Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke nett med ny router

Anbefalte innlegg

Sitter nå på den gamle routeren Dlink DI 614+. Helt ok router men det trådløse funker veldig dårlig så derfor har jeg kjøpt meg en ny router, Dlink DIR 615.

Problemet er når jeg kobler den nye routeren til så funker ikke internett. Alle lysene (dvs power, internettforbindelse, tilkoblet til pc) er på utenom det siste lyset som viser at alt funker.

Jeg skjønner ikke helt problemet. Jeg har kjøpt nyere router og tenkte at setupen ville gå enda letter enn min første, men jeg har ikke klart å komme på nett med denne routeren. Jeg har selvføgelig ringt Telenor og spurt men de sier at modemet må stå i bridge. Men hva er bridge og hva er nat? Jeg har vært innpå selve modemet men der får jeg kun opp en meny hvor det står en logg av alle inn og ut koblingene.

Jeg har Telenor ADSL og Speedtouch Thomson 510i modem.

Har noen opplevd det samme eller vet hvordan jeg løser dette?

På forhånd takk!

Endret av mesha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.telenor.no/bedrift/veiledninger...on_oppsett.html

Kommer du inn i din nye routern da?

DU vet at den må settes opp som PPP med full email og passord?!?

Husker at jeg ikke fikk det til, til jeg leste et sted at brukerid er full email-adressen!!!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Sitter nå på den gamle routeren Dlink DI 614+. Helt ok router men det trådløse funker veldig dårlig så derfor har jeg kjøpt meg en ny router, Dlink DIR 615.

Problemet er når jeg kobler den nye routeren til så funker ikke internett. Alle lysene (dvs power, internettforbindelse, tilkoblet til pc) er på utenom det siste lyset som viser at alt funker.

Jeg skjønner ikke helt problemet. Jeg har kjøpt nyere router og tenkte at setupen ville gå enda letter enn min første, men jeg har ikke klart å komme på nett med denne routeren. Jeg har selvføgelig ringt Telenor og spurt men de sier at modemet må stå i bridge. Men hva er bridge og hva er nat? Jeg har vært innpå selve modemet men der får jeg kun opp en meny hvor det står en logg av alle inn og ut koblingene.

Jeg har Telenor ADSL og Speedtouch Thomson 510i modem.

Har noen opplevd det samme eller vet hvordan jeg løser dette?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

For å sette modemet i bridge funker det for meg å skrive inn "10.0.0.138" i nettleseren. Da kan du gjøre hva du vil med instilingene på routeren. Kjør en ipconfig /all for å se hva din gateway er for noe.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å sette routern opp med PPOE med passord og brukernavn men kommer ikke på nett uansett. Jeg har prøvd å sett opp en tilkobling i selve Windows. Jeg greier å koble til og komme på når jeg kobler via Windows men da fungerer ikke hustelefonen (ip telefoni).

Jeg kommmer inn på modemet men får bare en "pingle modus" opp hvor jeg kan bare se men ikke røre. Eneste jeg ser er logg.

Jeg tror jeg skal ringe telenor og se om jeg kan få tilsendt nyere modem. Det modemet jeg har nå er tross alt veeeldig gammelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...