Gå til innhold

hva kan man bli ved å studere Bachelor i ingeniørfag – Data pluss master?

dTd

Anbefalte innlegg

Hei!

til året så er jeg ferdig på VGS og da er det på tide å bevege seg mot studie, så jeg lurer da på, hva blir man egentlig når man søker seg inn på Bachelor i ingeniørfag – Data og kanskje tar masterstudium senere?

hvilke jobb muligheter har jeg da?

jeg er veldig usikker på hva jeg har lyst til å gjøre, jeg liker jo pcn ganske godt, men kan jo ikke så altfor mye mer enn å feilsøke hardware/software innstallere det og slikt småtteri, altså der er jo forsåvidt en del, om jeg ser på flere folk i klassen som knapt vet forskjellen på harddisk og datamaskin :p

men så ser jeg jo andre igjen som sitter å mekker egene små programmer og skriver noen koder ol?! ;s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den listen er utrolig lang. Jeg kjenner en god del med master i IT relaterte emner, inkludert meg selv snart, så kan liste opp noen av de tingene de jobber med:

- Systemutvikling av store systemer (planlegging, design og programmering)

- Måle brukervennlighet og lage grensesnitt for applikasjoner

- Teste og designe hardware brikker (f.eks. de du har i bilen når som måler bom-passeringer.)

- Planlegging, rådgivning og implementering av forretningskritiske systemer. (CRM, ERP, BI)

- Teknologistrategi, rådgivning ifht. hvordan bedrfter skal benytte teknologi for å gjøre bedre business

- Undervisning

Er selvsagt mye mer, men noen muligheter i alle fall.

Lenke til kommentar

hva har de studiepåengene å si a? har ikke satt meg inn i det jeg ;s

men takk for svar så langt :)

men hvordan trur dere jobbmulighetene vil være dersom jeg velger den studieretningen ? og kanskje master til slutt? vil det blir vanskelig å få jobb trur dere?

Lenke til kommentar

Studiepoeng er hvor stort et fag er. Du tar vanligvis 60 studiepoeng per år.

Per i dag så ser det ut som jobbmulighetene er veldig bra, men det er alltid vanskelig å spå hvordan det er om 3-5 år. Viktigste er å velge noe du har lyst til å jobbe med og bli flink. Flinke folk er det alltid bruk for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...