dTd Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hei! til året så er jeg ferdig på VGS og da er det på tide å bevege seg mot studie, så jeg lurer da på, hva blir man egentlig når man søker seg inn på Bachelor i ingeniørfag – Data og kanskje tar masterstudium senere? hvilke jobb muligheter har jeg da? jeg er veldig usikker på hva jeg har lyst til å gjøre, jeg liker jo pcn ganske godt, men kan jo ikke så altfor mye mer enn å feilsøke hardware/software innstallere det og slikt småtteri, altså der er jo forsåvidt en del, om jeg ser på flere folk i klassen som knapt vet forskjellen på harddisk og datamaskin men så ser jeg jo andre igjen som sitter å mekker egene små programmer og skriver noen koder ol?! ;s Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Eg trur eg kan identifisere meg ganske bra med deg, så eg slengjer meg på denne.. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Den listen er utrolig lang. Jeg kjenner en god del med master i IT relaterte emner, inkludert meg selv snart, så kan liste opp noen av de tingene de jobber med: - Systemutvikling av store systemer (planlegging, design og programmering) - Måle brukervennlighet og lage grensesnitt for applikasjoner - Teste og designe hardware brikker (f.eks. de du har i bilen når som måler bom-passeringer.) - Planlegging, rådgivning og implementering av forretningskritiske systemer. (CRM, ERP, BI) - Teknologistrategi, rådgivning ifht. hvordan bedrfter skal benytte teknologi for å gjøre bedre business - Undervisning Er selvsagt mye mer, men noen muligheter i alle fall. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Er du litt taktisk mtp. valg av fag (tror du har 60studiepoeng valgfrie fag som kan velges fritt), kan du også bli en meget attraktiv konulent/rådgiver. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (tror du har 60studiepoeng valgfrie fag som kan velges fritt) Dette kommer helt an på hvilket studie man velger. Noe er det mye fritt, mens andre nesten ingenting. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 hva har de studiepåengene å si a? har ikke satt meg inn i det jeg ;s men takk for svar så langt men hvordan trur dere jobbmulighetene vil være dersom jeg velger den studieretningen ? og kanskje master til slutt? vil det blir vanskelig å få jobb trur dere? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Studiepoeng er hvor stort et fag er. Du tar vanligvis 60 studiepoeng per år. Per i dag så ser det ut som jobbmulighetene er veldig bra, men det er alltid vanskelig å spå hvordan det er om 3-5 år. Viktigste er å velge noe du har lyst til å jobbe med og bli flink. Flinke folk er det alltid bruk for. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 aha,, men hva er de studiepoengene gode for da? blir det liksom noe som har å si når du søker jobb elns? ;S ja,, nettop vanskelig å bestemme seg for noe jeg vill ;P Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det er studiepoengene som gjør at du får en grad. En bachelorgrad er f.eks. 180 studiepoeng, mens en master er 120 studiepoeng på toppen av det igjen. Ingen grunn til å henge seg opp i det, de kommer uansett når du begynner å studere. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 aha,, sånn å forstå, men om jeg velger den studieretningen så kan jeg bli veldig mye innenfor it som jeg forstår? er det mye jeg da ikke kan bli? ;P eller ,, vet jeg spør vanskelig men er så usikker på hva jeg vil ;S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå