Gå til innhold

Hvordan bruke barbersåpe m/ skål


nomore

Anbefalte innlegg

Hei

 

Eg har nettopp kjøpt meg barbersåpe fra barbershop.no hvor såpen kommer i medfølgende skål(fikk eg inntrykk av).

 

Det eg lurer på er, skal eg skumme opp hele såpen oppi skåla, skal eg ta ut såpen, brekke av en bit som eg kaster oppi skåla og skummer opp, eller skal eg bare ta ei anna skål og skumme opp der?

Hvor mye såpe vs vann skal eg bruke når eg skummer opp?

 

Håper noen kan svare.

 

Eg har gått i fra maskin til gilette høvel og nå prøver eg å ta det ett nivå opp. Så her er det snakk om nybegynnerspørsmål :) Så langt gleder eg meg til å teste, lukter fantastisk godt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du trygt kan spørre i denne tråden :)

 

(har selv utrolig lyst til å prøve ut en safety razor, men er nok ikke den største prioriteten min i denne dyre måneden :p)

 

Eg har faktisk lest igjennom den tråden der flere ganger i vente på min levering fra barbershop.no. Tross dette fant eg svar i tråden på det eg lurte på. Takk! :)

 

Uansett, det som står i tråden var det eg klarte å resonemere meg til da eg stod fremfor speilet.

 

Og det anbefales så mye. Utrolig deilig å kjenne at man lukter så godt :)

 

Nå skal eg bare finne meg en grei de safety høvel og en god after shave så er eg i gang. Heldigvis har eg og mine en policy om å ikke kjøpe presanger til de "voksne" :)

Lenke til kommentar

Som du kanskje fant ut i den andre tråden, så skal du stryke kosten et par ganger over såpa, også skumme opp såpa enten rett på ansiktet, i en annen skål/kopp eller i hånden. Det trengs litt trening med å få rett kombinasjon av vann og såpe, og også å skumme opp såpa på rett måte, men etter hvert blir det lett som en lek. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...