Gå til innhold

HIS HD 3870 512MB GDDR4 på 400w psu?

smlXL

Anbefalte innlegg

Lurte på å kjøpe meg et his hd 3870 ¨turbo¨ nå kjører jeg: ecs 51gm-m, Msi Geforce 7950GT, 2g ram(husker ikke brikkene) AMD athlon 64 2200+ og har en xgear 400w psu, det gamle kortet bruker 82 watt mens ATI kortet bruker 105w, lurte da på om dette går, eller om jeg må ha ny psu.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan hende psuen ikke drar detta men må ha mer spesifikasjoner som antall HDDer...

har 1 320gb western digital hdd. kjører også 3 kabinettvifter, 2x250mm og 1x80mm hvis dette har no si .Takk for raskt svar! :D

Endret av Olle0047
Lenke til kommentar
Veldig skeptisk - du kan fort få "gratis" fyrverkeri - ville nok oppgradert til en litt større (og bedre) PSU.

nonsens !!!!

Du vil aldri få "fyrverkeri" av for svak PSU, det som skjer er at du ikek for startet maskinen ...

Er du ordentlig uheldig kan PSU'n ryke, men ikke noe fyrverkeri !

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Veldig skeptisk - du kan fort få "gratis" fyrverkeri - ville nok oppgradert til en litt større (og bedre) PSU.

nonsens !!!!

Du vil aldri få "fyrverkeri" av for svak PSU, det som skjer er at du ikek for startet maskinen ...

Er du ordentlig uheldig kan PSU'n ryke, men ikke noe fyrverkeri !

Har opplevd flere PSUer som har nærmest eksplodert med ett blått gnistregn pga overbelastning - spesielt Qtec! Men også NorthQ og andre diverse "jallapower" - Også to Hiper 580, men det var fabrikasjonsfeil..

Maskina drar ikke maks når du starter det skjer som oftest midt under benchmarking eller spilling osv....

Så nonsens er det nok dessverre ikke....

Lenke til kommentar

Tviler ikke når det gjelder Q-tec og NorthQ, skal ikke mye til å bli bedre enn Qtec ivhertfall. Du kan alltids prøve og se om det går bra.

Om det ikke fungerer så starter den ikke, eller du får beskjed om lite power til skjermkortet inne i windows, og får en ellers ustabil maskin.

Lenke til kommentar

400W kan måles på "ørten" ulike måter... Har sett NorthQ sine kan levere rundt 18A max på 12V totalt, "gav nett bort" ei Corsair VX450W strømforsyning, den "kneler" på 33A på 12V - nesten 100% mer "juice", mens forsyninga kun er 20% større ( 450 mot 400W)

Her er litt info fra NortQ om 4775-400 forsyninga, etter teksten på "boksen" kan den levere 348W på 12V (1 og 2), 140W på 5V og 99W på 3,3V som er: 587W - her "skryter" de på seg nesten 50% ( 400x1,5 = 600), neste problem er at de "under tvil" kan levere 400W samla i flere sekund sammenhengende :!:

Lenke til kommentar

Vel den chill PSU'n er kraftigere på 12v da jeg mener tro den har 2x20A 12v (litt mye til 400W PSU så er litt skeptisk).

Tenkte han ville gjøre det så billig som mulig ;)

Kan god hende den holder for ham lenge den da det godt kan hende det er lenge til en ny oppgradering og da må han kanskje uansett kjøope ny PSU så kjøpe PSU fra 1K og oppover er bare dumt, er ikke alle som kjøper nye deler 1-4 ganger måneden sånn som oss (iværtfall meg :cool:)

Lenke til kommentar

Er klar over det HAG, men visst han først kjøper ny, så mener jeg at han burde kjøpe en med litt ekstra juice slik han har den en stund.

Den 450W corsair modellen er jo helt rå på 12 volt i forhold til andre slike strømforsyninger, selv Hiper 580W har "bare" 360W på 12volt.

Lenke til kommentar

Når Nvidia anbefale minst 450W, så er det litt i overkant pga at ikke alle strømforsyninger er like bra eller har like mye power.

Holder lenge med en Corsair 450W til dine specs grunnet at den har så og si 400watt på 12volt railen, som det trekkes mest strøm av per i dag.

Om du vil ha en litt sterkere strømforsyning så går du for litt høyere antall watt, men pass på å velg en strømforsyning som koster litt.

Det lønner seg og legge litt penger i strømforsyning.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ville bare si at dette fungerer bra :grin: :grin: det eneste som er litt rart er at memory clock kjører på 1200mhz som er halvparten av annonsert, men gpu clock kjører på 850 mhz som er 75 mer enn annonsert??? kan dette skylder at jeg ikke har pciex 2.0?

Lenke til kommentar
Ville bare si at dette fungerer bra :grin: :grin: det eneste som er litt rart er at memory clock kjører på 1200mhz som er halvparten av annonsert, men gpu clock kjører på 850 mhz som er 75 mer enn annonsert??? kan dette skylder at jeg ikke har pciex 2.0?

Minnet er DDR (gddr4 i dette tilfellet), men mange programmer oppgir "grunnhastigheten" - gang med to du. DDR=Double Data Rate

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...