cleviz Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Hei! Ny her på formuet, så sorry hvis no er feil:P Jeg kjøpte Et par høytalere på Netthandelen for ikke så lenge siden; Proson Stratego 212 RR! Har en sony surround forsterker men den er på 5x80 watt eller noe sånnt! så når jeg skrur opp så begynner det å skurre litt! kanskje normalt hvis man har alt for liten forsterker? men hvem forsterker bør jeg ha på di høytalerene? Endret 13. desember 2007 av Skagen Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 NAD c272 Men akkurat hvor høyt har du prøvd å presse høytaleren? hvis du har en alt for liten forsterker vil du "sprenge" diskanthornene på høytalerne hvis du prøver å presse på litt. sprengte selv diskanthornene på mine gamle prosonhøytalere med en for liten forsterker. 110w forsterker vs 350w høytalere. dårlig combo Lenke til kommentar
cleviz Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 NAD c272Men akkurat hvor høyt har du prøvd å presse høytaleren? hvis du har en alt for liten forsterker vil du "sprenge" diskanthornene på høytalerne hvis du prøver å presse på litt. sprengte selv diskanthornene på mine gamle prosonhøytalere med en for liten forsterker. 110w forsterker vs 350w høytalere. dårlig combo Har jo kjørt på litt! har sikkert sprengt dem:P oki! da må jeg vel ha en sånn da! trenger jeg ekstra sub da eller funker det greit med 4 12" da? =) er bare på gutte rommet liksom! enn så lenge! Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 er ikke sikker på om at det er akkurat den forsterkeren du trenger, godt mulig det finnes bedre valg for deg. ikke jeg som er NAD eksperten på forumet du kan jo alltid heller bare kjøpe en effektforsterker som du fester på din sony forsterker hvis den har line out. hvor stort er rommet? skal anlegget brukes til film el musikk? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Siden tråden omhandler stereoforsterker, og ikke hjemmekino, så flytter jeg tråden til Lyd > Stereo- og surroundanlegg. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) NAD c272Men akkurat hvor høyt har du prøvd å presse høytaleren? hvis du har en alt for liten forsterker vil du "sprenge" diskanthornene på høytalerne hvis du prøver å presse på litt. sprengte selv diskanthornene på mine gamle prosonhøytalere med en for liten forsterker. 110w forsterker vs 350w høytalere. dårlig combo Ville kanskje kjøpt den integrerte forsterkeren i stedet for effektforsterkeren. C327 Det er samme forsterker, bare at den jeg linket til har forforsterker innebygd. Og hvis du trenger mer effekt kan du kjøpe en C272 ved siden av, men vil tro at C372 kommer til å dra 212 veldig bra... edit: Et veldig bra alternativ til NAD, er Harman/Kardon f.eks Harman/Kardon 3480, den kommer også til å dra Proson høytalerene veldig bra. Endret 13. desember 2007 av Deila Lenke til kommentar
cleviz Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg skal bare spille musikk! ser jo litt film inniblandt men lyden bryr jeg meg ikke om da! er ikke noen sånn utgang til effektforsterker på min forsterker så! sku bare hatt en forsterker som jeg kunne ha brukt på disse høytalerene! samma åssen den ser ut! tips? en som jeg får bra bass ut av! Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Har du sett på de to jeg linket til i posten over din? Hvis ikke kan du jo se på noe brukt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå