Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen krasjer (Skjerm går i hvilemodus, og pcen henger) HJELP ASAP!

Anbefalte innlegg

Halla!

Siden jeg formaterte PCen min for 2 uker siden, har PCen min krasjet uregilmessig. Krasjingen skjer hver eneste gang jeg ser video clip ( f eks vg tv, fotball klipp i windows media player osv), og det skjer etter ca 2-3 minutter med bruk av video. Det som skjer, er at skjermen blir svart går i hvilemodus, og pcen henger seg opp. Trykker jeg f eks capslock eller numlock, skjer det ingenting på tastaturet.

Et par ganger har det kommet en bluescreen som følge av krasjen, der det står phsycical memory *** dumping eller noe, også går et tall gradvis oppover.

I stad skjedde dette da jeg spilte et spill, og det er første gang det har skjedd utenom at jeg har sett video..

Jeg har installert alle drivere (tror jeg), og installert de fleste windows updates!

Hva er det som er feil??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være mye som forårsaker dette. Hent ned UltimateBootCD fra www.ultimatebootcd.com, start opp på CDen og kjør bla. Memtest86+, for å teste RAM.

Hvis du lurer på om det er temperaturen som er problemet kan du hente ned f.eks. SpeedFan for å lese av temperatur på CPU, harddisk og evt. skjermkort.

Kjør også Scandisk ("Feilsøking" i norsk Windows) av harddiskene.

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...