Gå til innhold

Mye for pengene? HP 6710b / Intel T7500

Spagetti

Anbefalte innlegg

Hei! Kom over et tilbud fra MPX og må vel si at jeg ble litt betatt :tease: Det er denne . Hvis jeg i tillegg slenger i denne RAM'en, så har jeg vel en brukbar PC? Det som er så bra er at jeg får dette til 6600;- pga. studentrabatt.

Mitt spm er: er dette en bra PC til 6600;-. Noe av grunnen til at jeg velger nettopp denne er pga skjermoppløsning. Jeg skal ikke spille og billedbehandling har jeg stasjonær til. Den skal altså brukes til generell surfing, film, musikk, linux (?) osv.

Noen inspill?

Endret av Spagetti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes du at du får mye for penga, eller ville du valgt en annen? Budsjettet er ganske stramt og vil under 7K inkl. frakt, men en av grunnene til at jeg velger denne PC-en er pga. Oppløsning. Dette er den riktige oppløsningen for bærbare mer jeg da. I tillegg har vi en kraftig CPU som du nevnte og 2 GB RAM som skal utvides til 4 GB etter en stund. Jeg synes det er vanskelig å finne bærbare med "riktig" oppløsning til en riktig pris :cool:, men føler her at jeg får i både pose å sekk.

Er dere enig?

Endret av Spagetti
Lenke til kommentar
Kjempetilbud!

Hei !

Kjøpte denne forleden dag.

Skjermen er fenomenal, svært skarp og har en kjempeoppløsning.

Støyer lite, har det meste av nødvendig utstyr, godt og solid bygd.

Har en kraftig prosessor som definitivt ikke blir noen flaskehals.

Jeg oppgraderte til 2 GB usett siden den kom med Vista Business.

Skjermkortet er svakt etter nivået på resten av PC-en, men jeg skal holde på

med grafiske oppgaver og lite spill.

Fingeravtrykkleser har jeg vel ingen spesielt sug etter å ha, men det viser seg

som en enkel måte å logge på med når PC-en har gått til hvile.

Til den prisen er det et kupp; Komplett selger den til 10000 selv om de fleste andre

har slått av mye ...

Så får man leve med liten HD, ingen DVI-utgang, ingen webcam og et svakt grafikkort.

Kan trygt anbefales ...

M.v.h.

Jan M.

Lenke til kommentar

Er i samme situasjon som deg "vikingjan". Spiller ikke, så skjermkortet er det ikke så farlig med. HD-plass har jeg nok av på den stasjonære så det spiller heller ikke så stor rolle, det eneste er DVI inngang som kanskje hadde vært kjekt.

Vil RAM'en som jeg har valgt være kompatibel med HP'en?

Hva var grunnen til at du valgte Acern til fordel for HP'en "sindrejibb"? Hvor mye betalte du for den?

Takker for mange nyttige svar så langt!

Lenke til kommentar

Det er da Intel-prosessor i HPen også, en svært bra en også.

Du har rett i at det ikke er stor forskjell på maskinene i denne klassen til vanlig, men denne er et unntak etter min mening.

Den meget gode prosessoren og den høye skjermoppløsningen, samtidig som maskina har høy byggekvalitet, gjør at den overgår andre i denne prisklassen. Skjermkortet er ingen vinner, men det spørres det heller ikke om.

Lenke til kommentar

Nå kan vel ikke HP maskinen sammenlignes helt med Asus. Hadde det vært en HP Paviliion greit...

For det første er HP sin maskin i denne posten fra bedriftserien. Det betyr 3 års next business day onsite garanti. Innebygd 3D driveguard. God batteritid. Mulighet for docking, ekstrabatterier m.m

Tenker man rent spekmessig ja, da kan man godt sammenligne at Asus maskinen kan være god eller bedre. For meg ville det vært ingen tvil, HP maskinen. Har en god "gammel" nc6220 selv, og er superfornøyd.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

For å bare utfylle fflex litt så går disse kravene på driftssikkerhet og robusthet, der businessmaskinene jevnt over stiller i en egen klasse i forhold til forbrukermarkedet. Din Acer er en forbrukermaskin, med bedre skjermkort, mer fancy utseende og mer tilpasset multimedia. Denne HP-maskina mangler dette, men har en meget pe ytelse i en kraftig innbinding til en meget god pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...