall under 1 som anngir hvor bra søkeordet passer med søkestrengen. Jeg tror ikke det er en mulighet for å grie dette uten en database. Men jeg tror det skal fungere for de fleste SQL basserte databaser. ASP funker vell meget greit med MS SQL-server databaser. vet ikek hvordan det er med mySQL. håper dette kan hjelpe deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå