Kubin Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 "NEW YORK (AdAge.com) -- New Yorker Alison Wilson was walking down Prince Street in SoHo last week when she heard a woman's voice right in her ear asking, "Who's there? Who's there?" She looked around to find no one in her immediate surroundings. Then the voice said, "It's not your imagination." Indeed it isn't. It's an ad for "Paranormal State," a ghost-themed series premiering on A&E this week. The billboard uses technology manufactured by Holosonic that transmits an "audio spotlight" from a rooftop speaker so that the sound is contained within your cranium. The technology, ideal for museums and libraries or environments that require a quiet atmosphere for isolated audio slideshows, has rarely been used on such a scale before. For random passersby and residents who have to walk unwittingly through the area where the voice will penetrate their inner peace, it's another story." http://adage.com/article?article_id=122491 Kommentarer? Har det gått for langt? Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Satt nettop fra meg 1984 av George Orwell og tok en kjapp titt på dette. Visst faen har det gått for langt! Lenke til kommentar
Superior Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Holosonic høres ut som et skummelt sci-fi firma. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Dette er vel samme teknologien som de "lyddusjene" på gardemoen. Må si jeg hadde blitt rimelig forbanna om jeg hadde fått reklame rett i skalen. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 ENIG.... Disse har gått langt over streken.... Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Syns de heler burde hatt det som et tilbud i foreksempel spøkelses hus, museum, og tilsalgs for kunder som bare vil leke litt hjemme. Men som reklame, NEI! ¨ Man skal jo ha et fritt valg for å kunne skru av, snu seg vekk eller gå bort fra reklamen.. De tvinger jo reklamen på deg! La oss tvinge en kule i skallen deres dersom de gjør det Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Satt nettop fra meg 1984 av George Orwell og tok en kjapp titt på dette. Visst faen har det gått for langt! Ta det med ro, den enorme paranoiaen man har rett etter å ha lest den avtar etter hvert. Men synes det er litt drøyt. Jeg skal kunne velge å ignorere reklame. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Ta det med ro, den enorme paranoiaen man har rett etter å ha lest den avtar etter hvert. Å, den sitter nå godt i og da! Synes forøvrig det er helt greit med reklame, så lenge man er klar over at dens tilstedeværelse, i alle former. Endret 13. desember 2007 av Montgomery Lenke til kommentar
Aces Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Dette virker jo litt skummelt. Finnes det ikke noen lov mot dette? Før sendte man lynkjappe bilder i løpet av en kinofilm. Bildene vistes bare i løpet av noen hundredeler slik at man ikke ble bevisst på det, men underbevisstheten fikk det med seg, og når man går ut får man "plutselig" veldig lyst på det man så/ikke så på bildet. Dette er ren manipulering, og ble selvfølgelig forbudt, burdte det ikke finnes noen restriksjoner mot denne type reklame også? Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Tror det kanskje kommer litt an på hva man reklamerer for. En ting er hvis det er et tv-programm, en annen ting er hvis det er en boks cola. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Minner meg om Futurama der selskaper prosjekterer reklamer inn i drømmene til folk som sover :S Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Tror det kanskje kommer litt an på hva man reklamerer for. En ting er hvis det er et tv-programm, en annen ting er hvis det er en boks cola. Nei, det er en prinsippsak. Ingen har rett til å krenke kraniet mitt. Lenke til kommentar
Aces Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Tror det kanskje kommer litt an på hva man reklamerer for. En ting er hvis det er et tv-programm, en annen ting er hvis det er en boks cola. Nei, det er en prinsippsak. Ingen har rett til å krenke kraniet mitt. Enig! Og om man skal ha en slik type reklame må man merke områdene GODT slik at de som ønsker kan holde seg unna. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Jeg håper noen går ned den gaten og gjerder inn det området slik at folk skal slippe å få kraniet sitt krenket. Dette minner litt om Minority Report (tror det var det filmen het) hvor du får øyeeple skannet og alle reklameplakatene blir personlig rettet mot deg. Både verbalt og visuelt. Endret 15. desember 2007 av Emomilol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå