Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldre om sex

Gjest felixersvart

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har vært sammen med ei jente i 6 mnd nå. Jeg har kommet ut for å si til min mor at vi har hatt sex opptil fler ganger. Hun sa ikke noe særlig på det, hun hadde mest regnet med det sa hun. Men nå lar hun meg ikke være alene med jenta mi i huset, og at hun sier at hun ikke kan legge frem for at vi har sex i deres hus. Min far er enig med henne og sier jeg er for ung. Hun får lov til å komme og mamma sier også at vi gjerne må kose på rommet, men ikke forvent at jeg ikke kommer opp på 2 timer. Jeg veit jeg er tidlig utviklet, samme er kjæresten. Dette veit foreldrene mine. Og vi har vett på å beskytte oss og tar det ansvaret som er nødt. Men jeg vil ikke ha det slik at mamma hele tiden skal avbryte, og ødelegge for meg og kjæresten.

Jeg angrer så jævli på at jeg fortalte henne det. Og hun sier at jeg fint klarer meg uten eller at vi kan få det til andre steder, men jeg ser ikke noe galt i å vise at jeg er glad i henne på i en annen form en kyssing og kosing! Vær så snill og hjelp meg med argumenter her.

Jeg fyller snart 15 år.

Tusen takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men de vil komme opp og forstyrre oss. Og jeg har ikke særlig lyst til det

Jeg vil ikke ha slike "Du ER for ung. "Det er det ingen som kan si. Det er ikke noen aldersgrense på å ha sex med en på samme alder

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha slike "Du ER for ung. "Det er det ingen som kan si. Det er ikke noen aldersgrense på å ha sex med en på samme alder

Forstyrre? Går hun rundt og bretter klær og rer opp sengen mens dere holder på? :) Tror ikke jeg hadde latt min 14 år gamle unge holde på mens jeg var i huset heller.

Endret av kottila
Lenke til kommentar

Du kan be mora di skjerpe seg, dereeter spørre henne om hvordan hun synes du og kjæresten din kommer overens. Syns hun dere ikke har et bra forhold? Liker hun ikke henne?

Ikke la foreldre surfe på den der "du er for ung", og still dem heller relevante spørsmål. Hvorfor er du for ung? Er det bare lovmessig sett vi snakker om? You catch my drift..

Lenke til kommentar

16 år? ;-P

Nytter ikke å være samme alder da, begge er under den seksuele lav alder, å det er en aldersgrense da ja:P

Slik er lovene, så kan alle motsi og argumentere på de, men nå er de i alle fall slik.

EDIT: Tror nokk at dere kan klare dere fint uten i en stund, slik som mange andre har fått til:-O

Men men er det ikke bare å gjøre akten en annen plass en hjeme da?

Goodluck;-)

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar

Gjør det andre plasser enn hjemme hos deg da.

Og prøv etter beste evne og forklar moren din at dere bruker kondom hver gang. Noe jeg håper dere gjør med mindre hun ikke går på pillen eller noe sånt, men i en alder av 14 er vel ikke det såå sannsynelig.

Forklar moren din at du vet konsekvensene av usikker sex og at dere gjør alt "sikkert". Og så sier du til henne at du gjerne vil ha litt privat liv.

Om ikke det går, så får du bare leve med det. Du er tross alt bare 14 år..

Lenke til kommentar

16 år? ;-P

Nytter ikke å være samme alder da, begge er under den seksuele lav alder, å det er en aldersgrense da ja:P

Slik er lovene, så kan alle motsi og argumentere på de, men nå er de i alle fall slik.

EDIT: Tror nokk at dere kan klare dere fint uten i en stund, slik som mange andre har fått til:-O

Goodluck;-)

Nei, loven er ikke slik. Det er ingen aldersgrense på å ha sex med en på samme alder.

Lenke til kommentar

16 år? ;-P

Goodluck;-)

Du tar nok litt feil. Ikke jeg som har skrevet det som står under, kopierte det fra denne tråden.

Det har flere ganger blitt tatt opp det med seksuell lavalder og når en risikerer å straffes for å ha sex med noen som er under denne alderen. Jeg skriver denne tråden i håp om å unngå å se flere slike diskusjoner eller at andre blir off topic fordi dette diskuteres.

på dokotonline.no fant jeg dette om temaet seksuell lavalder og straff:

Som du skriver er den seksuelle lavalderen i Norge 16 år. Det har vært foreslått å senke grensen til 15 år, men forslaget har foreløpig fått liten støtte.

I straffelovens paragraf 196 står det at den som har seksuell omgang med en som er under 16 år straffes med fengsel i inntil 5 år. I den samme lovparagrafen står det imidlertid at straff kan bortfalle dersom man er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling.

To vanlige ungdommer med en aldersforskjell på to år vil normalt bli ansett som jevnbyrdige. Jeg vil derfor tro at sannsynligheten for straff er svært liten. De færreste foreldre vil nok heller ikke anmelde et slikt forhold.

ung er det et lignende spørsmål men med et mer utfyllende svar.

ut ifra gjeldene lover og rettspraksis vil ikke folk bli tatt for seksuelt samvær med en under 16 så lenge det er en relativt jevn aldersforskjell (opp til cirka 19 år).

jeg håper dette har vært oppklarende og at dette ikke tas opp i flere tråder.

Lenke til kommentar

Om det er straff bart eller ikke for da vær det samme, begge er under 16, så ingen av dem kan straffes mot hverandre.

Men de ER for små. Det er 16 år aldergrense, så får det bare være om det er straffbart eller ikke.

Er en grunn for at det er satt en grense på 16 år.

Så det du kom med det var ikke mye motsiende fra det jeg mente.

Post 1000:)

Fint den ialle fall ble brukt til en sak jeg ikke snakker bare tull:-P

Har aldri sakt heller at noen av dem riskikerte å bli straffet?

Så hva pokker er det du egentli vil med den der:-P

Jeg har jo enda rett at begge er for små:-)

Lenke til kommentar
Om det er straff bart eller ikke for da vær det samme, begge er under 16, så ingen av dem kan straffes mot hverandre.

Men de ER for små. Det er 16 år aldergrense, så får det bare være om det er straffbart eller ikke.

Er en grunn for at det er satt en grense på 16 år.

Så det du kom med det var ikke mye motsiende fra det jeg mente.

Post 1000:)

Fint den ialle fall ble brukt til en sak jeg ikke snakker bare tull:-P

Har aldri sakt heller at noen av dem riskikerte å bli straffet?

Så hva pokker er det du egentli vil med den der:-P

Jeg har jo enda rett at begge er for små:-)

Grunnen for at det er satt en sexsuell lavalder på 16 år er at eldre damer/menn skal ligge med unge gutter/jenter. Det er ingen lov mot at to personer på 14 ikke skal få ha sex. Loven sier at loven ikke gjelder hvis de som har sex har omtrent lik modning.

Lenke til kommentar
. Norsk lov sier at det er forbudt å ha seksuell omgang med noen under 16 år. Loven er primært beregnet på å beskytte barn under den angitte alder mot voldtekt og prostitusjon.

Hvis en 17 år gammel jente har seksuell omgang med en 13 år gammel gutt så kan jenta straffes for dette.

Hvis enn 15 år gammel jente har seksuell omgang med sin 17 år gamle kjæreste vil sannsynligvis straff for 17 åringen falle bort etter en vurdering av lovens passus om «lik modning og alder».

Dersom to 15-åringer har et seksualliv sammen, så omfattes dette ikke av loven om seksuell lavalder.

Hentet fra Wikipedia.

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar

Nemlig hentet fra wiki.

14 åringer er for små til å ha sex.

Fordel å ha utviklet seg ferdig først ialle fall, tror ikke jeg er den eneste som mener at 14 har ikke noe behov for å ha sex.

Du er kåt som fa** er greit nokk slik er det i den tiden, men betyr ikke at man skal måtte bruke den:-P

16 år er lavalder.

Lenke til kommentar

NadaX7:

Vi siterer Justisdepartementets tekst til forklaring av seksuell lavalder for ungdom:

"Ifølge Straffeloven er den seksuelle lavalder 16 år. Det betyr at ingen voksen har lov å ha samleie med noen som er under 16 år.

Denne loven er ment å beskytte alle barn mot å bli seksuelt misbrukt av andre. Samtidig er den fin å ha i en situasjon der du føler deg tvunget til å være med på noe du egentlig ikke har lyst til."

Det du sier om at man har seksuell lavalder fordi man er for ung til å ha sex når man er under 14 er bare tull. Den seksuelle lavalderen er mellom 12 og 18 år, avhengig av hvor i verden man befinner seg. Eller mener du kanskje at en amerikaner er for ung til å ha sex før man er 18, mens en nordmann er for ung til å ha sex før man er 16?

Og for å komme tilbake til topic:

Det er helt og holdent foreldrene dine som bestemmer hva som skal skje innenfor husets fire vegger så lenge du bor hjemme. Så du kan jo prøve å overbevise dem, men det er til syvende og sist de som bestemmer.

Når det er sagt er jeg ikke enig med foreldrene dine. Når jeg får barn vil jeg mye heller at de skal ha trygg sex innenfor husets fire vegger etter en lang og fin samtale om hvor viktig prevasnsjon er, etc. enn at de skal "ta seg en kjapp en bak busskuret".

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...