Gå til innhold

Intel S775 Kjøling


Primalien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noctua NH-U12F er vell en av de aller beste, om ikke den beste kjøleren til LGA775, hvert fall etter hva jeg har lest. Jeg har den selv, og den er helt ekstrem, jeg har montert på 2x 120mm Papst vifter, og min overklokkede E6600 @ 3.45GHz går ikke over 50grader ved full load. Noe jeg syntes er veldig bra!

 

Men pass på, den er et monster ;)

Lenke til kommentar
Noctua NH-U12F er vell en av de aller beste, om ikke den beste kjøleren til LGA775, hvert fall etter hva jeg har lest. Jeg har den selv, og den er helt ekstrem, jeg har montert på 2x 120mm Papst vifter, og min overklokkede E6600 @ 3.45GHz går ikke over 50grader ved full load. Noe jeg syntes er veldig bra!

 

Men pass på, den er et monster ;)

 

Hadde gått for den selv, hadde jeg bare hatt plass, men trådstarter er ute etter en kjøler med blått lys. Og det har Noctua'n meg bekjent ikke...

Lenke til kommentar
Noctua NH-U12F er vell en av de aller beste, om ikke den beste kjøleren til LGA775, hvert fall etter hva jeg har lest. Jeg har den selv, og den er helt ekstrem, jeg har montert på 2x 120mm Papst vifter, og min overklokkede E6600 @ 3.45GHz går ikke over 50grader ved full load. Noe jeg syntes er veldig bra!

 

Men pass på, den er et monster ;)

 

Hadde gått for den selv, hadde jeg bare hatt plass, men trådstarter er ute etter en kjøler med blått lys. Og det har Noctua'n meg bekjent ikke...

Bare å putte på en vifte med blå LED, værre er det ikke ;)

Lenke til kommentar
Noctua NH-U12F er vell en av de aller beste, om ikke den beste kjøleren til LGA775, hvert fall etter hva jeg har lest. Jeg har den selv, og den er helt ekstrem, jeg har montert på 2x 120mm Papst vifter, og min overklokkede E6600 @ 3.45GHz går ikke over 50grader ved full load. Noe jeg syntes er veldig bra!

 

Men pass på, den er et monster ;)

 

Ja Noctuas kjøler er veldig bra, men de er dyre. Har du flere S775 stasjoner fins det en billigere Cooltek Auras (i flere utgaver for S-775 S-939 AM2 mm). Jeg fikk sjokk da det gikk opp for meg at denne billige kjøleren var mye bedre enn den dyre Noctua-kjøleren. Noctua er bare marginellt litt stillere. På likeverdige maskiner i samme rom med samme arbeidbelastming får jeg 15-20 grader lavere T med Coolteken. Det burde ikke være mulig, men sant! Cooltek har vært ført av Microplex, men nå ser det ut som de avvikler merket, vet ikke hvorfor. Kanskje det ikke er penger å tjene på noe som er så billig. LED-lys kan man jo montere selv på flere måter. Jeg har kanskje ikke samme Noctua, jeg kan iallfall ikke få plass til 2 x 120mm vifter på den, trangt nok med den ene 90 mm som fulgte med, og den er neppe effektiv nok - får heller ikke større fart enn ca 1650 rpm på den, det er tydeligvis ikke nok.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Da har du Noctua NH-U9F, ikke NH-U12F

 

ja det er mulig, syns jo det er rart vifta ikke går litt fortere, vifter av den størrelsen burde jo ligge litt høyere. hva er hastighet på viftene på 120mm modelen?

 

den er på 1200rpm

 

ja da blir det nok bra med 120 mm vifter, ingen tvil om det. Har man plass til den er det nok bra saker. Hva er meninga om stående heatpipe-kjølere i motsetning til liggende. Mitt inntrykk er at slike kjølere fungerer best stående. Altså som i HTPC-kabinetter, er andre enig i det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...