.V. Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Vi i Norge bør gå forran med et godt eksempel og ikke hogge ned skogene våre og på den måten kan vi påvirke fattig folk til å slutte å hogge ned regnskogen. Eller kanskje vi skal betale dem mange milliardær av kroner og late som de vil slutte å hogge ned regnskogen? Forskoging i Norge er langt større enn avskogingen. De norske skogene blir faktisk bare større og større. Hvis vi skal oppfordre folk i Regningskogen bør vi heller oppfordre dem til å drive mer med skogbruk, og da av den barekraftige sorten. Problemet i Regningskogen er ikke skogbruk, men at soyaprodusenter og andre brenner skogen for å dyrke soya og hele tiden må brenne nye skogområder siden jorden er så næringsfattig. Høres det ut som jeg mener vi i Norge skal slutte å hogge ned skog? Vet at sarkasme funker dårlig i tekst form, men alltid like artig å prøve seg på det for å se om det finnes noen observange hoder der ute. Uansett så finner jeg det rart at staten hogger ned masse skog, private finner også på å hogge ned masse skog i samme området bare for å finne ut at staten fredet den aktuelle skogen når de var ferdig (standard ræva skog). WP staten! Lenke til kommentar
anolop Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) 1. Skogen er en fornybar ressurss! 2. Skogeieren er pålagt av lover og forskrifter, og av Levende Skog standaren til å forynge skog etter 3 år. 3. Ligninet i grana kan brukes til bindestoffer i f.eks. medisinske tabeletter 4. Mange av de tingene DU bruker i dag er fra tømmer: Gjerdestolper, sponplater, trelast (til konstruksjon), finér, skrive papir, magasin og aviser, kartong, bølgepapp, dopapir, servietter, pengesedler, teposer, fotopapir, diverse plastikk, lister, dører, bord, stoler, bioenergi (pellets, flis, drivstoff (flytende, gass))+++ Juletrær blir ofte tatt ut av skogen i forbindelse med tynning/ungskogpleie. Tynning gjøres (for øvrig i hk. 2) ved at man reduserer treantallet i ett bestand slik at volumtilveksten for de gjenstående trær øker betydelig. Å ta ut juetrær gir dermed en økonomisk gevinst i både form for penger, og utvikling av skogen. At vi skal stå fram som ett godt eksempel ved IKKE å hogge skog, er helt latterlig. Det er sagt før i denne tråden at det plantes og vokser mer skog i norge, enn det avvirkes. Regnskogen i sør-amerika blir hugget og ikke videre utviklet i form av foryngelse. Det er en vanvittig stor forskjell på det. Jeg hogger juletre med god samvittighet! Endret 13. desember 2007 av anolop Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg synes det er totalt unødvendig å dra et nytt tre inn i stuen hver eneste år, for så å la det råtne og dø. Idioti. Skal ha juletre i år ja. I plast riktignok. Ser finere ut, varer lengre, og skader ikke noe. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg synes det er totalt unødvendig å dra et nytt tre inn i stuen hver eneste år, for så å la det råtne og dø. Idioti.Skal ha juletre i år ja. I plast riktignok. Ser finere ut, varer lengre, og skader ikke noe. Plast? Tror det ble gjort en del skade på naturen når den ble lagd Lenke til kommentar
.V. Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Jeg synes det er totalt unødvendig å dra et nytt tre inn i stuen hver eneste år, for så å la det råtne og dø. Idioti.Skal ha juletre i år ja. I plast riktignok. Ser finere ut, varer lengre, og skader ikke noe. Kan du forklare oss hvorfor plast-tre er mindre skadelig for miljøet enn et ekte grantre? Endret 14. desember 2007 av E-Ton Lenke til kommentar
SirOppvask Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Miljødebatten har gått alt for langt! Skal vi ikke bare slutte å bruke energi i det hele tatt for heller å flytte inn i huler og leve i pakt med naturen. Nei! Vi kan leve tilsvarende normalt og miljøvennlig uten å måtte unnlate julegrana på selveste dagen. Det vi heller bør se på er forbruket vi nordmenn har i jula, selv jobber jeg i butikk og kan meddele at folk kjøper som aldri før! Ved at vi kjøper nye tv-er, vaskemaskiner, datamaskiner osv rakker vi bare mer og mer på naturen. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Mhm, å stoppe med juletre er fullstendig gal fokus. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Jeg begynner å lure på om enkelte her ikke er riktig skrudd sammen.. Er dere seriøs når dere mener TRÆR er miljøskadelig? Jeg mister håpet for menneskeheten.. Endret 14. desember 2007 av likferd Lenke til kommentar
xersess Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Synes dere det er riktig å hogge ned et tre hvert år for pyntes skyld, særlig i disse miljøverntider?Og skal DU ha juletre i år? juletrer er grantrer (som oftast), bare hogge dei ned, ingen problemer med det, vi har for mange av dei her uansett? Jeg synes det er totalt unødvendig å dra et nytt tre inn i stuen hver eneste år, for så å la det råtne og dø. Idioti.Skal ha juletre i år ja. I plast riktignok. Ser finere ut, varer lengre, og skader ikke noe. Kan du forklare oss hvorfor plast-tre er mindre skadelig for miljøet enn et ekte grantre? Epic Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Jeg synes det er totalt unødvendig å dra et nytt tre inn i stuen hver eneste år, for så å la det råtne og dø. Idioti.Skal ha juletre i år ja. I plast riktignok. Ser finere ut, varer lengre, og skader ikke noe. Japp. Juletre er en absurd ting. Dra med seg et tre inn i stua, som dør, og derfor drysser det (støøøvsuge... -.-) plastjuletrær er nok heller ikke løsningen. Noen plasthuletrær fra eller til - hvor mye plast er vel det, i forhold til resten av det vi nordmenn har? (DU DER! tastaturet ditt...! f.eks) Just take a look around you. Juletre er en tradisjon of madness. Men jeg skal ha ordentlig juletre btw. denne diskusjonen er helt på jordet. Endret 15. desember 2007 av Spöka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå