teaspoon Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Kom over denne testen av neste års EM-ball: Er det flere enn meg som synest den ser fryktelig lett ut? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Er den veien Adidas går, så forventer ikke noe annet hvertfall:) Er jo begrensninger på vekt, men er nok noe fancy ny teknologi som gjør at ballen oppfører seg som om den veier mindre enn den gjør eller noe. Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Ja, ser ut som at de fortsetter trenden med ferre sømmer noe som vel er med på å skape effekten, kan ikke skjønne hvorfor de gjør det på den måten, ser jo nesten ut som en ballong. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Ja, ser ut som at de fortsetter trenden med ferre sømmer noe som vel er med på å skape effekten, kan ikke skjønne hvorfor de gjør det på den måten, ser jo nesten ut som en ballong. Blir utrolig deilig å spille med da Teamgeistballen var helt konge, håper denne blir en like stor hit. Lenke til kommentar
Vassbytta Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 eg meina ballen ser altfor tung ut... den burde vege maks 200 g fordi eg ikkje klare å lette den viss den e tyngre. fra en gutt som bruka volleyball som fotball. Lenke til kommentar
simzERK Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Syntes denne ballen er lett å kontrollere og er akkurat den vekten som passer meg. Syntes denne ballen er en av de beste ballen jeg har spilt med. Tror denne ballen vil bringe mange gode mål i neste års EM. Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Herregud. Hvordan kan det være negativt med få sømmer? Det er jo en drøm å spille med teamgeist-ballen, og ser ut som denne blir hvertfall like bra. Er da ikke så enkelt å se på hvor tung den er, utifra denne videoen? Ser i mine øyne ut som at den er lik tidligere VM-ball, og det passer meg helt perfekt. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Team Geist var god, men keeperne klagde på dårlig grep, kanskje denne er like god, og at keeperne har bedre grep samtidig. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hvordan kan det være negativt med få sømmer? Mindre luftmotstand, mer uforutsigbar retning. Dermed litt mer jallamål i mine øyne. Samtidig kjappere skudd. Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Herregud. Hvordan kan det være negativt med få sømmer? Av den enkle grunn at det øker tilfeldighets-raten på det som skjer i en kamp. En fotball skal gå "rett fram" om en treffer rett på ballen, den skal ikke svaie fram og tilbake i lufta. Lenke til kommentar
simzERK Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det gjør ikke denne ballen. Jeg har prøvd den selv, den blir jo plassert der jeg vil. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg stoler på toppspillere og eksperter fremfor deg. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Den vidoen ga meg ikke et grunnlag for å dømme om den ballen er lett eller ikke. Uansett så vil jeg tro den er mye det same som forige VM ball. Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Hvordan kan det være negativt med få sømmer? Mindre luftmotstand, mer uforutsigbar retning. Dermed litt mer jallamål i mine øyne. Samtidig kjappere skudd. Greit nok det, men i mine øyne gjør det bare det hele litt mer spennende. Er ikke slik at hvert eneste skudd svaier fram og tilbake heller, du må også ha teknikken til det. I og med at det er samme søm-type som teamgeist regner jeg med denne også flakker slik tidligere versjoner gjør, men 10 av 10 skudd vil ikke ha den flakkingen, så det går på teknikk. Endret 13. desember 2007 av TeggY Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Er det ikkje kun snakk om å sparke den hardt nok? Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Treffpunkt har nok også en del å si på dette, det merker jeg hvertfall når jeg trener med den selv. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Herregud. Hvordan kan det være negativt med få sømmer? Av den enkle grunn at det øker tilfeldighets-raten på det som skjer i en kamp. En fotball skal gå "rett fram" om en treffer rett på ballen, den skal ikke svaie fram og tilbake i lufta. Spilte kamp med denne ballen for første gang i dag og er meget fornøyd. Jeg driter i hva fotballspillere og "eksperter" sier, dette handler i stor grad om snak og behag. Og om tilfeldighets-raten øker, er den så knøtt liten at man må være fullprofesjonell for å merke den i det hele tatt. Om den flakker, så er det kun treffpunktet som avgjør det. Det er helt umulig at en ball kan svaie frem og tilbake pga. sømmer. Kan jo ta et konkret eksempel, C. Ronaldo. Han kan få ballen til å flakke når han skyter (liker ikke den spilleren noe særlig, men det kan han) og han kan få ballen til å gå i en helt rett linje om han vil. Ikke kom her å fortell at det er sømmene som gjør slik at ballen flakker. Lenke til kommentar
simzERK Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Jeg stoler på toppspillere og eksperter fremfor deg. Hvem har sagt du skal stole på meg? Jeg sa bare min egen mening om ballen. Endret 13. desember 2007 av Gavrilo Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Er det tilfeldig at fenomenet med flakkerande ballar gjorde sitt gjennombrot i sist VM altså? Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Om den flakker, så er det kun treffpunktet som avgjør det. Det er helt umulig at en ball kan svaie frem og tilbake pga. sømmer. Sømmene har faktisk mye å si på hvordan en ball går i lufta. Sømmene på 32-ballene gjør at lufta går rundt ballen og ikke påvirker den på samme måte. Det er en grunn til at det har vert standard med 32-baller i ørten år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå