Gå til innhold

Fryktelig lett EM-ball neste år?

teaspoon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, ser ut som at de fortsetter trenden med ferre sømmer noe som vel er med på å skape effekten, kan ikke skjønne hvorfor de gjør det på den måten, ser jo nesten ut som en ballong.

Blir utrolig deilig å spille med da :) Teamgeistballen var helt konge, håper denne blir en like stor hit.

Lenke til kommentar

Herregud. Hvordan kan det være negativt med få sømmer? Det er jo en drøm å spille med teamgeist-ballen, og ser ut som denne blir hvertfall like bra.

Er da ikke så enkelt å se på hvor tung den er, utifra denne videoen?

Ser i mine øyne ut som at den er lik tidligere VM-ball, og det passer meg helt perfekt.

Lenke til kommentar
Hvordan kan det være negativt med få sømmer?

Mindre luftmotstand, mer uforutsigbar retning. Dermed litt mer jallamål i mine øyne. Samtidig kjappere skudd.

Greit nok det, men i mine øyne gjør det bare det hele litt mer spennende. Er ikke slik at hvert eneste skudd svaier fram og tilbake heller, du må også ha teknikken til det.

I og med at det er samme søm-type som teamgeist regner jeg med denne også flakker slik tidligere versjoner gjør, men 10 av 10 skudd vil ikke ha den flakkingen, så det går på teknikk.

Endret av TeggY
Lenke til kommentar
Herregud. Hvordan kan det være negativt med få sømmer?

Av den enkle grunn at det øker tilfeldighets-raten på det som skjer i en kamp. En fotball skal gå "rett fram" om en treffer rett på ballen, den skal ikke svaie fram og tilbake i lufta.

Spilte kamp med denne ballen for første gang i dag og er meget fornøyd. Jeg driter i hva fotballspillere og "eksperter" sier, dette handler i stor grad om snak og behag.

Og om tilfeldighets-raten øker, er den så knøtt liten at man må være fullprofesjonell for å merke den i det hele tatt.

Om den flakker, så er det kun treffpunktet som avgjør det. Det er helt umulig at en ball kan svaie frem og tilbake pga. sømmer.

Kan jo ta et konkret eksempel, C. Ronaldo. Han kan få ballen til å flakke når han skyter (liker ikke den spilleren noe særlig, men det kan han) og han kan få ballen til å gå i en helt rett linje om han vil. Ikke kom her å fortell at det er sømmene som gjør slik at ballen flakker.

Lenke til kommentar
Om den flakker, så er det kun treffpunktet som avgjør det. Det er helt umulig at en ball kan svaie frem og tilbake pga. sømmer.

Sømmene har faktisk mye å si på hvordan en ball går i lufta. Sømmene på 32-ballene gjør at lufta går rundt ballen og ikke påvirker den på samme måte. Det er en grunn til at det har vert standard med 32-baller i ørten år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...