meeg Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Start -> All Programs -> Administive Tools -> Computer management -> Disk Management -> Format. Hvis du bare ser 500 Gb av en 750 Gb harddisk kan det være du må oppgradere BIOS på hovedkortet. Les forøvrig her: Manglende harddiskplass og diskrelatert ting i Win Masse gode tips... Lenke til kommentar
raidernor Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 ka må til for å få ikonet på min datamaskin da? det er sata ja, eg har no ikkje jumper til ditte, om eg skulle bruke d. er det i bios eg må tukle litt? på forhand takk! slik jeg har forstått det så har maskinen funnet disken i oppstarten.. bare la maskina laste seg inn i windows, deretter høyreklikk på "min datamaskin" -> "behandle" -> disk behandling .. der skal den nye disken være merket med svart stripe øverst åsså skal det stå 750gb ubrukt plass eller liknende.. høyreklikk på ruta som har den svarte stripa ny partisjon deretter er det neste helt til du får velge filsystem, der velger du NTFS dette steget er viktig at du velger riktig, fat er ikke akkurat heldig å velge Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) trykk på start knappen i windows og trykk på kjør. skriv inn eller lim inn dette: c:\windows\system32\diskmgmt.msc her skal du kunne finne den nye disken din. høyreklikk på disken og velg Format. Skriv inn ønsket navn hvis du vil. velg filsystem NTFS. merk boksen for hurtigformattering og trykk ok. etter dette høyreklikker du på disken igjen i vinduet og legger til stasjonsbokstav. litt seint ute der ja Endret 18. desember 2007 av Dewil Lenke til kommentar
knegg Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 fungerer fett no for diskusjon.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå