Bendorama Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Riktig. Selvsakt er ikke de unge "lyst til å utforske alt" ening i dette, men en dag vil de nokk tenke likt. Endret 14. desember 2007 av NadaX7 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Var det svaret til meg? I så tilfelle tror jeg du må oppklare litt, for det gir ingen mening. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Da tror jeg du må oppklare litt hva du egentlig mente? Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Hva jeg mener er, De har nokk av tid i verden, det er INGEN krise om de må bli litt eldre, ekke alt for normalt at folk på 14år har seg, selv om de selv vil nekte med livet på dette, men en dag vil de finde ut at det er riktig. For si som jeg alltid har hørt fra de voksne, det er ting som vi ungdomer ikke greier å se. Å jeg mener fult ut at disse er for små til å drive hva de driver. ingen som har død av å måtte vente litt. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Heh. Nåvell. Jeg mener at det finnes 14-åringer som er modne nok til å ha sex. På samme måte som det finnes 18-åringer som ikke er modne nok til å ha sex. Jeg feier ikke alle over en kam. Jeg mener fullt ut at du ikke kan vite om trådstarter og kjæresten er modne nok til å ha sex eller ikke. (PS! Jeg er ingen ungdom. Jeg er 29...) Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg vet det, mine utaleser var ikke rette mot deg som person. Men som de fleste voksne så jeg kjenner mener, Ungdom ser ikke alt i samme perspektiv som de voksne. Har ingen tro på at det er på grunn av at de e "mode" at de gjør det. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Poenget mitt er egentlig bare at det ikke er alder som avgjør om man er klar for sex eller ikke, det er hvor moden man er. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Poenget mitt er egentlig bare at det ikke er alder som avgjør om man er klar for sex eller ikke, det er hvor moden man er. Synd at veldig mange på 14 tror at de er mer modne enn det de egentlig er da. Lenke til kommentar
held hofftage Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Modne 14tisser, pøh! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Modne 14tisser, pøh! En 14-is vil nødvendigvis som regel være mer moden enn f. eks. en 10-åring. Modenhet er noe som kommer gradvis, ikke noe man er eller ikke er. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 NadaX7; Du er helt på jordet når det gjelder den aldersgrensen din. Du kan ikke avgjøre om trådstarter er klar for sex eller ikke. Jeg sier meg enig i alt cyclo sier. Noen 14-åringer er mer modne enn andre, og er over det "fjortizz stadiet". On topic: Snakk med foreldrene dine om det. Det er det lureste. Spør om de syns det faktisk er bedre at dere knuller "på gata", enn trygt hjemme. Greit nok, at din mor ikke vil legge opp til det, forståelig, men du kan jo bare be om å få være i fred, og dere får gjort mye på 2 timer lykke til Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg synes ikke 14 år er for tidlig. For mange er det jo selfølgelig det, men ikke for alle. Man kan gå i 10. klasse når man er 14 og trådstarter skrev at han snart fylte 15. Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg synes faktisk alder er et relevant argument. Selv om dere er godt utvikler og voksne for alderen så har jeg mine tvil om at dere ligger så langt foran jevnaldrende at det er relevant i sammenhengen. Forskjeller virker enorme i den alderen, men all forskning jeg har lest tyder på at det skiller under ett år i modningsgrad i ungdomstiden. faktisk er forskjellen mellom kjønn større enn individuell forskjell innen samme aldersgruppe. Man får et litt annet perspektiv når man blir eldre. Det er nok først og fremst dette foreldrene deres vil ha dere til å forstå og respektere ved egen utvikling. Det suger å høre dette når man er ung, men det finnes ingen god måte å forklare det på annet enn å si "du vil forstå når du blir eldre". Jeg sier ikke at det er nødt til å være skadelig slik dere har holdt på, men husk at foreldrene dine har et annet perspektiv enn dere, og faktisk har opplevd mer. De vet inderlig godt at dere er langt fra så modne som dere tror. Dette handler om å beskytte dere selv om dere ikke skjønner det. oblivion_-__: er 10. klasse et bedre argument for at man er gammel nok enn 14/15 år? I en ideell verden mener jeg at man burde holde seg unna til man var 18-19 år. Det er selvfølgelig satt litt på spissen, men i 14-15-årsalderen er man langt fra så moden som jeg mener man bør være for denne typen forhold. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 oblivion_-__: er 10. klasse et bedre argument for at man er gammel nok enn 14/15 år? I en ideell verden mener jeg at man burde holde seg unna til man var 18-19 år. Det er selvfølgelig satt litt på spissen, men i 14-15-årsalderen er man langt fra så moden som jeg mener man bør være for denne typen forhold. Grunnen til at jeg sa det er at i hvert fall jeg tenker på 8./9. klasse når noen sir 14 år. En god kompis av meg debuterte når han var 12 år og han lever enda, så tror det skal gå bra for trådstarter. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Uenig med deg. Alt avhenger av forholdet deres seg imellom, og også til foreldrene. Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 oblivion_-__: er 10. klasse et bedre argument for at man er gammel nok enn 14/15 år? I en ideell verden mener jeg at man burde holde seg unna til man var 18-19 år. Det er selvfølgelig satt litt på spissen, men i 14-15-årsalderen er man langt fra så moden som jeg mener man bør være for denne typen forhold. Grunnen til at jeg sa det er at i hvert fall jeg tenker på 8./9. klasse når noen sir 14 år. En god kompis av meg debuterte når han var 12 år og han lever enda, så tror det skal gå bra for trådstarter. Det er da ingen som har påstått at det er direkte helseskadelig å debutere tidlig Det poengterte jeg også i mitt første innlegg. Og jeg slår egentlig 8-10 klasse over en kam i denne saken. Jeg forstår hva du mente med argumentet, men det faller på sin egen urimelighet i forhold til at man fortsatt er for ung i 10. klasse også. Etter min mening da Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Og jeg slår egentlig 8-10 klasse over en kam i denne saken. Jeg forstår hva du mente med argumentet, men det faller på sin egen urimelighet i forhold til at man fortsatt er for ung i 10. klasse også. Etter min mening da Jeg skal låve deg at det er stor forsjell på 8. og 10. klasse, det er opptil 3 år forsjell noe som er veldig mye når man er så ung. Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Og jeg slår egentlig 8-10 klasse over en kam i denne saken. Jeg forstår hva du mente med argumentet, men det faller på sin egen urimelighet i forhold til at man fortsatt er for ung i 10. klasse også. Etter min mening da Jeg skal låve deg at det er stor forsjell på 8. og 10. klasse, det er opptil 3 år forsjell noe som er veldig mye når man er så ung. Du misforstår budskapet mitt. Selvfølgelig er det enorm forskjell. Derimot mener jeg forskjellen er irrelevant siden alle aldersgrupper under og inkludert 10. klasse er for unge. PS; love skrives med o. Låve er sånn man har dyrene i Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Skal vi påpeke feil her, vil jeg si til NadaX7 og Men enden, jeg tar poenget ditt. Jeg personlig mener ikke det er "for tidlig" å debutere i 10.klasse. Så lenge det foreår under kontrollerte omstendigheter. JEg er sterkt i mot dette med å knulle på en fest fordi man var drita full. Men å faktisk ha sex for å vise at man er glad i hverandre, og ønsker å kose med hverandre så lenge begge parter er komfortable med dette, ser jeg ingen grunn til å hindre de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå