nag-sinn Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Nå har jeg en 266 mhz ddr 2100 (256 ram). Kan jg eks bruke 400 mhz ddr 2700 minne ? hovedkortet mitt er http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ID=45&MODEL=MS- Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Sitter fortsatt og venter på at den linken skal åpnes, skriv heller hva slags kort det er... Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Ja, du kan bruke PC2700 (333) på det kortet, men hvis du allerede har 2100 minne vil hastigheten gå ned til det tregeste minnets hastighet. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 En ting til: PC2700 er 333 mhz. PC3200 er 400. Og det går nok fint å bruke det. Edit: Enda en ting til: Selv om du setter inn en 400 mhz-brikke, vil den ikke kjøre noe raskere enn den du har fra før. 400 mhz betyr hastigheten den er spesifisert for å klare, og den kan justeres vha FSB og CPU/RAM dividere. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Sitter fortsatt og venter på at den linken skal åpnes, skriv heller hva slags kort det er... <sint> Litt off-topic, men hvorfor er ALLE de f...ings hardware-produsentsidene i Taiwan nede når jeg trenger litt info fra dem. De må jo ha den råtneste uptime'n i verden. Jeg ville tro produsenter som Abit/MSI/Asus har råd til litt anstendige servere. </sint> Til trådstarter : Det er helt ok å kjøpe kjappere minne, men det er ikke sikkert du får så mye glede av de ekstra kronene du legger i det. Kjappere minne kan selvfølgelig settes på mer aggressive(=kjappere) innstillinger på en lavere frekvens. Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 så om jeg bruker eks pc 3200 (400mhz) minnekort (tar ut mitt gamle) så vil jeg få full ytelse? så fant jeg dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl det er jo så billig. anbefaler dere meg et sånt? (skal ikke overklokkes). Er cl2 bedre enn cl 2,5? Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 så om jeg bruker eks pc 3200 (400mhz) minnekort (tar ut mitt gamle) så vil jeg få full ytelse? så fant jeg dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl det er jo så billig. anbefaler dere meg et sånt? (skal ikke overklokkes). Er cl2 bedre enn cl 2,5? Takk for svar så langt :wink: Lenke til kommentar
bass_to_the_maxx Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 det blir ikke noe mer ytelse i praksis nei, det "eneste" som er forskjell på brikkene er vel at den ene(DDR400) KAN kjøre fortere enn den andre(DDR266) VIS du setter opp FSB'n (DDR400 kan kjøre på 400MHz men, Kan sikkert kjøres høyere men det er ikke sikkert. DDR 266 kan kjøres på 266MHz. kan sikkert kjøre på litt høyere men, det er ikke sikkert) ble litt dårlig formulert men men.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå